Skatteudvalget 2008-09
SAU Alm.del Bilag 349
Offentligt
701961_0001.png
701961_0002.png
[Det talte ord gælder]Samrådsspørgsmål U:På hvilke områder og inden for hvilke funktioner skønner ministeren, atservicen for borgerne bliver forringet i SKAT, når personalet bliverreduceret fra 8.500 til 7.000 personer?
Svar:Jeg skal her henvise til det jeg lige har sagt om, at det her jo netop handlerom at finde nye og andre måder at levere den samme eller en bedreservice.
Jeg skal dog tilføje, at den geografiske placering af opgaverne spiller enanden rolle i dag end tidligere. Det skyldes, at en stigende del af opgavernetakket være den teknologiske udvikling kan løses uafhængigt af, hvor defysisk er placeret.
Som nævnt gælder det dog ikke det, der betegnes som regionalebasisopgaver, hvor fysisk nærhed spiller en rolle. Det gælder eksempelvis iforhold til løbende kontrol af virksomheder, der udgør en del af indsatsenindenfor rammerne af indsatsstrategien.
Af samme grund er det også planen, at der i den fremtidige struktur erregionale basisopgaver i alle de byer, hvor SKAT er placeret. Det gælder
dog ikke Ringkøbing, hvor Betalingscentret er placeret, og Ribe, hvor derer opgaver fra Kundecenter Person.