Fra: [email protected] [mailto:[email protected]]
Sendt: 13. juni 2008 08:10
Til: [email protected]
Cc: ombudsmanden
Emne: Folketingets Rets og skatteudvalg, samt udvalget for behandling av BL 92 Scandinavian Star

Folketingets Retsudvalg. Skatteudvalg samt

Udvalg under folketingets forretningsorden vedr BL 92.

Christiansborg

1240 København.

 

cc.Ombudsmanden.

 

13 Juni 2008

 

BL 92. Scandinavian Star.

 

Scandinavian Star. anmodning om redegørelse.

 

Vedlagt, skrivelse fra Justitsministeriet af d 10 juni 2008

 

Dette er brev nummer 6 SEKS, siden vi indbragte sagen for ministeriet, i oktober 2007 og alle ministeriets besvarelser er enslydende.

 

Det er helt urimeligt, at borgerne behandles pÃ¥ denne mÃ¥de,og navnligt i den konkrete sag,hvor foreningen af pÃ¥rørende har udbedt sig kopi, af dokumentationen for at danske myndigheder kan, antage og fastholde, at skibet var dansk ejet og drevet pr d.7 april 1990

 

Vi skal anmode rets og skatteudvalget om at nedenstående oplysninger udleveres, via udvalgene.

 

 

Det som er udbedt kopi af er følgende.

 

Dokumentation for.

1.

At Scandinavian Star var ejet og drevet af selskabet KS-Scandinavian Star samt Vr.Dano.Aps.begge skulle være danske registrede selskaber.

 

2.

At Scandinavian Star var betalt, mellem KS selskabet og SeaEscape Cruises Ltd. Bahamas og Miami.før branden d 7 april 1990. herunder en påstået betalng for depositum i februar 1990.

 

3.

Skibsskøde på Scandinavian Star, stemplet i Bahamas Skibsregister pålydende KS Scandinavian Stars navn som ejer og reder.

 

4.

Dokumentation for handlen mellem Stena Cargo Line og Seaescape pr d.30 marts 1990 Kvitteringer etc.

 

5.

Forsikringsoplysninger om kasko fra Fjerde Søforsikring A/S.Udbetalingsdokumentation hvordan og til hvem blev erstatningen fordelt efter branden og hvad var størelsen på erstatningen.

 

6.

Grundlaget for at eftergive Henrik Johansens KS selskab, et skattefradrag på mere end 60 millioner kroner.som led i dennes erhvervelse af skibet, som idag viser sig,ikke at have haft sin rigtighed.

 

7.

Oplysning om hvem som overtog skibet, efter branden i 1990 hvori det ønskes bekræftet om det var Niels Erik Lunds selskab ISP, som købte skibet tilbage i regi af Seaescape.Der vises til en tvangsauktion i Southampton i starten af 1994 umidelbart efter højesteretsdommen i danmark.

 

8.

Oplysning om ejerforholdet og aktionærforholdet i Seaescape pr d 7 april 1990, her skal man være opmærksom på at Seaescape er flere selskaber Seaescape Cruises Ltd-Seaescape Bahamas Ltd - Seaescape Ltd. osv osv.

 

9.

Der ønskes redegørelse for, hvordan Seaescape Cruises Ltd, som var opført, i de første dokumenter som tilgik danske myndigheder var opført som et selskab på Bahamas som ejer af skibet,når man senere, i samme år 1990 pludselig kan konstatere på nye bilag, at skibet nu ejees af et Seaescape selskab i Miami, uden at dette dog fremgår, som et ejerskifte i bahamas skibsregister.

 

10.

Niels Erik Lund er opført som disponerende ejer, i skibsregistret, indskrevet af KS selskabets advokat Tooker fra London d 30 marts 1990 - Efter de oplysninger danske myndigheder havde fået, var KS selskabet dansk og ejet af Henrik Johansen.hvilken dokumentation har danske myndigheder for at antage, at Niels Erik Lund og Seaescape så ikke var ejer af skibet d.7 april 1990

 

11.

kopi af aftalen, fra Justitsministeriet omkring arbejdsfordelingen, af den tredelte efterforskning,samt aftalen om nedsættelse af det fællesnordiske granskningsudvalg, formentlig dateret d 10 og 20 april 1990

 

12.

Dokumentation for skibets position pÃ¥ tidspunktet for haveriet, var dette i internationalt eller andet lands nationale farvand.

 

Venlig Hilsen

 

Scandinavian Stars Danske Støtteforening.

 

 

Mike Axdal
Kjærsvej 106
DK-4220 Korsør
Telefon-45.31225500
Telefax--45 79370105