Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 435
Offentligt
670896_0001.png
670896_0002.png
Adelgade 131304 København KTelefon 7226 7011Fax 7226 7070[email protected]www.trafikstyrelsen.dk
Notat
Status til Trafikudvalget for DSBFirst i uge 14RettidighedDen totale rettidighed for Kystbanen og Kastrupbanen har været 84,7procent. Den rettidighed, som DSBFirst har ansvar for, har været 95,2procent. Rettidigheden er således faldet i forhold til de foregåendeuger.DSBFirsts rettidighed:UgeRettidighed, procent893,9994,71093,61194,61295,51395,91495,2
Journal T455-000014/BMDato 07.04.2009
Forsinkelsesårsager – uge 14:Togforsinkelser fra SverigeBanedanmark-forholdTogforsinkelser fra DSB togDSBFirsts togmaterielDSBFirsts lokomotivførereAndre forhold, DSBFirstAndre eksterne forholdI alt27 procent24 procent16 procent10 procent7 procent8 procent8 procent100 procent
Der stilles ikke noget specifikt rettidighedskrav til DSBFirst, men bo-nus/bod-betalingen er neutral ved en DSBFirst-rettidighed mellem97,3 og 97,7 procent. En rettidighed på 95,2 procent på månedsbasisvil medføre en bod til DSBFirst på 5 procent af vederlaget.Belægning af togTre tog fra Helsingør til København i morgenmyldretiden skal, forudentogets egne passagerer, optage passagerer fra et af de tog, som ifølge
Side 1 (2)
DSBFirsts særkøreplan er aflyst. Toget fra Helsingør kl. 7.30 har 650pladser, og der er højst talt 408 passagerer. Togene fra Helsingør kl.7.10 og 7.50 har 420 pladser, og der er højst talt 395 passagerer.DSBFirsts milepælslisteDSBFirst aktiviteter har været koncentreret om de minutjusteringer,der gennemføres i køreplanen fra 1. maj 2009. DSBFirst har såledesfærdiggjort vagtplanerne, så de kan sendes til høring hos de fagligeorganisationer. Drøftelserne med Banedanmark er ikke afsluttet, mendet forventes at ske før Påske.Sammenfattende vurderer DSBFirst fortsat, at særkøreplanen kan af-sluttes pr. 1. maj 2009.-----
NotatJournal T455-000014/BMDato 07.04.2009
Side 2 (2)