Bilagsfortegnelse:

 

Generelle bilag                                                                                                                                                                     Side

 

Bilag A)    Spørgeskema                                                                                                                                                             2

 

Bilag Teater

 

Bilag T1)  Landsdelsscener (Odense, Aalborg og Aarhus Teatre)                                                                                        4

 

Bilag T2) Peter Schaufuss Balletten og Den Jyske Opera                                                                                                     6

 

Bilag T3) Københavns Teater og medlemmer af ”Teaterbilletter.dk” (Hovedstadsområdet)                                              8

 

Bilag T4) Små Storbyteatre                                                                                                                                                      10

 

Bilag T5) Egnsteatre                                                                                                                                                                 12

 

Bilag T6) Øvrige Statsstøttede Teatre                                                                                                                                    14

 

Bilag T7) Teatre der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen                                                                                        16

 

Bilag Musik

 

Bilag M1) Specialensembler                                                                                                                                                     19

 

Bilag M2) Basisensembler                                                                                                                                                        21

 

Bilag M3) Regionale spillesteder                                                                                                                                              23

 

Bilag M4) Landsdelsorkestre                                                                                                                                                    26

 

Bilag M5) Musikinstitutioner, øvrige                                                                                                                                          28

 

Bilag M6) Musikinstitutioner der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen                                                                     30


Rabatordninger på offentligt støttede kulturinstitutioner                                                                                             BILAG A - SPØRGESKEMA

 

Institutionens navn:    

Kontaktperson:           

Telefon:                      

E-mail:                                           Udfyld kun de for institutionen relevante rækker (rabattyper) i skemaet.

Tal for (år el. sæson):                          Se definitioner i den medsendte vejledning note A-G og pkt. 1-5

 

Rabattype

1.) Rabatinterval

i kr.

2.) Rabatinterval

i % af løssalgspris

3.) Løssalgspris(er) (angiv evt. interval)

4.) Evt. abonnements-gebyr/medlemsgebyr

5.) Minimum antal bil-letter der udløser rabat (angiv evt. interval )

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

 

 

 

 

 

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

 

 

 

 

C.) Grupperabat voksne

 

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter (kun teater)

 

 

 

Udfyldes ikke

 

E.) ”Klippekort”

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

 

 

 

 

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(bedes specificeret nedenfor).

 

 

 

 

 

G.) Ekstra række til evt. ”øvrige rabatordninger”

 

 

 

 

 

 

Kort beskrivelse af evt. ”øvrige rabatordninger”:

 

 

 

Kort beskrivelse af evt. tilkøbsydelser (fx gratis program, ”køb 3, betal for 2” og lign.):

 

 

 

Uddeler institutionen fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.?

 

Ja:       Nej:       (sæt X)

 

Er rabatstrukturen beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

 

Ja:       Nej:      (sæt X)             Beskriv evt. kort de anvendte procentsatser:

 

Øvrige bemærkninger:

 

Hvis institutionen har forskellige rabatordninger inden for flere kunstarter, udfyldes ét skema for hver kunstart.

Hvis institutionen ikke har nogen form for rabatordninger, bedes det anført i feltet ”Øvrige bemærkninger”.

 

Skemaet bedes indsendt til:

Kunststyrelsen, Økonomicentret                         senest den 22. august 2007

H.C. Andersens Boulevard 2

1553 København V

 

eller pr. mail til [email protected] eller [email protected]

 

Med venlig hilsen og tak for hjælpen

Kunststyrelsen

BILAG T1 – LANDSDELSSCENER (Odense, Aalborg og Aarhus Teatre)

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

38-83

9-46%

82-460

0

3-4

               3

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

37-230

37-50%

65-460

0

1

3

C.) Grupperabat voksne

 

10-40

13-45%

82-460

Udfyldes ikke

10

3

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter

 

12-184

14-72%

82-460

Udfyldes ikke

10

2

E.) ”Klippekort”

 

40

9-36%

110-460

Udfyldes ikke

3

1

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

15-90

6-27%

110-460

0

1

2

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

65-280

50-100%

65-280

0

1

2

 


 

 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Forpremierer – enhedspris: 125 kr. eller 170 kr.

- Tilflyttere kan første halvår få 1 gratis billet på hverdage.

- 50 % på egne forestillinger om mandagen.

- Rabat til sponsorernes medarbejdere.

- Nedsatte priser ved børneforestillinger.

 

 

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Programmer kan købes i prisintervallet 10-30 kr.

- Gratis program.

- Fri entré til rundvisning for abonnementer.

- Arrangementer og kulturrejser for abonnementer.

- Handicappede har mulighed for at få en gratis medhjælper med.

 

 

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

Alle 3 teatre anvender fribilletter.     

 

 

 

Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

0 bruger faste procentsatser 

3 bruger ikke faste procentsatser  

Institutionernes bemærkninger: Et teater benytter dog fast procentsats på ungdomsbilletter (50%).

 

 

 

BILAG T2 – PETER SCHAUFUSS BALLETTEN OG DEN JYSKE OPERA

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

36-86

7-20%

180-595

0-100

 

            3

 

               2

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

60-150

10-30%

50-535

0

3

2

C.) Grupperabat voksne

 

18-119

10-20%

180-595

Udfyldes ikke

10% v. 20 stk.

20% v. 50 stk.

1

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter

 

5-107

10-20%

50-535

Udfyldes ikke

10% v. 20 stk.

20% v. 50 stk.

