Det Energipolitiske Udvalg 2008-09
EPU Alm.del Bilag 411
Offentligt
735766_0001.png
735766_0002.png
735766_0003.png
735766_0004.png
735766_0005.png
735766_0006.png
735766_0007.png
735766_0008.png
735766_0009.png
735766_0010.png
Fra:Jens Allerslev [mailto:[email protected]]Sendt:24. september 2009 15:22Til:Energitilsynet (KS)Cc:Dan Riise; Morten Skovgaard; Peter Hansen; René Tuekær; Postkasse til 2. Udvalgssekretariat; MarieLouise Allerslev; Nikolaj Rasch SkouEmne:Klage over E.ON Varme Danmark ApS' vedtægter
24. september 2009EnergitilsynetNyropsgade 301780 København V.KopiForbrugerrepræsentanterne i E.ON Varme Danmark ApS' bestyrelseFolketingets Energipolitiske UdvalgMarie Louise AllerslevNikolaj Rasch Skou
Klage over E.ON Varme Danmark ApS' vedtægterIndledningsvis skal jeg bemærke at jeg er klageberettiget og har partsstatus eftervarmeforsyningslovens § 23k Stk. 4, jf. Energiklagenævnets afgørelse 1021-5 af 20. oktober 2008,side 13, 2. afsnit.Endvidere skal jeg gøre opmærksom på Energitilsynets afgørelse 4/0920-0101-0082 af 28. januar2008, hvor pkt. 31 lyder:Det understreges, at Energitilsynet af egen drift eller i anledning af en klage ikke ved denneafgørelse er afskåret fra at kunne behandle spørgsmål om vedtægterne i selskabet eller den faktiskeudmøntning af forbrugerindflydelsen.Jeg klager over at E.ON Varme Danmark ApS' vedtægter, i modstrid med varmeforsyningslovensbestemmelser, indskrænker forbrugernes rettigheder på urimelig vis, og at Energitilsynet derfor skalsørge for at de ændres, jf. varmeforsyningslovens § 21 Stk. 6. De mere detaljerede krav fremgår afsidste afsnit, "Konklusion på min klage", i denne henvendelse. Klagen er foranlediget af de senestehændelser i E.ON Varmes bestyrelse, se afsnittet "Den seneste udvikling" samt bilag 1, 2 og 3(findes nederst).
Varmeforsyningslovens § 23h Stk. 1Varmeforsyningslovens § 23h Stk 1 lyder således:Flertallet af bestyrelsesmedlemmerne i en virksomhed, der ejer et anlæg til fremføring af opvarmetvand eller damp, skal vælges af de forbrugere, hvis ejendomme er tilsluttet virksomhedens anlæg,
eller af en eller flere kommunale bestyrelser i virksomhedens forsyningsområde i kraft af dissesudøvelse af deres ejerbeføjelser på virksomhedens generalforsamling eller på anden måde. Flertalletkan også vælges af forbrugere og en eller flere kommunale bestyrelser i forening.Lovens forarbejder nævner intet om, hvorledes ordet "flertal" skal forstås. Det må derfor antages atordet skal forstås bogstaveligt, som det opfattes i det danske sprog, og således ikke kan fortolkesindskrænkende. Det følger heraf at de af forbrugerne eller kommunalbestyrelserne valgtebestyrelsesmedlemmer skal have samme rettigheder og pligter som de af selskabet valgtebestyrelsesmedlemmer.
Energitilsynets og Energiklagenævnets tidligere afgørelserVed afgørelse 4/0920-0101-0082 af 28. januar 2008, som stadfæstet af Energiklagenævnet iafgørelse 1021-5 af 20. oktober 2008, har man imidlertid godkendt E.ON Varmes vedtægter, derindskrænker forbrugernes bestyrelsesmedlemmers rettigheder væsentligt:1. E.ON Varme tildeler sig selv vetoret, idet intet forslag kan vedtages uden at mindst et E.ON-valgt bestyrelsesmedlem stemmer for. Derved deler vedtægterne bestyrelsesmedlemmerneop i et "A-hold" og et "B-hold", hvor udviklingen har vist (se nedenfor), at forbrugerne ipraksis er frataget enhver form for indflydelse.2. Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, hvis samtlige E.ON-valgte medlemmer er tilstede,medens der kun behøver at være eet forbrugervalgt medlem tilstede forbeslutningsdygtighed. E.ON sikrer sig herved at der altid er det maksimale antal E.ONstemmer tilstede.3. Vedtægterne foreskriver at der skal vælges suppleanter for de E.ON-valgte medlemmer,medens der ikke kan vælges suppleanter for de forbrugervalgte medlemmer. Dette forhold erdog ændret ved E.ON Varmes vedtægter af 10. april 2008.4. "Ekstraordinære" beslutninger skal godkendes af generalforsamlingen.5. Ansættelse og afskedigelse af direktionen skal forelægges generalforsamlingen.Under de nævnte sagers behandling nævnte jeg flere gange at Energitilsynet og Energiklagenævnethermed har forvandlet forbrugerindflydelsen til blot observatørstatus. Denne observatørstatus er pådet seneste blevet yderligere udvandet, se nedenfor.
