Bilagsfortegnelse:
Generelle bilag                                                                                                                                                                   Side
Bilag A)   Spørgeskema                                                                                                                                                           2
Bilag Teater
Bilag T1)Â Landsdelsscener (Odense, Aalborg og Aarhus Teatre)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â 4
Bilag T2) Peter Schaufuss Balletten og Den Jyske Opera                                                                                                    6
Bilag T3) Københavns Teater og medlemmer af â€Teaterbilletter.dk†(HovedstadsomrÃ¥det)                                            8
Bilag T4) Små Storbyteatre                                                                                                                                                     10
Bilag T5) Egnsteatre                                                                                                                                                                12
Bilag T6) Øvrige Statsstøttede Teatre                                                                                                                                   14
Bilag T7) Teatre der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen                                                                                      16
Bilag Musik
Bilag M1) Specialensembler                                                                                                                                                    19
Bilag M2) Basisensembler                                                                                                                                                       21
Bilag M3) Regionale spillesteder                                                                                                                                             23
Bilag M4) Landsdelsorkestre                                                                                                                                                   26
Bilag M5) Musikinstitutioner, øvrige                                                                                                                                         28
Bilag M6) Musikinstitutioner der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen                                                                   30
Rabatordninger på offentligt støttede kulturinstitutioner                                                                                            BILAG A - SPØRGESKEMA
Institutionens navn:Â Â Â Â
Kontaktperson:Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Telefon:Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â
E-mail:                                          Udfyld kun de for institutionen relevante rækker (rabattyper) i skemaet.
Tal for (år el. sæson):                         Se definitioner i den medsendte vejledning note A-G og pkt. 1-5
Rabattype |
1.) Rabatinterval i kr. |
2.) Rabatinterval i % af løssalgspris |
3.) Løssalgspris(er) (angiv evt. interval) |
4.) Evt. abonnements-gebyr/medlemsgebyr |
5.) Minimum antal bil-letter der udløser rabat (angiv evt. interval ) |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
|
|
|
|
|
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign. |
|
|
|
|
|
C.) Grupperabat voksne
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter (kun teater) |
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
E.) â€Klippekortâ€
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
F.) Senior- og Pensionistrabat |
|
|
|
|
|
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(bedes specificeret nedenfor). |
|
|
|
|
|
G.) Ekstra række til evt. â€Ã¸vrige rabatordninger†|
|
|
|
|
|
Kort beskrivelse af evt. â€Ã¸vrige rabatordningerâ€:
Kort beskrivelse af evt. tilkøbsydelser (fx gratis program, â€køb 3, betal for 2†og lign.):
Uddeler institutionen fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.?
Ja:      Nej:      (sæt X)
Er rabatstrukturen beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
Ja:      Nej:     (sæt X)            Beskriv evt. kort de anvendte procentsatser:
Øvrige bemærkninger:
Hvis institutionen har forskellige rabatordninger inden for flere kunstarter, udfyldes ét skema for hver kunstart.
Hvis institutionen ikke har nogen form for rabatordninger, bedes det anført i feltet â€Ã˜vrige bemærkningerâ€.
Skemaet bedes indsendt til:
Kunststyrelsen, Økonomicentret                        senest den 22. august 2007
H.C. Andersens Boulevard 2
1553 København V
eller pr. mail til [email protected] eller [email protected]
Med venlig hilsen og tak for hjælpen
Kunststyrelsen
BILAG T1 – LANDSDELSSCENER (Odense, Aalborg og Aarhus Teatre)
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
38-83 |
9-46% |
82-460 |
0 |
3-4 |
              3 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
37-230 |
37-50% |
65-460 |
0 |
1 |
3 |
C.) Grupperabat voksne
|
10-40 |
13-45% |
82-460 |
Udfyldes ikke |
10 |
3 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter
|
12-184 |
14-72% |
82-460 |
Udfyldes ikke |
10 |
2 |
E.) â€Klippekortâ€
|
40 |
9-36% |
110-460 |
Udfyldes ikke |
3 |
1 |
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
15-90 |
6-27% |
110-460 |
0 |
1 |
2 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
65-280 |
50-100% |
65-280 |
0 |
1 |
2 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Forpremierer – enhedspris: 125 kr. eller 170 kr.
