Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 384
Offentligt
658199_0001.png
Fra:PB ACTION [mailto:[email protected]]Sendt:22. marts 2009 09:28
Enkelt og kort vedr. Gammel Strand og stationsplaceringen:1. Der er ikke behov for en metrostation på Gammel Strand.2. Kig på trafikprognoserne i VVMrapporten, tallene er helt ved siden af, op til 12.000 passagerer dagligt påGammel Strand og kun 10.000 på Rådhuspladsen. Alle ved at Rådhuspladsen er et trafikknudepunkt, det erGammel Strand ikke og det bliver det aldrig.3. Alle der skal til Strøget, vil kunne stå af på Nørreport station, Rådhuspladsen eller Kongens Nytorv, så spar 1,5milliard kr. og spar de gamle bygninger og den smukke plads for støj og problemer i op til 10 år.4. Alternativ: En linieføring der kører fra Rådhuspladsen og hele vejen nede under strøget med en metrostation påHøjbro Plads direkte på Strøget, er en optimal passager løsning, og ikke på Gammel Strand.5. Bygningerne er bygget på træpæle, som ikke tåler at tørre ind. Ingen kan garantere, at de kan kontrolleregrundvandet 100% og dér ligger der en kæmpe risiko, Ulykken i Køln og Amsterdam er de bedste eksempler på,hvor galt det kan gå med både dræbte og sammenstyrtede huse.6. Den nu vedtaget linieføring bores og bygges i en ret linie fra Rådhuspladsen og til Gammel Strand, nøjagtigunder hele den gamle skrøbelige middelalderby, hvor størstedelen af bygningerne er fredet og fra før 1800 tallet.7. Hvor mange mennesker skal omkomme og hvor mange gamle bygninger skal synke sammen, før at man tagersammenstyrtnings problemerne seriøse påGammel Strand?8. Hvem tager det reelle ansvar, når det sker?Håber at ovenstående, skaber stof til positiv og konstruktiv eftertanke.De bedste hilsnerPeter BindnerEventmanagerPB ACTION FEST & EVENTBUREAUKompagnistræde 141208 København KDenmarkTelefon: +45 33918855 24 timer alle dage hele året rundtwww.pbaction.dk[email protected]Privat bopælPeter BindnerGammel Strand 38, 3.sal1202 København K