Effekten af Energitilsynets og Energiklagenævnets afgørelser 1 år og 8 måneder senereVia aktindsigt hos Energitilsynet i sag 4/0920-0200-0111 om skærpet tilsyn med bestyrelsesarbejdeti E.ON Varme, samt i nogle tilfælde direkte fra E.ON Varme, har jeg bla. modtaget mødereferaterfra de bestyrelsesmøder, der har været afholdt med forbrugerrepræsentation.I alle møder deltager E.ONs advokat, Klavs V. Gravesen. Det er tydeligt at han ikke er tilstede forat belyse specifikke juridiske problemer, idet dette lige så vel kunne varetages af E.ONskoncernjurist. Man får helt klart det indtryk, at advokatens opgave er at være "vagthund" overforforbrugerrepræsentanterne. Det kan her nævnes at aktindsigten også omfattede møder fra førforbrugerrepræsentanterne tiltrådte, og i intet tilfælde optræder der advokater i disse mødereferater.
Det overordnede billede referaterne giver, er ufuldstændig information og udeladelse af vigtigesager til behandling. Her er nogle eksempler:1. Der behandles kun sager, som E.ON har udvalgt og sat på dagsordenen. Hovedparten afdisse er uden betydning. Et af de få virkelig betydningsfulde emner, som E.ON ikke kanundgå, er tariferingen, men her leveres i højeste grad ufyldestgørende oplysninger. Detfremgår af referaterne at E.ON til stadighed har hævdet, at man tariferer efter Energitilsynetspraksis, nemlig at priserne skal være fuldt ud "kostægte", dvs. at faste omkostninger skalopkræves som faste betalinger, og variable omkostninger (varmeprisen) skal opkræves somvariabel betaling. E.ON har på intet tidspunkt nævnt 80/20 reglen, hvorefter indtil 80% afden samlede betaling kan opkræves via den variable betaling, også selvom det drejer sig omfaste omkostninger. Ved denne undladelse er det lykkedes E.ON at lokkeforbrugerrepræsentanterne til at stemme for en "kostægte" prisstruktur, der i særklasse giverde højeste faste forbrugerbetalinger i landet.2. På forespørgsel fra forbrugerrepræsentanterne i foråret 2009 om ikke prisstrukturen kunnelægges om, så de faste omkostninger udgjorde en mindre del af den samlede betaling, blev80/20 reglen heller ikke nævnt. I stedet arrangerede E.ON et møde med Energitilsynetssekretariat, der skulle klarlægge hvilke muligheder, der findes for omlægning af priserne.Fra dette møde har jeg modtaget sekretariatets officielle referat. Det har kun fålighedspunkter med det, der blev refereret på det følgende bestyrelsesmøde i E.ON Varme.3. På bestyrelsesmødet i slutningen af maj, hvor bestyrelsen skulle godkende selskabetsårsrapport, fik forbrugerrepræsentanterne først udleveret årsrapporten på selve mødet.Herved blev forbrugerrepræsentanterne frataget muligheden for at rådføre sig med hinandeneller fx. regnskabskyndige rådgivere, hvilket er meget lidt betryggende for de betalendeforbrugere, som forbrugerrepræsentanterne repræsenterer. Det, at et så vigtigt dokument tilgodkendelse først fremlægges på selve mødet, kan karakteriseres som "usædvanligt", mendet kan også karakteriseres som "uanstændigt".4. E.ON hævder gang på gang, overfor bestyrelsen såvel som overfor offentligheden, at detastronomisk høje prisniveau udelukkende skyldes barmarksværkernes dårlige økonomi, menundlader at nævne, at priserne for disse først begyndte at tage fart ved E.ONs overtagelse afværkerne. Dertil kommer at E.ON helt glemmer at nævne, at Frederikssund slet ikke er etbarmarksværk, men at priserne også dér er på himmelflugt. Bestyrelsen blev derfor enig omat forbrugerrepræsentanterne (og ikke E.ONs folk) skulle gå til ministeren for at bede omstatssubsidier til E.ON. Det fremgår af materialet at dette iniatiativ skulle være taget afforbrugerrepræsentanterne, men disse havde formentlig ikke fået