Beskæftigelsesministerens besvarelse af spørgsmål nr. 4 af 7. november 2006 fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg (L 9).

Text Box: November 2006

Vores sag
404-008
05-7010-489


Spørgsmål nr. 4:

” Vil ministeren, når eIndkomstregistret starter fra 2008, undersøge om ATP-beregningerne kan foretages automatisk, så virksomhederne slipper for at indberette til ATP?”

 

Svar:

Hensigten med Indkomstregisteret er netop, at arbejdsgiverne kun skal indberette den samme oplysning ét sted.

 

Når Indkomstregisteret er indført, vil ATP modtage indberetninger via registeret, og arbejdsgivernes nuværende årsindberetninger via SKAT bortfalder.

 

Som omtalt i svaret på spørgsmål 5 har Arbejdsmarkedets Tillægspension oplyst, at der er nogle uoverensstemmelser mellem data i indkomstregistret og de data, som Arbejdsmarkedets Tillægspension har brug for. Det er derfor ikke muligt for Arbejdsmarkedets Tillægspension umiddelbart at anvende indkomstregistret i fuld udstrækning til automatisk indberetning.