Uddannelsesudvalget 2008-09
UDU Alm.del Bilag 452
Offentligt
738003_0001.png
738003_0002.png
738003_0003.png
738003_0004.png
738003_0005.png
738003_0006.png
738003_0007.png
738003_0008.png
Grundforløbspakkerpå erhvervsuddannelsers
Indhold
Forord122.12.22.32.42.5
5711111112- ' 1414
ResumeIndledningFormål med evalueringenOrganisering af evalueringenDokumentation og metodeVurderinger og opmærksomhedspunkterRapportens opbygning
33.13.23.3
Baggrunden og rammerne for grundforløbspakkerneRegler om grundforløb og grundforløbspakkerGrundforløbspakker i relation til reform 2000Sammenfatning
15151720
44.14.24.34.3.14.3.24.3.34.44.54.6
Forskellige typer af grundforløbspakkerAntal af grundforløbspakker og andel af elever der følger demMålgrupper for grundforløbspakkerneGrundforløbspakkernes indholdGrundforløbspakker med udvidet vejledningGrundforløbspakker med opkvalificeringGrundforløbspakker med merit og grundforløbspakker med studiekompetenceGrundforløbspakkernes varighedGrundforløbspakker og holddannelserForudsætninger på skoler og indgange
21212325262728293031
4.6.14.6.24.6.34.7
Den enkelte skoles udgangspunkt for arbejdet med grundforløbspakkerFællesindgangenes betydning for grundforløbspakkerneLærernes betydning for indholdet i grundforløbspakkerneSammenfatninger og vurderinger
31323435
55.15.25.35.45.55.6
Grundforløbspakkernes betydningGrundforløbspakkernes betydning i forhold til udvalgte målDifferentiering efter målgrupperLærernes pædagogiske tilrettelæggelse af undervisningenElevernes sociale tilhørsforholdGrundforløbspakker og frafaldSammenfatning og vurderinger
, 37373942454646
AppendiksAppendiks A:Appendiks B:ProjektbeskrivelseDokumentation og metode4955
Indhold
Forord122.12.22.32.42.5
57111112121314
ResumeIndledningFormål med evalueringenEkspertgruppe og projektgruppeDokumentation og metodeVurderinger og anbefalingerRapportens opbygning
33.1
Kompetencevurdering på erhvervsuddannelserneRegler og intentioner
1515
44.14.24.34.4
Metoder til kompetencevurderingVurdering af skriftlig dokumentationTest, prøvning og observationSamtale med eleverneEkspertgruppens vurderinger
1919232830
55.15.25.35.45.5
Organisering af kompetencevurderingerneHvem opstiller retningslinjerne for kompetencevurderingerne?Hvornår begynder kompetencevurderingerne?Hvem gennemfører kompetencevurderingerne?Håndtering af resultaterne fra kompetencevurderingerneKriterierne for kompetencevurderingerne
333334363639
5.65.7
Systematik i kompetencevurderingerneEkspertgruppens vurderinger
4243
66.16.26.36.46.56.66.7
Udbytte af kompetencevurderingerneUdbytte set på tværs af indgangeKompetencevurderingen som input til elevernes valg af grundforløbspakkeElevernes motivation og valg af uddannelseIndgangene identificerer flere elever med behov for særlig støtteLærerens differentiering af undervisningenUdbyttet af kompetencevurderinger i sammenhæng med metoderEkspertgruppens vurderinger'
4747495253575759
77.17.27.3
Anbefalinger til det videre arbejdeAnbefalinger til det organisatoriske niveau på skolerneAnbefalinger til det undervisningsmæssige niveau på skolerneAnbefalinger til det centrale niveau
63646566
AppendiksAppendiksAppendiksAppendiksAppendiksA:B:C:D:ProjektbeskrivelseEvalueringsgruppens medlemmerMetodeafsnitDeltagere i forundersøgelsen67737581
)KUSGode råd om grundforSøbspal :kerog kompetencevurderinger
DANMARKSEVALUERINGSINSTITUTØstbanegade 55, 3,2100 København 0T 35 55 01 01F 35 55 10 11E [email protected]H www.eva.dk