Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 508
Offentligt
Herning, den 4.6. 2009Post DanmarkService Center KundeAnkersgade 12, 1.8000 Århus C.
Døgnposten, nej t a k III.del
I forlængelse af mine to tidligere breve af 30.5. og 2.6. vil jeg meddelefølgende:Jeg havde tirsdag den 2. klokken ca. 13.45 fået lovning fra Christian iKundeservice på, at min pakke hurtigst muligt ville blive bragt ud til mig fraHerning Postkontor. Da den onsdag den 3. ved frokosttid endnu ikke varkommet, ringede jeg igen til Kundeservice, kom til at tale med den sammeChristian, som igen kontaktede Herning Postkontor, der meddelte at pakkenville blive bragt u d med aftenlevering. Klokken blev 19, og pakken var stadigikke i sigte, så jeg henvendte mig endnu en gang til Kundeservice for at høre,hvor sent man kunne forvente sin pakke og fik den besked, at der blev bragtud til klokken 2 1 . Men der kom ikke nogen pakke.Klokken 21.05 onsdag aften ringede jeg derfor til Kundeservice igen,talte med Anders, som ved hjælp af pakkens stregkodenummer kunne se, atden om morgenen var "udtaget Døgnpost". Han var lidt i tvivl om, hvordandet udsagn skulle tolkes. Først troede han, at pakken var lagt tilbage iDøgnposten, derefter mente han, at den måske kunne være på retur tilafsenderen. Han bad mig ringe i dag torsdag til Herning Postkontor for at fåat vide, hvor pakken var.Det har jeg gjort. Jeg talte klokken 10.10 med en mand i distri-butionen, der ville undersøge, hvor pakken befandt sig, og derefter ringetilbage. Men hvor længe skal man vente på det? Klokken tolv måtte jeg atter
ringe
til
Kundeservice
og
bede
om
at
blive
sat
igennem
til
distributionslederen på Herning Postkontor. Jeg talte med Gurli, somkontaktede posthuset, der sagde, at pakken først kunne blive bragt udmandag, fordi der er lukket i morgen Grundlovsdag! Det ville jeg naturligvisikke finde mig i, når jeg tirsdag havde fået at vide, at pakken hurtigst muligtville blive afleveret hos mig. Jeg forlangte at få min pakke i dag. Gurli talteigen med Herning Postkontor, kunne ikke sætte mig igennem, men lovede, atden dame, h u n havde talt med, ville ringe til mig.Det gjorde hun, og nu var tonen en helt anden. Endelig et fornuftigtog hjælpsomt menneske. Damen præsenterede sig tydeligt Helene Larsen ogsagde, at h u n ringede om "den famøse pakke". Hun beklagede alt det, dervar gået galt i denne sag, havde fået fat i en, der ville komme ind efterpakken og derefter køre ud til mig med den. Skulle det glippe, ville h u n selvtage den med til mig, når h u n fik fri. Hun bor i nærheden. Jeg takkedehende mange gange.Klokken 14.50 bankede det på døren. Udenfor stod en pakkepost i rødjakke med min store pakke. Og minsandten om han ikke også havde 2flasker rødvin og et fint kort fra Post Danmark, Postområde Vestjylland, sombeklager den unødige forvirring, der har hersket omkring levering af minpostpakke. Det er jo alt sammen meget fint og godt - og mange tak for vinen.Men dermed er sagen jo ikke klaret, for hvordan kan SÅ MANGE TINGGÅ GALT? Og hvorfor har jeg skullet henvende mig SÅ MANGE GANGE til enKundeservice, som har svært ved at komme i kontakt med mit posthus oglover noget, som ikke sker? Det er helt, helt uacceptabelt.
Med venlig hilsenr^ClAA--^-^-^v0Q>-i,(Q
<fc.c.Folketingsmedlem Mogens JensenFolketingets TrafikudvalgPostmesteren i Herning