ideen uden E.ONs massivepropaganda. Ministeren var fornuftig nok til at afslå et sådant møde.5. Den 29. juni beder E.ON Energitilsynet træffe afgørelse vedrørende tilsynets tilkendegivelseaf 22. juni om udtrædelse. Denne anmodning bliver afsendt kun få timer efter afslutningenaf et bestyrelsesmøde, men uden at bestyrelsen blev orienteret herom, og derforikkefikmulighed for at stille spørgsmål eller gøre indsigelse.6. Den 20. august udsteder Energitilsynet pålægget vedrørende udtrædelse til E.ON Varme.Selvsamme dag indbringer E.ON pålægget for Energiklagenævnet,stadig uden at detforelægges bestyrelsen.(Det forlyder at Energiklagenævnets sekretariatschef skulle haveudtalt, at man aldrig tidligere har set en klage komme så hurtigt ind).7. Den 25. juni beder Energitilsynet E.ON om at komme med forskellige forslag til priser et al.inden den 1. september som oplæg til forhandlinger ifm. Energitilsynets tilkendegivelse af22. juni. E.ON afsender sit svar den 31. augustudenat det først er blevet forelagtbestyrelsen, så denne kunne få mulighed for at afsløre, at E.ON - i stedet for at foreslå
prisnedsættelsersom forudsat - foreslårprisforhøjelser(i eksemplet for Ørslev-Terslev, hvisman anvender standardhuset på 130 kvm / 18,1 MWh i stedet for at anvende det af E.ONbrugte mindre hus med et meget lille forbrug).Som det ses, styres bestyrelsesarbejdet af E.ON - og kun af E.ON. Forbrugerrepræsentanterne erprisgivet E.ONs dispositioner.
Den seneste udviklingPå E.ON Varmes bestyrelsesmøde den 17. september var der stor vrede blandtforbrugerrepræsentanterne mht. til en del af de undladelser, der er beskrevet ovenfor. BorgmesterRené Tuekær har foranlediget en redegørelse herfor på Faxe kommunes hjemmeside. Redegørelsener gengivet i bilag 1.På mødet vedtog forbrugerrepræsentanterne også et protokollat, der er gengivet i bilag 2.Forbrugerrepræsentanterne var af den opfattelse, at protokollatet varvedtagetmed deres flertal ibestyrelsen, men er senere af direktør Tore Harritshøj, E.ON Varme, blevet belært om, at man iE.ON kun betragter protokollatet som enhensigtserklæring,idet det ikke var vedtaget i bestyrelsen,da intet E.ON-medlem havde stemt derfor!Det var helt nyt for forbrugerrepræsentanterne, at E.ON Varme har udstyret sig selv med en vetoret,så også den oplysning har E.ON forholdt forbrugerrepræsentanterne. Af en efterfølgende emailkorrespondance, gengivet i bilag 3, ses det da også, hvorledes journalist Nikolaj Rasch Skoudokumenterer dette faktum.Af disse tre bilag er det således dokumenteret, hvorledes E.ON unddrager voreforbrugerrepræsentanter den indflydelse varmeforsyningsloven skulle sikre dem ved at være i flertali bestyrelsen, og ligeledes ses det, hvorledes E.ON manipulerer forbrugerrepræsentanterne ved atunddrage dem relevant og vigtig information.
De seneste to bestyrelsesmøder har ikke været beslutningsdygtige§ 5.5 i E.ON Varmes vedtægter foreskriver at bestyrelsen er beslutningsdygtig når samtlige E.ON-valgte medlemmer samt mindst eet kommunalbestyrelsesvalgt medlem er tilstede. Ved debestyrelsesmøder, der har været afholdt efter at formanden for E.ON Varmes bestyrelse, direktør iE.ON Danmark A/S Jørn Bue Madsen, fratrådte, ser det ikke ud til at dennes suppleant ikke væretindkaldt. Der har således kun været 2 ud af 3 E.ON-valgte medlemmer tilstede, og bestyrelsen harderfor ikke været beslutningsdygtig.Det kan undre at advokat Gravesen, der var tilstede ved begge møder (og hvis sikkert ikkeubetydelige honorar formentlig skal betales af forbrugerne som "nødvendig omkostning veddistribution af varme") ikke gjorde opmærksom på dette forhold ved starten af møderne. Heller ikkeefterfølgende har det været nævnt.
