Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 598
Offentligt
Fra: Jan SøgaardOrganisation:Adresse: Tjørnevej 16Postnr: 4100 RingstedEMail: [email protected]Telefon: 22230466Må offentliggøres på hjemmesiden: JaÅbent brev til administrerende direktør Søren Eriksen, DSB:Kære Søren EriksenJeg skriver nu direkte til dig da jeg er træt af at få de samme standard svar fra DSB's kundeservice ihåbet om at der så nu vil ske ændringer til det bedre med DSB håndtering af banedriften herhjemmeog ikke mindst kommunikationen som det stadig kniber gevaldigt med.Jeg kører hver dag til København og retur til Ringsted igen, for at komme på job og selvom jeg haret ret stressende job som de fleste andre er det ikke jobbet jeg tænker mest på når jeg står op ommorgenen, men hvilke genvordigheder man idag skal udsættes for af DSB, af forsinkelser og andetsom på sigt kan gå han og give mavesår.Jeg har igennem de sidste 6-7 år skrevet til DSB og bla. diverse medier, transportministeren ogandre der kunne tænkes at have interesse i at DSB kommer på skinnerne igen med tog til tiden ogvil ikke rippe op i de gamle sager men tage et par af dem der er sket inden for den sidste uge:Der er dagligt forsinkelser, aflysninger og manglende kommunikationHelt galt er det om fredagen, hvor jeg skulle med toget til Ringsted, IC kl. 16.30 der som sædvanligtkom for sent men det værste var at der manlede et togsæt og det betyder at der var flere der ikkekom med toget p.g.a. pladsmangel og mange stod op. Det gør det så ikke bedre at et par tog før varaflyst så der var ekstra pres på.Forrige fredag skulle jeg med toget kl. 16:20 direkte til Ringsted og jeg stiller mig på spor 7 for atvente på toget og der står godt nok på monitoren at toget afgår kl. 16.20 men kl. ca 16.24 udskiftesafgangen med en anden, uden der bliver orienteret om toget er aflyst, forsinket eller kører fra andetspor. Jeg går så over på spor 6 for at tage IC toget kl. 16.30 og mens jeg så står og venter derkommer der meddelelse om at toget kører fra spor 7 og så går turen over på spor 7 igen!!!Jeg kunne skrive side op og ned om de genvordigheder jeres kunder, pendlerne døjer med dagligt,hvor arbejdsgiverne ikke ved hvornår deres ansatte møder om morgenen og daginstitutionerne ikkeved hvornår børnene bliver afhentet om aftenen og jeg kunne igen blive ved med at opremse alt detder går galt, bare fordi DSB ikke kan finde ud af at køre som der står i køreplanen.Ydermere er det ikke sjovt for DSB medarbejdere, at skulle høre på alt det brok kunderne kommermed dagligt, for de kan jo ikke gøre for det og tager det da også pænt og fra den humorisktisk sidefor det meste som da en af jeres ansatte svarede da jeg kommenterede at toget kom til tiden: "ja vedsku heller ikke lige hvad der gik galt!"
Som du kan se sender jeg denne mail cc til dem som jeg lige kan se har interesse i at få DSB påskinner igen og håber der bliver sat fokus på det i den nærmeste fremtid så vi kan få tog til tiden.De bedste og venligste hilsner