- Tilflyttere kan første halvår få 1 gratis billet på hverdage.
- 50 % på egne forestillinger om mandagen.
- Rabat til sponsorernes medarbejdere.
- Nedsatte priser ved børneforestillinger.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Programmer kan købes i prisintervallet 10-30 kr.
- Gratis program.
- Fri entré til rundvisning for abonnementer.
- Arrangementer og kulturrejser for abonnementer.
- Handicappede har mulighed for at få en gratis medhjælper med.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
Alle 3 teatre anvender fribilletter.    Â
Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
0 bruger faste procentsatserÂ
3 bruger ikke faste procentsatser Â
Institutionernes bemærkninger: Et teater benytter dog fast procentsats på ungdomsbilletter (50%).
BILAG T2 – PETER SCHAUFUSS BALLETTEN OG DEN JYSKE OPERA
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
36-86 |
7-20% |
180-595 |
0-100 |
           3
|
              2 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
60-150 |
10-30% |
50-535 |
0 |
3 |
2 |
C.) Grupperabat voksne
|
18-119 |
10-20% |
180-595 |
Udfyldes ikke |
10% v. 20 stk. 20% v. 50 stk. |
1 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter
|
5-107 |
10-20% |
50-535 |
Udfyldes ikke |
10% v. 20 stk. 20% v. 50 stk. |
1 |
E.) â€Klippekortâ€
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
|
|
|
|
|
|
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
100 |
67% |
150 |
0 |
|
1 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Unge under 25 år/studerende får adgang til generalprøve for kr. 50, normalpris kr. 150.
- Til en specifik trilogi kan man købe én forestilling for kr. 200 og alle tre forestillinger til kr. 500.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser: -
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
Begge teatre anvender fribilletter.    Â
Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
1 teater bruger faste procentsatserÂ
1 teater bruger ikke faste procentsatser Â
                                              Â
Institutionernes bemærkninger:
- Medlemmer af teatrets venneforening får 20% rabat på billetprisen.
Institutionernes øvrige bemærkninger:
- Kontingent til venneforening er kr. 100 for enkeltperson og kr. 150 for et par. Hvis man er pensionist eller studerende gælder halv pris af dette.
BILAG T3 – Københavns Teater og medlemmer af â€Teaterbilletter.dk†(HovedstadsomrÃ¥det)
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
25-70 |
10-41% |
60-553 |
0 |
3 |
34 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
30-75 |
11-59% |
60-553 |
0 |
3 |
34 |
C.) Grupperabat voksne
|
15-25 |
5-25% |
60-553 |
Udfyldes ikke |
10 |
34 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter
|
30-165 |
45-73% |
60-553 |
Udfyldes ikke |
4 |
34 |
E.) â€Klippekortâ€
|
45-70 |
13-41% |
85-553 |
Udfyldes ikke |
1 |
34 |
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
30-75 |
11-59% |
85-553 |
0 |
1 |
6 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
|
|
|
|
|
|
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Der kan ydes gradueret grupperabat, dvs. yderligere rabatter ved køb i større mængder billetter over 10 stk. Den graduerede rabat fastsættes af det enkelte teater.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Voksenabonnenter kan tilkøbe både ungdomsrabatbilletter (til børn og unge under 25 år) og voksenbilletter som tilkøb til abonnementet. Ordningen omfatter alle priskategorier.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
Alle teatre anvender fribilletter. Â Â Â Â Â
Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
Ingen af teatrene bruger faste procentsatser Â
                                              Â
 BILAG T4 – SMÅ STORBYTEATRE
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
40-60 |
27-64% |
60-150 |
0 |
1-3 |
              3 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
20-80 |
33-80% |
60-150 |
0 |
1-3 |
6 |
C.) Grupperabat voksne
|
15-40 |
10-33% |
75-150 |
Udfyldes ikke |
10 |
3 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter
|
20-25 |
33-56% |
45-75 |
Udfyldes ikke |
3-10 |
2 |
E.) â€Klippekortâ€
|
50 |
36% |
140 |
Udfyldes ikke |
3 |
1 |
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
25-70 |
16-50% |
105-150 |
|
1-3 |
2 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
25-90 |
25-100% |
40-140 |
|
1-10 |
5 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- â€Billig tirsdag†= Enhedspris 60,- for alle om tirsdagen. Normal løssalgspris 140,-
- â€Personalezonen†+ â€Logbuy-kunder†opnÃ¥r 20 % rabat pÃ¥ løssalgspris.
