Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 518
Offentligt
698772_0001.png
Fredag 5. juni 2009.
Vedr. Air France afgang nr. 447 fra Riode Janeiro til Paris.
Piloten i det forulykkede fly kunne bedre i godtid have vurderet, hvor voldsomt og udbredtuvejret var, hvis flyet kontinuerligt havde kunnetmodtage et radarbillede af vejret i sin flyveretning.Har nogle passagerfly denne mulighed?Nogle af de 228 ombordværendes liv kunnehave været reddet med en kombinationspakkebestående af en faldskærm, en iltmaske medegen iltforsyning til kortvarigt brug og en lilleorangefarvet selvoppustelig redningsvest.Disse kan placeres i en lille kasse montereti eller under gulvplan under hvert flysædeeller under gulvpladsen under benene.Det kan kun undre én, at denne rednings-mulighed, som i nogle ulykkestilfælde villekunne redde nogle af de ombordværendes liv,ikke er monteret i fly.Er der ikke muligheder for ovennævnte og/ellerplaner vedr. ovennævnte?
Med venlig hilsen,Peter Nielsen,Fjordvænget 7,3310 Ølsted.E-mail :[email protected]Sendt til : Statens Luftfartsvæsen ([email protected] ),Transportministeriet ([email protected] ),Folketingets trafikudvalg (via Folketingets hjemmeside),B.T. ([email protected] ) ogEkstra Bladet ([email protected] ).