Konklusion på min klage
Med baggrund i ovenstående dokumentation ønsker jeg at Energitilsynet, med hjemmel ivarmeforsyningslovens § 21 Stk. 6, skaffer E.ON Varme Danmark ApS' forbrugere den indflydelsegennem detreelle flertali selskabets bestyrelse, som varmeforsyningsloven foreskriver i § 23h Stk1:1. At E.ON Varmes vedtægter ændres således at alle indskrænkninger iforbrugerrepræsentanternes rettigheder fjernes, herunder1. at E.ONs vetoret fjernes.2. at pligter og rettigheder er ens for de kommunalt valgte forbrugermedlemmer og forde E.ON-valgte medlemmer.3. at der skal være ens regler, og dermed ligevægt, for bestyrelsensbeslutningsdygtighed ved bestyrelsesmedlemmers forfald.2. At al henlæggelse til generalforsamlingen af beslutninger, der sædvanligvis blandt aktie- oganpartselskaberikkehenlægges til generalforsamlingen, fjernes fra E.ON Varmes vedtægter.Det gælder især1. De såkaldte "ekstraordinære" beslutninger som opremset i vedtægternes § 7.1.2. Leveringsbetingelser.3. Ansættelse og afskedigelse af direktionen.Kun gennem sådant et indgreb vil E.ON Varmes forbrugere få de samme rettigheder oggennemskuelige forhold som forbrugerne har i andelsselskaber, og som varmeforsyningsloventilsigter.Jeg henviser også til email korrespondancen i bilag 3, hvor formanden for Energitilsynet citeres forat sige:Hvis jeg som medlem af en bestyrelse ikke blev gjort opmærksom på en vildfarelse, som atbestyrelsen ikke var beslutningsdygtig, eller at afstemningsreglerne gjorde, at forbrugernes stemmerikke alene kunne vedtage et forslag, så ville jeg tale med meget store bogstaver.Jeg går ud fra at formanden i denne sag vil tale med lige så store bogstaver på vegne af E.ONsforbrugere.
Med venlig hilsenJens Allerslev.Egetoften 73660 Stenløse.tel. 5190 3822email[email protected]
Bilag1Efter bestyrelsesmødet i E.ON Varme den 17. september, udsendte forbrugerrepræsentant,borgmester René Tuekær, Faxe kommune, en meddelelse på Faxe kommunes hjemmeside -originaludgavenkan ses her,og teksten er gengivet her:17.september 2009
Fjernvarme i Terslev/Ørslev:Forbrugerrepræsentanter kræver billigerevarmeTorsdag den 17. september 2009 blev der afholdt møde i bestyrelsen i E.ON Varme Danmark ApS.Ved mødet deltog de fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer; Dan Riise (HillerødKommune), Morten Skovgaard (Frederikssund Kommune), Peter Hansen (Egedal Kommune) ogRené Tuekær (borgmester i Faxe Kommune).De kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har på mødet givet udtryk for, at prisen på varme fraE.ON Varme Danmark ApS skal sættes ned. Oplægget er, at de fremtidige priser maksimalt skaludgøre to tredjedele af det nuværende niveau. Kravet er således en prisnedsættelse på 33 %.De fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har desuden krævet, at E.ON Varme DanmarkApS trækker sin klage til Energiklagenævnet tilbage. En klage, som vedrører Energitilsynets pålægden 20. august 2009 og som E.ON Varme Danmark ApS har sendt uden at de firekommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har været orienteret.De fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har derudover bedt om et møde med den øversteledelse i E.ON-koncernen, med henblik på at foreligge direktionen deres vurdering af dennuværende situation. Mødet skal afholdes senest den 10. oktober 2009.”Vi har i dag sendt et klart signal om, at priserne skal ned!”, fastslår borgmester René Tuekær ogfortsætter: ”Vi kan ikke acceptere E.ON’s seneste udspil til en ny prisstruktur, for det hjælper ikkeforbrugerne, at prisen bliver minimalt billigere i 2009, hvis den stiger igen allerede i 2010. Samtidiggiver den nye struktur kun billigere varme til nogle af forbrugerne, mens andre kommer til at betalemere. Det er ikke godt nok – forbrugerne skal have reelle prisnedsættelser og det er afgørende, at vifinder en løsning, hvor priserne holdes nede, også på længere sigt”,René Tuekær understreger, at det netop er derfor, at han og de øvrige kommunalpolitiskebestyrelsesmedlemmer nu ønsker et møde med den øverste ledelse i E.ON koncernen.”E.ON Varme Danmark hævder, at det ikke vil være økonomisk forsvarligt at imødekomme voresønsker. Vi vil derfor nu gå til koncernens øverste ledelse og foreligge dem vores synspunkter. Der