- â€Betal hvad du kan†til mindre, â€skæve†forestillinger. Gennemsnitspris ca. 55 kr. pr. billet.
-  Reduceret pris ved skolers køb af billetter.
-  Gæstespil for de mindste under Århus festuge til reduceret pris.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Gratis program.
- Alle børn får efter hver forestilling udleveret en forestillingsplakat af en eller flere af skuespillerne.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
Alle teatre anvender fribilletter.
Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
2 teatre bruger faste procentsatserÂ
5 teatre bruger ikke faste procentsatser Â
                                              Â
BILAG T5 - EGNSTEATRE
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
15-100 |
10-57% |
75-475 |
0-50 |
           3-5
|
              12 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
20-100 |
0-66% |
60-315 |
0 |
1-3 |
13 |
C.) Grupperabat voksne
|
10-100 |
8-50% |
100-475 |
Udfyldes ikke |
10-20 |
12 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter
|
10-200 |
11-83% |
90-260 |
Udfyldes ikke |
1-10 |
10 |
E.) â€Klippekortâ€
|
45-70 |
21-41% |
195-315 |
Udfyldes ikke |
5 |
2 |
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
20-100 |
13-66% |
100-150 |
25 |
1-4 |
4 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
20-125 |
0-83%[1] |
45-238 |
|
1-10 |
11 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Særlige rabatordninger til børneinstitutioner.
- Børnesøndag én gang om måneden hvor der vises teater for aldersgruppen 1½-8 år.
- Virksomheder, der markedsfører forestillinger på teatrets vegne, tilbydes gratis program. Alle rabatter er ens forhandlet, men kan variere,
 fx gratis program eller gratis indledning før forestillingen i kombination med 10% rabat på billetter.
- Samarbejds-/markedsføringsaftale med organisationer, hvor medlemmerne får rabat mod forevisning af medlemskort.
- Genkøbsrabat ved køb indenfor 1 måned til efterfølgende års produktion.
- â€Sidste øjebliks-rabatâ€: Fra to dage før forestillingen kan der købes 3 billetter for 2 billetters pris. Efterfølgende billetter til abonnementspris.
- Rabat via rabatkupon.
- Familieabonnement.
- Køb af billetter til 5 forestillinger til nedsat løssalgspris.
- Efterfølgende forestillinger til 100 kr.
- Teater for en ½ hund (50 kr.).
- â€Forsamlingshusrabatâ€. Ved opførelse af teatrets forestillinger i forsamlingshuse og lign. yder en arrangørrabat, som betyder at den lokale
 arrangør modtager 15% af det samlede billetsalg, sÃ¥ lokalsamfundet modtager en indtægt for at have teatret pÃ¥ besøg. Billetter sælges â€i dørenâ€
 til reducerede priser.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Virksomheder der køber samtlige billetter til én årlig opførelse, får uddelt programmer til deres kunder mod dækning af kostprisen.
- Gratis program.
- â€Betal 3-for-2-ordningâ€.
- Udsendelse af sæsonbrochurer til abonnementer/husstandsomdeling.
