Folketingets Trafikudvalg

Christiansborg

1240  København K

Dato             17. april 2004

Dok.id        652959

J. nr.           109-14

  

 

Trafikudvalget har i brev af 12. marts 2008 stillet mig følgende spørgsmål 343 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.

 

Spørgsmål nr. 343:

 

"Ministeren bedes gøre rede for, hvordan, de fem byer og virksomheder, der tidligere har ansøgt om at kunne deltage i forsøget med modullastbiler, men ikke blev fundet egnet dertil, adskiller sig fra de 8 nye havne og transportcentre, der nu bliver en del af forsøget. Der henvises til følgende bilag, der blev tilsendt Trafikudvalget i forbindelse med behandlingen af L 35 om modulvogntog i folketingsåret 2006-07: L 35 - bilag 5 (Dansk Supermarked), L 35 - bilag 12 (Høje Taastrup Kommune), L 35 - bilag 42 (C. Schmidt & Søn, Herning), L 35 - bilag 244 (Saint-Gobain Isover Rockwool, Vamdrup) og L 35 - bilag 283 (Ringsted Kommune)."

 

Svar:

 

Forsøgsordningen med modulvogntog er tilrettelagt således, at det ikke er specielle firmaer, der får køretilladelser eller indrettet veje frem til deres virksomheder. Alle transportører, der anskaffer sig et modulvogntog, har mulighed for på frie og lige vilkår at køre på det udpegede vejnet og koble om på de dertil udpegede sideanlæg, transportcentre m.v.

 

For så vidt angår deltagerkredsen i det udvidede forsøg kan jeg henvise til mit svar på spørgsmål 342.

 

Med venlig hilsen

 

 

Carina Christensen