er behov for, at man internt i E.ON-koncernen tilfører en betydelig kapital til E.ON VarmeDanmark ApS, så det bliver muligt at sætte priserne varigt ned”.René Tuekær tilføjer, at det desuden har været afgørende for de kommunalpolitiskebestyrelsesmedlemmer, at klagen til Energiklagenævnet bliver trukket tilbage.”Klagen blev sendt uden at vi var orienteret, og en klage over Energitilsynets pålæg er med til attrække sagen i langdrag. Det kan vi ikke acceptere. Sagen har allerede varet længe og forbrugerneskal have en afklaring”.De fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har udarbejdet et selvstændigt protokollat efterdagens møde, som dags dato er tilført den samlede bestyrelsesprotokol (anført i bilag 2).
Bilag 2På E.ON Varmes bestyrelsesmøde den 17. september vedtog forbrugerrepræsentanterne detteprotokollat:
Forslag 17. september 2009Forbrugerrepræsentanterne i bestyrelsen for E.ON Varme ønsker snarest og senest 10.10.09 et mødemed E.ON koncernen, idet vi ønsker at forelægge vores vurdering af situationen p.t., som eftervores opfattelse vil medføre væsentlig tilførelse af kapital.Vi mener, at der som oplæg til forhandlingerne med Energitilsynet skal ske en nedsættelse afvarmepriserne til 2/3 af nuværende niveau.For at sikre en hurtig afklaring ønsker forbrugerrepræsentanterne endvidere, at E.ON trækker sinpåklage til ankenævnet vedrørende Energitilsynets tilkendegivelse om udtrædelsesydelse.Morten SkovgaardRené TuekærPeter HansenDan Riise
Bilag 3En email korrespondance der viser noget af den tumult og frustration, der fulgte i kølvandet påbestyrelsesmødet den 17. september 2009.
Jens Allerslev <[email protected]>
SV: beslutninger fra sidste bestyrelsesmødeJens Allerslev <[email protected]>23. sep. 2009 16.33Til: Dan Riise <[email protected]>, Morten Skovgaard <[email protected]>, Peter Hansen<[email protected]>, René Tuekær <[email protected]>Cc: Nikolaj Rasch Skou <[email protected]>, Marie Louise Allerslev <[email protected]>, "KammaEilschou Holm Jonassen (KS)" <[email protected]>Til vore forbrugerrepræsentanter i E.ON Varme Danmark ApS' bestyrelse.Peter Hansen beder nedenfor om gode råd i forbindelse med den tumult, der hersker efter bestyrelsesmødet den 17.september. Her er mit bidrag:Den 28. januar 2008 traf Energitilsynet afgørelse om "atsekretariatet frem til december 2009 fører et skærpettilsyn med selskabets overholdelse af forbrugerindflydelsesbestemmelserne".Afgørelsen, hvor tilsynet også udtalerenskarp kritik(tilsynets ordvalg) af selskabets håndtering af varmeforsyningslovens krav omforbrugerrepræsentation i bestyrelsen, har sagsnr. 4/0920-0200-0111 ogkan ses her.Jeg antager at I, som forbrugerrepræsentanter, kan henvende jer til Energitilsynets sekretariat, kontorchef KammaEilschou Holm Jonassen, og med henvisning til det skærpede tilsyn bede sekretariatet om at endevende heleforløbet.Med venlig hilsenJens AllerslevEgetoften 73660 Stenløse.tel. 5190 3822email[email protected]
---------- Videresendte meddelelser ----------Fra:Nikolaj Rasch Skou<[email protected]>Dato: 23. sep. 2009 10.15Emne: SV: beslutninger fra sidste bestyrelsesmødeTil: "Peter Hansen (Politiker)" <[email protected]>, Jens Allerslev <[email protected]>
Hej Peter.