- â€Ã†bleskiveteaterâ€: Køb 4 betal for 3 samt gratis æbleskiver.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
Alle teatre anvender fribilletter.
Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
6 teatre bruger faste procentsatserÂ
7 teatre bruger ikke faste procentsatser Â
BILAG T6 – ØVRIGE STATSSTØTTEDE TEATRE
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
20-80 |
18-72% |
75-195 |
0-125 |
1-3 |
              3 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
15-97 |
33-50% |
30-110 |
0-125 |
1 |
4 |
C.) Grupperabat voksne
|
25-55 |
25-50% |
50-147 |
Udfyldes ikke |
10 |
2 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder â€T30â€, Reumertbilletter
|
15-55 |
33-50% |
30-110 |
Udfyldes ikke |
4 |
4 |
E.) â€Klippekortâ€
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
37-97 |
46-50% |
38-110 |
|
1 |
2 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
37-97 |
50% |
38-98 |
|
1 |
1 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Der ydes rabat, svarende til ungdoms- og pensionistrabat, til arbejdsledige og personer i særlige interessegrupper.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
-
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
3 teatre anvender fribilletter mv.    Â
1 teater anvender ikke fribilletter mv. (men teatrets markedsførings/PR-afdeling køber internt billetter, der uddeles gratis til pressen).
Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?
1 teater bruger faste procentsatserÂ
2 teatre bruger ikke faste procentsatser Â
 (1 teater undladt at svare)        Â
Bilag T7 - Teatre der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen:
Landsdelsscener
- Odense Teater
- Aalborg Teater
- Aarhus Teater
Peter Schaufuss Balletten og Den Jyske Opera
- Den Jyske Opera
- Peter Schaufuss Balletten
Københavns Teater og Teaterbilletter.dk (Hovedstadsområdet)
- Københavns Teater (som repræsenterer følgende 6 teatre:)
           Betty Nansen Teatret
           Camp X
           Folketeatret.dk
           Gasværket
           Nørrebro Teater
           Det Ny Teater (kun mht. formidlingsordning)
                            Â
- â€Teaterbilletter.dk†(som repræsenterer følgende 28 teatre:)
Anemoneteatret
BÃ¥dteatret
Corona La Balance
Dansescenen
Det Lille Teater
Det lille Turnéteater
FÃ…R 302
Gladsaxe Ny Teater
Grob
Grønnegårdsteatret
Holland House
Hotel Proforma
Husets Teater
Ishøj Teater
Jytte Abildstrøms Teater
Kaleidoskop
Mammutteatret
Meridiano
Mungo Park
Plan-B
PLEX - Københavns Musikteater
Teater Hund
Teater Zeppelin
Teatret ved Sorte Hest
Taastrup Teater
Vestvolden
Zangenbergs Teater
Ã…BEN DANS productions
Små storbyteatre
- Børneteatret Filuren
- Gruppe 38
- Jako-Bole Teatret
- Jomfru Ane Teatret
- Teater Momentum
- Teatret Skægspire
- Teatret Svalegangen
Egnsteatre
- Baggård Teatret
- Bellevue Teatret
- Bornholms Egnsteater
- Cantabile 2
- Egnsteatret Masken
- Fredericia Teater
- Himmerlands Teater
- Holbæk Teater
- Limfjordsteatret
- Nørregade Teatret
- Randers EgnsTeater
- Team Teatret
- Teater Hedeland
- Teatret Møllen
- Thy Teater
- Vendsyssel Teater
Øvrige statsstøttede teatre
- Asterions Hus
- Entré Scenen
- Københavns Internationale Teater
- Teatret Månegøgl
BILAG M1 – SPECIALENSEMBLER
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
20-50 |
17-50 |
100-150 |
0-250 |
1 |
              2 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
20-50 |
17-50 |
50-150 |
|
1 |
2 |
C.) Grupperabat voksne
|
11-18 |
10-15 |
64-150 |
Udfyldes ikke |
3-10 |
2 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende
|
8-100 |
15-66 |
42-60 |
Udfyldes ikke |
1-3 |
2 |
E.) â€Klippekortâ€
|
75-175 470[2] |
22-53 |
375-450 1170[3] |
Udfyldes ikke |
3 |
2 |
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
20-50 |
17-50 |
50-150 |
|
1 |
               3 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
|
|
|
|
|
|
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Medlemmer af foreningen AUT har gratis adgang til et ensembles koncerter.
