Danmarks image – og virksomhedernes bundlinje!
Nation branding og virksomhedsbranding. Hvordan kan de to
spille sammen, så de gavner Danmarks image – og virksomhedernes
konkurrenceevne.
Hvordan brander vi Danmark - Kom og hør bud fra bl.a to af verdens førende
brandingeksperter - Simon Anholt og Wally Ollins på konferencen "Branding
Danmark?†den 30. oktober 2008.
Konferencen henvender sig til alle, som arbejder med international branding af Danmark og danske produkter.
Dagen arrangeres af Økonomi- og Erhvervsministeriet i
samarbejde med Copenhagen Business School og finder sted den 30. oktober 2008
på Copenhagen Business School, BG Auditoriet, Solbjerg Have 3, 2000
Frederiksberg.
Med venlig hilsen
Økonomi - og Erhvervsministeriet og Copenhagen Business School
Om konferencen:
Danmarks ry som nation kan også aflæses - på virksomheders bundlinje!
Vores internationale image har nemlig stigende betydning for
danske virksomheders evne til at konkurrere på det globale marked. - På både
godt og ondt.
En af globaliseringens konsekvenser er en strøm af informationer, der frit
flyder over grænser. Hvad vi gør og siger rapporteres lynhurtigt worldwide.
Derfor udfordrer globaliseringen konstant det billede, omverdenen har af
Danmark - og danske virksomheder. Den stiller krav om, at vi øger vores
følsomhed overfor omverdenens reaktioner, og indser, at identitet ikke er noget
statisk, men derimod, der udvikles i dynamisk samspil med andre.
I denne sammenhæng indtager nation branding og co-branding en stadigt mere
afgørende rolle.
Evnen til at navigere strategisk og udbygge styrkepositioner på
eksportmarkederne afhænger i høj grad af opbygning og vedligeholdelse af
troværdige brands. Det gælder for Danmark som nation – og for danske
virksomheder og brancher.
På konferencen Branding Danmark stiller vi skarpt på samspillet mellem national
identitet og image og så virksomhedernes branding. Er co-branding et
slagkraftigt svar på de positionerings-udfordringer, som globaliseringen
skaber? Hvilke trusler og muligheder åbner sig med co-branding som strategi?
En række af verdens førende eksperter i nation branding og virksomhedsbranding
– herunder Simon Anholt og Wally Ollins - deltager i konference. På konferencen
vil du også få indsigt i de initiativer som de danske myndigheder har søsat i
kampen om at styrke vores position som et attraktivt land for udenlandsk
arbejdstagere, studerende og turister.
Tid: Torsdag den 30. oktober 2008 fra kl. 09.30 til kl. 15.00 (med efterfølgende tapasbar og networking).
Sted :Copenhagen Business School, BG Auditorium, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg.
Tilmelding: www.brandingdanmark.dk
Program:
Kl: 9.30 Kl: 12.25 |
Registrering og morgenkaffe |