Folketingets Trafikudvalg

Christiansborg

1240  København K

Dato             2. juni 2008

J nr.             432-64

  

 

Trafikudvalget har i brev af 7. maj 2008 stillet mig følgende spørgsmÃ¥l 597 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare:

 

Spørgsmål nr. 597:

"Er ministeren enig i, at Resendallinien gennem EU‑habitatsområde nr. 45, kan anlægges med samme naturskånsomme metode med taktvis fremskubning,

som den NIRAS A/S skal anvende ved anlægningen af højbroen i forbindelse

med motorvejen over Funder Ã…dal ved Silkeborg, som er beskrevet i artikel fra

Midtjyllands Avis, lørdag den 26. april 2008, 2. sektion, side 9?”

 

Svar:

I VVM-redegørelserne fra 2002 og 2006 var forudsat, at broen, der skulle føre en motorvej i Resendallinien over Gudenådalen og dermed over EU‑habitat-område nr. 45, skulle bygges på toppen af bropillerne ved ”fri fremskydning” eller ”fagvis frembygning” for at skåne terrænet under broen mest muligt.

 

 

Med venlig hilsen

 

 

Carina Christensen