- I et enkelt tilfælde i 2007 gives gratis adgang hos et ensemble til en koncert under forvisning af fungerende mobiltelefon (som skulle være tændt under koncerten som en slags â€pædagogisk†pÃ¥mindelse om at tændt mobiltelefon er til gene for andre).
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Gratis både sæson- og koncertprogram til alle publikummer samt andre interesserede hos et ensemble.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
 4 anvender fribilletter mv.    Â
Â
Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen
 3 bruger ikke faste procentsatser Â
                                              Â
BILAG M2 – BASISENSEMBLER
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
25-75 |
20-50 |
50-230 |
0-100 |
3 |
              5 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
20-110 |
40-100 |
30-230 |
|
1 |
5 |
C.) Grupperabat voksne[4]
|
|
|
125-135 |
Udfyldes ikke |
|
1 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende [5]
|
20 |
20-40 |
30-135 |
Udfyldes ikke |
|
2 |
E.) â€Klippekortâ€
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
92 |
40 |
230 |
|
|
1 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
25-51 |
25-41 |
100-125 |
Se note [6] |
0-15 |
3 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- For kr. 300 kan købes sæsonkort – hos et ensemble.
- Medlemmer af diverse andre interessegrupper i området får et nedslag på 25 kr. på hver enkelt billet, de køber – hos et ensemble.
- Rabat ved køb af billet til alle sæsonens koncerter – hos et ensemble.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Gratis programmer – hos nogle.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
5 anvender fribilletter mv.    Â
Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen
 2 bruger faste procentsatserÂ
 2 bruger ikke faste procentsatser Â
 (Et ensemble har undladt at svare)  Â
Institutionernes bemærkninger:
- Ensemblets venner får altid billetter til halv pris, uanset normalpris – hos et ensemble.
Institutionernes øvrige bemærkninger:
- Bestyrelses- og byrådsmedlemmer får gratis partout-kort – hos nogle.
- Et ensemble står ikke selv som arrangør af ret mange koncerter om året. Som oftest er koncerterne solgt til spillesteder, jazzklubber osv., og det er så dem som arrangerer, som afgør evt. rabatter.
BILAG M3 – REGIONALE SPILLESTEDER
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
10-125 |
20-50 |
50-500 |
100-290 |
1 |
              3 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.[7]
|
10-100 |
5-100 |
20-500 |
0-100 |
1 |
6 |
C.) Grupperabat voksne
|
10-150 |
10-30 |
50-500 |
Udfyldes ikke |
10-30 |
4 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende
|
17-22 |
|
143-198 |
Udfyldes ikke |
10 |
3 |
E.) â€Klippekortâ€
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
|
|
|
|
|
|
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor). [8]
|
20-50 |
5-20 |
20-245 |
|
1-20 |
8 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Musikmagasinets medlemsklub â€Klub Gaffa†fÃ¥r rabat til udvalgte koncerter. Hos et spillested er der â€Klub Gaffaâ€-arrangementer ca. 1 gang om mÃ¥neden, hos et andet spillested finder arrangementerne sted ved mere sjældne lejligheder.
- Et spillested har som eneste ordning et personligt â€Discovery Card†som giver adgang til 6 koncerter for kr. 150. Spillestedet udvælger de aktuelle koncerter hvor der er adgang for kortkøbere – og der sælges kun 200 stk. af kortene. De udvalgte koncerter er fortrinsvis dem der henvender sig til et mindre publikum. Der er ingen begrænsninger i forhold til hvem der kan købe kortet.
