Deltagerliste
Fra Uddannelsesudvalget:
Anne-Mette Winther Christiansen (V)
Peter Juel Jensen (V)
Per Bisgaard (V)
Malou Aamund (V)
Charlotte Dyremose (KF)
Christine Antorini (S)
Carsten Hansen (S)
Niels Chr. Nielsen (S)
Kim Mortensen (S)
Pernille Vigsø Bagge (SF)
Villum Christensen (LA)
Fra sekretariatet:
Udvalgssekretær Jørgen Nielsen
Kontorfuldmægtig Signe Draabe Bruunsgaard
Fra Undervisningsministeriet:
Departementschef Niels Preisler
Afdelingschef Torben Kornbech Rasmussen
Chefkonsulent Bodil Mørkøv Ullerup
Chefkonsulent Jørn Skovsgaard
Program for Uddannelsesudvalget studietur til OECD og UNESCO den 8. og 9. januar 2009
Torsdag den 8. januar 2009 (Briefing om OECD og UNESCO og møder i UNESCO)
|
|
Senest kl. 7.35
|
Individuel check in i Københavns Lufthavn. Check in skal være afsluttet kl. 7.35. Vi ses ved gaten.
|
Kl. 8.20 – 10.20
|
København – Paris (SK565) |
Kl. 10.20 – 12.00
|
Ankomst Paris/Charles de Gaulle (terminal 1)
Ambassadør Ulrik Vestergaard Knudsen (Danmarks faste repræsentant ved OECD og UNESCO) tager imod udvalget i lufthavnen
Bus til UNESCO
|
Kl. 12.00 – 14.00 |
Arbejdsfrokost
Briefing om OECD og UNESCO ved ambassadør Ulrik Vestergaard Knudsen
|
Kl. 14.00 – 14.30 |
Møde med Marcio Barbosa, Deputy Director-General, UNESCO
UNESCO, herunder FN´s reformarbejde
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 14.30 – 16.00 |
Møde med: - Nicholas Burnett, Assistant Director-General for uddannelse (Education For All og UNESCO’s landestrategi) - Qian Tang, Deputy Assistant Director-General for uddannelse og ansvarlig for TVET (vocational and educational training) - Mark Richmond, Director for the Division for the Coordination of United Nations Priorities in Education (samarbejdet med UNICEF, OECD og Verdensbanken, uddannelse i post-konflikt og post-disaster samt uddannelse inden for HIV og AIDS)
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 16.00 – 16.30 |
Møde med Mogens Schmidt, Deputy Assistant Director-General for the Communication and Information Sector, med ansvar for Division for Freedom of Expression, Democracy and Peace. Mogens Schmidt er endvidere praktisk ansvarlig for koordineringen af alle sektorers post conflict og post disaster aktiviteter.
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 16.30 – 17.15 |
Bus til og check in på Hotel Victor Hugo, Rue Copernic
|
Kl. 17.15 – 19.15 |
Til egen disposition
|
Kl. 19.15 – 19.30 |
Bus fra Hotel Victor Hugo til ambassadør Ulrik Vestergaard Knudsens residens
|
Kl. 19.30 – ca. 22.30 |
Ambassadør Ulrik Vestergaard Knudsen er vært for en middag for udvalget
|
Kl. ca. 22.30 – 22.45 |
Bus til Hotel Victor Hugo
|
Fredag den 9. januar 2009 (Møder i OECD)
|
|
Kl. 9.00 |
Check ud fra hotel skal være afsluttet. Bagage medbringes i bussen
|
Kl. 9.00 – 9.30 |
Bus fra hotel til OECD
Udvalget modtages ved ankomsten til OECD af direktør John West og Sue Kendall-Bilicki (Public Affairs Division)
Pas skal medbringes med henblik på udlevering af badges
|
Kl. 9.30 – 10.15 |
Møde med vicegeneralsekretær for OECD Aart de Geus, direktør Barbara Ischinger, Education Directorate, og vicedirektør Bernard Hugonnier, Education Directorate                                            Tema: En oversigt over uddannelsesdirektoratets arbejde
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 10.15 – 11.00 |
Afdelingschef Andreas Schleicher, Indicators and Analysis Division                      Tema: Indikatorer, statistik og analyser: INES, EAG, PISA, PIAAC og TALIS
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 11.00 – 11.30 |
Pause
|
Kl. 11.30 – 12.15 |
Afdelingschef Deborah Roseveare og senioranalytiker Greg Wurzburg, Education and Training Policy Division
Tema: Reviews og politiske analyser
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 12.15 – 13.00 |
Afdelingschef Dirk van Damme og senioranalytiker Francesc Pedro, Centre for Educational Research and Innovation
Tema: Forskning og innovation, New Millennium Learners project
Oplæg efterfulgt af spørgsmål og svar
|
Kl. 13.00 – 13.15 |
Gåtur til restaurant nær OECD’s hovedkvarter
|
Kl. 13.15 – 15.30 |
Undervisningsministeriet er vært for en frokost for udvalget
|
Kl. 15.30 – 17.00 |
Bus fra restaurant til lufthavn Charles de Gaulle (terminal 1) og check in
|
Kl. 18.00 – 19.50 |
Fly Paris-København (SK 1560)
|