ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN

 

 

20. december 2007

 

Besvarelse af spørgsmål 6 alm. del stillet af Erhvervsudvalget den 5. december 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

Spørgsmål 6:

”Ministeren bedes beskrive grænsen for, hvor stor en teknisk viden man kan forvente af forbrugere, der har købt et mobilabonnement og derefter som i tilfældet med Debitels kunder bliver tvunget til at skifte simkort.”

 

Svar:

Når en forbruger anskaffer sig en mobiltelefon, er han nødt til at isætte et simkort, så han kan telefonere via den valgte udbyder. Det samme er tilfældet, hvis forbrugeren på et tidspunkt ønsker at skifte udbyder. Det kan måske for nogle mennesker forekomme vanskeligt, men skift af simkort er en naturlig og nødvendig handling, som man må være forberedt på at skulle udføre, når man har en mobiltelefon.

 

 

 

 

 

ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET

Slotsholmsgade 10-12

1216 København K

 

Tlf.           33 92 33 50

Fax          33 12 37 78

CVR-nr    10 09 24 85

[email protected]

www.oem.dk