- Firmaordning. Hos et spillested sendes der f.eks. ud til ca. 50 virksomheder i DK (med mere end 100 ansatte), der så internt kan tilbyde deres medarbejdere rabatbilletter.
- Et spillested benytter rabatordninger ved de koncerter, som ikke sælger som forventet, ellers ikke.
- Rabat til personaleforeninger.
- Flere spillesteder har rabatordninger forbundet med medlemskab af forskellige foreninger/klubber (eks. NaturgasPlus, Brimer, MusikViften, Ariva4U).
- Internationale studerende har fri entré til et udvalgt arrangement pr. måned.
- Medlemmer af publikumsklubber, folk med tilknytning til det lokale amatørmusikmiljø og konservatoriestuderende får op til 50% rabat.
- Samarbejds-/markedsføringsaftale med LOGBUY, LO+ og personaleZONEN. Medlemmerne får rabat mod forevisning af medlemskort.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- SÃ¥fremt billetsalget svigter ved et â€større†arrangement – sælger vi fra tid til anden billetter med køb 2 for 1 – men alene i â€nødsituationer†– hos et spillested.
- I månederne februar-maj og september-november får køberne af koncertbilletter til standardpris, tilbudt at tilkøbe en billet á 5 kr. til vækstkoncert sidste søndag i pågældende måned – hos et spillested.
- Program uddeles gratis til alle – hos nogle spillesteder.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
 11 anvender fribilletter mv.    Â
 1 anvender ikke fribilletter mv.
Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen
 7 bruger faste procentsatserÂ
 3 bruger ikke faste procentsatser Â
 (2 spillesteder har undladt at svare) Â
Institutionernes bemærkninger:
- Med undtagelse af vækstkoncertrabat gives spillestedets rabat på baggrund af procentsatser: 20% studierabat, 20% novarabat (støtteforening), 25% jazzklubrabat, 10-30% grupperabat.
BILAG M4 – LANDSDELSORKESTRE
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
20-115 |
9-55 |
50-475 |
|
3-6[9] |
              5 |
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
40-237 |
22-71 |
40-475 |
|
1 |
5 |
C.) Grupperabat voksne
|
20-118 |
15-40 |
135-475 |
Udfyldes ikke |
10-25 |
5 |
D.) Grupperabat børn, unge, studerende
|
36-90 |
25-50 |
105-185 |
Udfyldes ikke |
10-25 |
2 |
E.) â€Klippekortâ€
|
25-95 |
22-45 |
115-210 |
Udfyldes ikke |
4-10 |
2 |
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
40-50 |
22 |
145-175 |
|
1 |
1 |
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
25-76 |
18-36 |
117-211 |
|
5-24 |
2 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Abonnementer kan tilkøbe billet til ny-musik festival for 75 kr. mod almindelig løssalgspris på 95-185 kr. – hos et orkester.
- 5 forskellige koncerter efter eget valg (efter egentlig abonnementstegning) – hos et orkester.
- Partoutkort (der gives rabat når man samlet køber billet til alle 24 symfonikoncerter i sæsonen) – hos et orkester.
- â€Alsionpakke†– pakke indeholdende billet til samtlige koncerter i sæsonen 07/08 i Sønderborg. 11 koncerter for 1100 i prisgruppe A. 11 koncerter for 950 i prisgruppe B.
Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:
- Gratis programmer – hos nogle orkestre.
- Ved køb af â€Alsionpakke†eller køb af billet til min. 8 koncerter i sæsonen gives 1 fribillet til solorecital med pianisten Grigorji Solokov i Koncertsalen Alsion 9.9.07.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
 5 anvender fribilletter mv.    Â
Institutionernes bemærkninger:
- Lille antal fribilletter til bestyrelse, BR medlemmer og lign.
- Fribilletter ved særlige lejligheder forekommer.
Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen
 4 bruger faste procentsatserÂ
 1 bruger ikke faste procentsatser Â
                                              Â
Institutionernes bemærkninger:
- 20% abonnementer, 50% børn og unge, 25% voksengruppe.
Institutionernes øvrige bemærkninger:
- Skole- og gymnasieklasser kan i studiesammenhæng købe gruppebilletter til 25 kr. pr. stk. – hos et orkester.
BILAG M5 – MUSIKINSTITUTIONER, ØVRIGE
Rabattype |
1.) Rabat-interval i kr.
|
2.) Rabat-interval i % af løssalgspris |
3.)Løssalgspris(er) i kr. |
4.) Evt. abon-nementsgebyr/ medlemsgebyr |
5.) Minimum antal billetter der udløser rabat |
6.) Antal institutioner der benytter denne rabattype |
A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.
|
|
|
|
|
|
|
B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.
|
200-500 |
0-85 |
180-650 |
|
1 |
1 |
C.) Grupperabat voksne
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
D.) Grupperabat børn, unge, studerende
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
E.) â€Klippekortâ€
|
|
|
|
Udfyldes ikke |
|
|
F.) Senior- og Pensionistrabat
|
|
|
|
|
|
|
G.) â€Ã˜vrige rabatordninger†(specificeret nedenfor).
|
|
0-20 |
|
|
|
1 |
Institutionerne nævner desuden følgende â€Ã¸vrige rabatordninger†(jf. rabattype G.):
- Rabat gives som modydelse til samarbejdspartnere/sponsorer, f.eks. Øresundsbroens kunder.
Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.
 1 anvender fribilletter mv.    Â
Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen
1 bruger ikke faste procentsatser     Â
Bilag M6 - Fortegnelse over adspurgte institutioner på musikområdet
Specialensembler
Ars Nova
Athelas Sinfonietta
Concerto Copenhagen
Ã…rhus Sinfonietta
New Jungle Orchestra
Basisensembler
Storstrøms Kammerensemble
Basisensemblet Det Jyske Ensemble
Basisensemblet Ensemble MidtVest
Basisensemblet Esbjerg Ensemble
Basisensemblet Klüvers Big Band
Basisensemblet Randers Kammerorkester
Regionale spillesteder
Stengade 30
VEGA
Loppen
Copenhagen Jazzhouse
Gimle
Stars
Skråen
Studenterhuset, Aalborg
Fermaten
Musikcaféen
Train
VoxHall
TOBAKKEN
Rytmeposten
Musikhuzet
Paletten
Global Copenhagen
Sønderborghus
Toldkammeret
Godset
Landsdelsorkestre
Sjællands Symfoniorkester
Sønderjyllands Symfoniorkester
Aalborg Symfoniorkester
Ã…rhus Symfoniorkester
Odense Symfoniorkester
Øvrige
Copenhagen Jazz Festival
[1] Den høje rabatprocent skyldes at der er i disse tilfælde er tale om salg til institutioner (skoler/børnehaver m.v.).
[2] og 3 Rabatten/løssalgsprisen dækker alle koncerter i sæson 07/08 for ét ensemble.
[4] og 5 Et ensemble har ikke faste grupperabatter, men giver grupperabat til både børn og voksne efter aftale.
[6] Et ensemble giver rabat til medlemmer af andre musikforeninger. Disse foreninger kan have forskellige medlemsgebyrer.
[7] For ét spillested gælder rabatten for studerende der er medlemmer af den arrangerende forening.
[8] Et regionalt spillested har forskellige løssalgspriser og dermed forskellige rabatintervaller fra arrangement til arrangement.
[9] For ét orkester bestemmes rabatsatsen efter hvor mange koncerter man køber billetter til: 0-3 koncerter pr. sæson: 0% rabat; 4-7 koncerter pr. sæson: 20% rabat; 8-11 koncerter pr. sæson: 30% rabat; over 12 koncerter pr. sæson: 40% rabat.