Kolding, den 9-3-09

 

Jeg har i dag sendt nedenstående mail til transportministeren, men har egentlig overvejet om den ikke hører hjemme i jeres udvalg.

 

Så derfor sendes en kopi til udvalget – for en udtalelse/kommentar.

 

Med venlig hilsen

Eva Kristensen

 

 

 

Kære transportminister

 

Som øverst ansvarlige for transport i Danmark er jeg nød til at lufte min utilfredshed over for dig.

 

Jeg rejser dagligt mellem Kolding og Bramming med henholdsvis samkørsel og tog. Jeg vil selvfølgelig gerne være med til at spare CO2 som også DSB reklamerer med

 

 

"Du kan spare op til 80% CO2

Pendler du dagligt og er træt af bilkøer, sÃ¥ lad bil stÃ¥ og tag toget. Herved undgÃ¥r du at spilde tid i køen, og du nedsætter samtidig dit CO2-udslip med op til 80%. "

 

men så må det da også være muligt at købe sin billet på stationen.

I dag stod jeg i Bramming kl. 15.30 og kunne ikke købe en 10-turs billet fordi man har nedsat åbningstiden fra 1.marts. Jeg har ingen mulighed for at købe billet om morgenen, da man først åbner kl. 8.30 og i Brørup hvor jeg stiger på om morgenen er der heller ingen mulighed for at købe billet.

Næste problem er at jeg ved hjemkomst til Kolding kørte på banegården for at købe en 10-tursbillet fra Brørup til Bramming - dette kunne ikke lade sig gøre da der var tale om et andet "amt", DSB har åbenbart ikke fundet ud af at amterne er nedlagt. Næ jeg blev tilbudt en billet fra Lunderskov - altså væsentlig flere zoner end jeg har brug for.

Man kan selvfølgelig trække en billet men det er jo ikke det jeg er interesseret i da det bliver alt for dyrt i længden. På grund af at jeg ind imellem arbejder hjemme, har jeg ikke brug for et pendlerkort. Så derfor synes jeg ikke, at det kan være rigtigt at jeg skal være tvunget til at bestille et pendlerkort som jeg ikke udnytter.

Alle andre udvider åbningstiderne - men nej ikke DSB.

Hvorfor tager I ikke bare konsekvensen og lukker for alt offentlig transport med tog i vest- og sydjylland, da man Ã¥benbart ikke er interesseret i at vi skal have mulighed for at rejse uden problemer med køb af billetter.

Med venlig hilsen

En meget utilfreds "pendler"

Eva Kristensen,
Kolding