Jeg har netop talt med Energitilsynets formand. Han mener, at E.ONs vedtægter ikke adskiller sig fra deerhvervsbestyrelser han kender til. MEN: ”Hvis jeg som medlem af en bestyrelse ikke blev gjort
opmærksom på en vildfarelse, som at bestyrelsen ikke var beslutningsdygtig, eller atafstemningsreglerne gjorde, at forbrugernes stemmer ikke alene kunne vedtage et forslag, så ville jegtale med meget store bogstaver”.
Med hensyn til det første, så ER Morten Skovgaard vel konsitueret, således at E.ON anerkender, atbestyrelsen er beslutningsdygtig!?
Med hensyn til det andet, så er det meget interessant – som du fortalte – at ingen af de to vellønnedeadvokater, fortalte jer, at afstemningen under punkt 6 resulterede i en ugyldig beslutning.
Reglerne er her:
De væsentligste bestemmelser om forbrugerindflydelse i E.ON Varmes vedtægter kan sammenfattes således:
Bestyrelsen er på 7 medlemmer.3 medlemmer vælges af virksomhedens generalforsamling.4 medlemmer vælges af de fire kommuner i hvilke E.ON Varme har flest slutbrugere.Bestyrelsen er beslutningsdygtig når samtlige generalforsamlingsvalgte medlemmer er til stede samt mindst étkommunalbestyrelsesvagt medlem.Anliggender afgøres ved simpelt stemmeflertal.Dog skal mindst et generalforsamlingsvalgt medlem udgøre en del af flertallet.Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.Der vælges suppleanter for de bestyrelsesmedlemmer, der er valgt af generalforsamlingen, men tilsvarendegælder ikke for de bestyrelsesmedlemmer, der er valgt af kommunalbestyrelserne.
18.Med hensyn til vedtægtsbestemmelserne om beslutningsdygtighed, stemmelighed og at mindst etgeneralforsamlingsvalgt medlem skal udgøre en del af flertallet bemærker sekretariatet, at de gældende vedtægter på denene side indebærer, at de kommunalbestyrelsesvalgte medlemmer har mulighed for at blokere et forslag fravirksomhedens ejere, og på den anden side at de kommunalt valgte medlemmer ikke kan gennemtrumfe et forslag, somejerne er imod.19.Sekretariatet finder på dette grundlag, at de gældende vedtægter tilgodeser ejernes legitime interesser ivirksomhedens drift på en måde, som ikke griber mere ind i forbrugerindflydelsen end interessen tilsiger.
Jeg hører gerne fra dig, hvis du heller ikke i dag får besked om, at E.ON foretager sig noget.
Mvh/Nikolaj.
Fra:Peter Hansen (Politiker) [mailto:[email protected]]Sendt:22. september 2009 14:47Til:Nikolaj Rasch Skou; 'Marie Louise Allerslev'; Per TerjesenCc:'Morten Skovgaard'; René Tuekær; Dan RiiseEmne:VS: beslutninger fra sidste bestyrelsesmødePrioritet:Høj
Til alle interesseredeDa det synes helt klart, at E.ON ikke ønsker at repektere de beslutninger, som vi træffer ibestyrelsen for E.ON Varme, har jeg skrevet som anført nedenfor til dire. Hvis der ikkeer handlet fra direktionen inden i morgen, vil jeg foreslå at vi(forbrugerrepræsentanterne ibestyrelsen) fremsender beslutningerne til de relevante modtagere. Jeg modtager gernereaktioner og/eller gode råd.Venlig hilsenPeter
Fra:Peter Hansen (Politiker)Sendt:22. september 2009 14:35Til:'Andersen Thrane, Thomas'; Harritshøj, ToreCc:René Tuekær; 'Morten Skovgaard'; Dan RiiseEmne:beslutninger fra sidste bestyrelsesmødePrioritet:HøjKære Thomas og ToreFra pressen erfarer jeg, at hverken Energitilsynet eller Energiklagenævnet har modtagetmeddelelse om vores bestyrelsesbeslutning om varmeprisernes nedsættelsetil 2/3 afnuværende niveau eller tilbagetrækning af anken over nuværende udtrædelsesydelse!?
I bedes venligst snarest fremsende dokumentation for fremsendelse af de påbestyrelsesmødet trufne beslutninger jvf. ovenstående.
Venlig hilsenPeter Hansenbestyrelsesmedlem E.ON Varme