Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 415
Offentligt
665091_0001.png
2,
Beskrivelse af projektalternativerDer er opstilletto forslagtil linieforingen en omfartsvej.Disseer betegnetafAlternativ 1 og Alternativ 2Desudener der regnet med et s8tatOt0+ alternativ,der indeholderen rek-ke forbedringerpE det nuvarende vejnet, betingetaf at vejnettets kapaciteti den nuvarende form er ved at vare udtomt. Situationenhvor der ikke skerudbygninger det nuvarende vejnet benavnes 0 alternativet.afDe to omfartsvejsforslager som falger:oAlternativ 1, der folger en rute ostfor den nuvarende landevejfraBruntofteSkov til GedserLandevejved HallerupSkov. Der vurderesto udbygningsmuligheder:. Kun 1. etape - Fra Stubbekgbingvej GedserLandevejtil. FuldudbygningAlternativ 2, der forlgber vest for den nuverende GaabensevejfraBruntofteSkov og indtil nord for Kraghave,langs Skovalleenindtilca. 500 m nord for Stubbekobingvej derefter ost om den nuva-ogrende landevejindtil GedserLandevej.Igen vurderesto udbyg-ningsmulighedero Kun l.etape - Fra Skovalleen 600 m nord for Stubbekg-ca.bingvej til GedserLandevej. Fuldudbygning
o
For hovedparten de miljokonsekvenser, er gennemg8eti det neden-afdergalder at resultaterne 0 og 0+alternativerne ens, idet derst8ende,forerikke forventesendringer i trafikmonsteretsom folge af O+-alternativet for-ihold til 0-alternativet.
WM-redegorelse omfartsvej ost om NykobingF. - Samfundsokonomiskforanalyse