Danmarks image – og virksomhedernes bundlinje!

Nation branding og virksomhedsbranding. Hvordan kan de to spille sammen, så de gavner Danmarks image – og virksomhedernes konkurrenceevne.

Hvordan brander vi Danmark - Kom og hør bud fra bl.a to af verdens førende brandingeksperter - Simon Anholt og Wally Ollins på konferencen "Branding Danmark?” den 30. oktober 2008.
 

Konferencen henvender sig til alle, som arbejder med international branding af Danmark og danske produkter.

Dagen arrangeres af Økonomi- og Erhvervsministeriet i samarbejde med Copenhagen Business School og finder sted den 30. oktober 2008 pÃ¥ Copenhagen Business School, BG Auditoriet, Solbjerg Have 3, 2000 Frederiksberg.

Med venlig hilsen
Økonomi - og Erhvervsministeriet og Copenhagen Business School

 

 

Om konferencen:

Danmarks ry som nation kan også aflæses - på virksomheders bundlinje!

Vores internationale image har nemlig stigende betydning for danske virksomheders evne til at konkurrere på det globale marked. - På både godt og ondt.

En af globaliseringens konsekvenser er en strøm af informationer, der frit flyder over grænser. Hvad vi gør og siger rapporteres lynhurtigt worldwide.

Derfor udfordrer globaliseringen konstant det billede, omverdenen har af Danmark - og danske virksomheder. Den stiller krav om, at vi øger vores følsomhed overfor omverdenens reaktioner, og indser, at identitet ikke er noget statisk, men derimod, der udvikles i dynamisk samspil med andre.

I denne sammenhæng indtager nation branding og co-branding en stadigt mere afgørende rolle.
Evnen til at navigere strategisk og udbygge styrkepositioner på eksportmarkederne afhænger i høj grad af opbygning og vedligeholdelse af troværdige brands. Det gælder for Danmark som nation – og for danske virksomheder og brancher.

På konferencen Branding Danmark stiller vi skarpt på samspillet mellem national identitet og image og så virksomhedernes branding. Er co-branding et slagkraftigt svar på de positionerings-udfordringer, som globaliseringen skaber? Hvilke trusler og muligheder åbner sig med co-branding som strategi?

En række af verdens førende eksperter i nation branding og virksomhedsbranding – herunder Simon Anholt og Wally Ollins - deltager i konference. På konferencen vil du også få indsigt i de initiativer som de danske myndigheder har søsat i kampen om at styrke vores position som et attraktivt land for udenlandsk arbejdstagere, studerende og turister.

 

Tid: Torsdag den 30. oktober 2008 fra kl. 09.30 til kl. 15.00 (med efterfølgende tapasbar og networking).

Sted :Copenhagen Business School, BG Auditorium, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg.

Tilmelding: www.brandingdanmark.dk

 

Program:

 

Kl: 9.30 

Kl: 10.00

Kl: 10.10  

Kl. 10.25 

























Kl: 12.25

Kl: 13.45






Kl: 14.35












Kl: 15.25

Registrering og morgenkaffe 

Velkomst ved rektor Finn Junge Jensen, CBS

Åbning af konferencen ved økonomi- & erhvervsminister Lene Espersen

Danmarks image - hvor er vi pÃ¥ vej 

Uffe Østergaard:
Danmarks image fra vikingerne til i dag.

Simon Anholt:
Danmarks placering i nation brand index.

Oplæg om markedsføring af Danmark - både i og uden for landet:

Jørgen Tandrup, Formand for Fonden til Markedsføring af Danmark:
Præsentation af fondens arbejde der støtter initiativer i Danmark, som vil øge udlandets kendsskab til Danmarks styrker.

Klavs A. Holm, Ambassadør og leder af Udenrigsministeriets afdeling for public diplomacy:
Hvordan forsøger UM via public diplomacy at skabe større kendskab til Danmark, og hvilke resultater har man opnÃ¥et?

Astrid Gade Nielsen, Arla: 
Hvad betyder det nationale tilhørsforhold for en virksomhed?

Panel:
Uffe Østergaard, Jørgen Tandrup, Klavs V. Holm, og Astrid Gade Nielsen ledet af journalist Nynne Bjerre Christensen 

Frokost 

Co-branding og den nationale identitets betydning for virksomheders brandingstrategi:

Professor Majken Schultz:
Extended introduction to Wally Olins - Corporate branding vs nation branding
Professor Wally Olins:
Country of Origin vs. Nation Branding 

Co-branding case:
Offentlig-privat partnerskab om klima

Finn Mortensen, direktør for Klimakonsortiet

Peter Engberg Jensen, Adm. direktør for Nykredit 

Michael Dithmer, departementchef i økonomi- og erhvervsministeriet 

Panel:
Finn Mortensen, Peter Engberg Jensen og Michael Dithmer. ledet af journalist Nynne Bjerre Christensen.

Kort opsamling ved Erhvervsdirektør Betina Hagerup, Økonomi- og erhversministeriet 

Lette tapas og vin, networking