Trafikudvalget 2008-09
TRU Alm.del Bilag 239
Offentligt
635890_0001.png
635890_0002.png
635890_0003.png
635890_0004.png
635890_0005.png
Foretræde for Trafikudvalget22./1. 2009Kulturøkologisk Forening i AlbertslundKastaniehøj GrundejerforeningGrøn Trafik i BycirklenRådet for Bæredygtig TrafikBjørn Bauer
Annette KristensenKjeld A. LarsenPovl MarkussenHans-Henrik Samuelsen
Erik ChristiansenSteen ChristiansenKåre Fog
” Der findes . . . ikke klare veldokumenteredeeffekter for den regionale udvikling af at bygge nyinfrastruktur.De simple betragtninger om, hvad ændringer afrejsetider kan betyde for erhvervslivet tyder på, ateffekten er lille.Diskussionen fortsætter imidlertid, oglokalpolitiske delegationer møder til stadighed oppå Christiansborg for at argumentere for, at udenen motorvej i netop deres region vil udviklingengå i stå. Det skyldes jo nok, at udbygningen af detoverordnede vejnet hidtil har været finansieret afstaten.”S. Krawack, Transportrådet, AKF Nyt nr. 4 2006
Fra rapporten”Statsvejnettet”,Vejdirektoratet2008Bemærk, at der ikkeer trængsel påFrederikssundsvej
Kort over Frederikssundsfingeren

Industriområderne ligger langs landevejen, ikke langs den påtænkte motorvej

. . . som til gengæld kører igennem egnens største naturområder.

En S-togsstation på den anden side af fjorden kunne lette trykket på broen.

Trængsel på Motorring 3