Der må politisk indgriben til.

Jeg kører 3-4 gange ugentligt med DSB på strækningen Sorø - Nørreport, det har jeg gjort siden september 2008.

Fra september til nu er det ikke lykkedes DSB bare en eneste gang at nå frem til Nørreport til tiden.

Jeg betragter køreplanen som en kontrakt mellem kunden og DSB der forpligter DSB til at togene når frem til tiden, ligesom at jeg betragter billetten som en kontrakt på at jeg betaler for at komme frem til tiden.

Ofte er forsinkelserne så store at jeg ikke når rettidigt frem til Universitetet hvor jeg både studerer og arbejder.

Dette bevirker mangel på undervisning samt at jeg forstyrrer mine medstuderende.

  Jeg forudsætter at det er DSB´s kærneydelse er at transportere passagerer fra en station til en anden ifølge køreplanen, det er bare ikke lykkedes DSB at transportere mig bare én gang rettidigt fra Sorø til Nørreport.

De undskyldninger man får over højtaler anlægget varierer men er ligegyldige for mig som kunde, da jeg ingen indflydelse har på driften hos DSB.

Jeg er principielt ligeglad om det skyldes tekniske fejl eller personalemangel eller hvad dagens undskyldning er.

Andre irritationsmomenter er at læsning/lodsningen af salgsvogn på Københavns Hovedbanegård genererer yderligere 5 minutternes forsinkelse.

Jeg har den holdning at det er vigtigere at jeg som kunde kommer frem til min destination end det er at DSB kan sælge kaffe og pølser, hvis lastning og lodsningen af salgsvogne generer yderligere forsinkelser.

Klagemulighederne hos DSB er også yderst kritisabelt, man kan ikke klage ved personlig henvendelse på nogen adresser heller ikke på DSB hovedkontor. Klage telefonen er åbent hverdage mellem 10-14 og her får man ingen tilbagemelding.

 

 

DSB forlanger at man klager skriftligt og man får så efter 3-4 uger intetsigende svar som eks. ” toget var forsinket pga. tekniske vanskeligheder og fejlen er nu rettet” sådanne svar er komplet ligegyldige og et udmærket eksempel på hvor ligeglade DSB og DSB´s personale er med kunderne.

  Pendler kompensation, jeg er tilmeldt ”ordningen” om pendler kompensation og har ikke fÃ¥et udbetalt noget som helst selv om jeg ikke pÃ¥ noget tidspunkt er nÃ¥et rettidigt frem.

Nogle gange har forsinkelserne været på 1 time og 35 minutter, men jeg har ikke fået én krone.

Jeg er udmærket klar over at Transportministeriet udsteder bøder til DSB, men det har jeg som kunde ingen glæde af.

 

 

 

 

Jeg har givet mig tid til at skrive dette brev, fordi at der må politisk indgriben til.

Hvis den nuværende ledelse hos DSB ikke er i stand til at fragte en pendler passagerer fra Sorø til Nørreport rettidigt bare én eneste gang på 6 mdr. er det min overbevisning at der må skiftes ud i ledelsen.

  Med venlig hilsen/ Best Regards

  Søren Egebæk Hansen

Titmosevej 1

4200 Slagelse

Phone: +45 20856292