Tak for den helt overvældende tilslutning til lovforslaget. Den er jeg meget glad for. Heller ikke jeg kan svinge mig helt derop, hvor hr. Magnus Heunicke var i poesiens verden, selv om jeg synes, det er charmerende, at det også sker fra Folketingets talerstol, og jeg elsker også at høre Sussi & Leo, men jeg skal holde mig til det mere sådan virkelighedsnære. Der er to ting, som går igen i spørgsmålene. Den ene er spørgsmålet om, hvorfor der ikke sker en større liberalisering; den anden er spørgsmålet om tilslutningspligten. Jeg vil gå begge tingene igennem. Jeg vil gerne vedrørende liberaliseringen sige, at vi løbende gør tiltag til at forbedre taxireguleringen. Vi har jo allerede lempet nogle tekniske krav, som mange ved, og med kommunalreformen får vi reduceret de geografiske begrænsninger. Det er sådan set ganske godt. Kl. 17.30 Jeg har bedt Færdselsstyrelsen overveje, om der er yderligere muligheder for at forbedre reguleringen i lyset af kommunalreformen, så vi er altså kommet et skridt videre på vejen. Jeg vil også gerne ærligt indrømme, at jeg havde overvejet, om man skulle have en højere grad af liberalisering, og vi har i ministeriet faktisk - og jeg har også personligt gjort det - sat os grundigt ind i det svenske system, hvor man har liberaliseret meget. Jeg synes ikke, jeg ser en tendens til, at det er bare lykke. Jeg synes også, jeg ser mange problemer i Sverige med den liberalisering, så nu tager vi det med små skridt, og jeg har indtryk af, at det er en meget god måde at gøre det på, og det er også med fuld tilslutning fra taxierhvervet. Så er der selve tilslutningspligten. Der indebærer lovforslaget en styrkelse - jeg understreger for hr. Rune Lund: en styrkelse - af kommunernes adgang til at undtage taxitilladelser fra tilslutningspligten til en bestillingscentral. Formålet med denne bestemmelse er at fastholde kommunernes mulighed for at gennemføre en fleksibel administration af taxiloven og tilpasse den til de forhold, at der nu engang kommer nogle større kommuner her i landet. I dag skal undtagelsen fra tilslutningspligten i store kommuner kombineres med krav om, at den pågældende vognmand alene må køre i geografisk begrænsede områder uden for byerne. Med lovforslaget skal fritagelser ikke længere behæftes med vilkår, der indskrænker udnyttelsesmulighederne. Det er sådan set et forsøg på at gøre det noget mere smidigt, og det er også et forsøg på ikke at tvinge vognmændene ind i fællesskaber, for specielt i landområderne har der været en tendens til, at vognmændene - og jeg har faktisk talt personligt med mange af dem - er bange for, at de skal blive lukket inde i nogle store fællesskaber, hvor de simpelt hen drukner og forsvinder dels i administration, dels i omkostninger. Det har jeg ikke syntes skulle være tilfældet. Jeg har engageret mig ganske meget i det her personligt, og jeg tror, at hr. Rune Lund og jeg for en gangs skyld er enige, og det er jo da i sig selv bemærkelsesværdigt. Jeg takker for den store tilslutning.