1

E.) ”Klippekort”

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

 

 

 

 

 

 

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

100

67%

150

0

 

1

 


 

 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Unge under 25 år/studerende får adgang til generalprøve for kr. 50, normalpris kr. 150.

- Til en specifik trilogi kan man købe én forestilling for kr. 200 og alle tre forestillinger til kr. 500.

 

 

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser: -

 

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

Begge teatre anvender fribilletter.     

 

 

 

Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

 

1 teater bruger faste procentsatser 

1 teater bruger ikke faste procentsatser  

                                               

Institutionernes bemærkninger:

- Medlemmer af teatrets venneforening får 20% rabat på billetprisen.

 

 

 

Institutionernes øvrige bemærkninger:

- Kontingent til venneforening er kr. 100 for enkeltperson og kr. 150 for et par. Hvis man er pensionist eller studerende gælder halv pris af dette.

 

 

 

BILAG T3 – Københavns Teater og medlemmer af ”Teaterbilletter.dk” (Hovedstadsområdet)

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

25-70

10-41%

60-553

0

3

34

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

30-75

11-59%

60-553

0

3

34

C.) Grupperabat voksne

 

15-25

5-25%

60-553

Udfyldes ikke

10

34

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter

 

30-165

45-73%

60-553

Udfyldes ikke

4

34

E.) ”Klippekort”

 

45-70

13-41%

85-553

Udfyldes ikke

1

34

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

30-75

11-59%

85-553

0

1

6

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Der kan ydes gradueret grupperabat, dvs. yderligere rabatter ved køb i større mængder billetter over 10 stk. Den graduerede rabat fastsættes af det enkelte teater.

 

 

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Voksenabonnenter kan tilkøbe både ungdomsrabatbilletter (til børn og unge under 25 år) og voksenbilletter som tilkøb til abonnementet. Ordningen omfatter alle priskategorier.

 

 

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

Alle teatre anvender fribilletter.      

 

 

 

Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

 

Ingen af teatrene bruger faste procentsatser  

                                               


 BILAG T4 – SMÅ STORBYTEATRE

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

40-60

27-64%

60-150

0

1-3

               3

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

20-80

33-80%

60-150

0

1-3

6

C.) Grupperabat voksne

 

15-40

10-33%

75-150

Udfyldes ikke

10

3

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter

 

20-25

33-56%

45-75

Udfyldes ikke

3-10

2

E.) ”Klippekort”

 

50

36%

140

Udfyldes ikke

3

1

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

25-70

16-50%

105-150

 

1-3

2

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

25-90

25-100%

40-140

 

1-10

5

 


 

 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- ”Billig tirsdag” = Enhedspris 60,- for alle om tirsdagen. Normal løssalgspris 140,-

- ”Personalezonen” + ”Logbuy-kunder” opnår 20 % rabat på løssalgspris.

- ”Betal hvad du kan” til mindre, ”skæve” forestillinger. Gennemsnitspris ca. 55 kr. pr. billet.

-  Reduceret pris ved skolers køb af billetter.

-  Gæstespil for de mindste under Århus festuge til reduceret pris.

 

 

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Gratis program.

- Alle børn får efter hver forestilling udleveret en forestillingsplakat af en eller flere af skuespillerne.

 

 

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

Alle teatre anvender fribilletter.

 

 

 

Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

 

2 teatre bruger faste procentsatser 

5 teatre bruger ikke faste procentsatser  

                                               

 

 

 


BILAG T5 - EGNSTEATRE

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

15-100

10-57%

75-475

0-50

 

            3-5

 

               12

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

20-100

0-66%

60-315

0

1-3

13

C.) Grupperabat voksne

 

10-100

8-50%

100-475

Udfyldes ikke

10-20

12

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter

 

10-200

11-83%

90-260

Udfyldes ikke

1-10

10

E.) ”Klippekort”

 

45-70

21-41%

195-315

Udfyldes ikke

5

2

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

20-100

13-66%

100-150

25

1-4

4

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

20-125

0-83%[1]

45-238

 

1-10

11

 


 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Særlige rabatordninger til børneinstitutioner.

- Børnesøndag én gang om måneden hvor der vises teater for aldersgruppen 1½-8 år.

- Virksomheder, der markedsfører forestillinger på teatrets vegne, tilbydes gratis program. Alle rabatter er ens forhandlet, men kan variere,

  fx gratis program eller gratis indledning før forestillingen i kombination med 10% rabat på billetter.

- Samarbejds-/markedsføringsaftale med organisationer, hvor medlemmerne får rabat mod forevisning af medlemskort.

- Genkøbsrabat ved køb indenfor 1 måned til efterfølgende års produktion.

- ”Sidste øjebliks-rabat”: Fra to dage før forestillingen kan der købes 3 billetter for 2 billetters pris. Efterfølgende billetter til abonnementspris.

- Rabat via rabatkupon.

- Familieabonnement.

- Køb af billetter til 5 forestillinger til nedsat løssalgspris.

- Efterfølgende forestillinger til 100 kr.

- Teater for en ½ hund (50 kr.).

- ”Forsamlingshusrabat”. Ved opførelse af teatrets forestillinger i forsamlingshuse og lign. yder en arrangørrabat, som betyder at den lokale

  arrangør modtager 15% af det samlede billetsalg, så lokalsamfundet modtager en indtægt for at have teatret på besøg. Billetter sælges ”i døren”

  til reducerede priser.

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Virksomheder der køber samtlige billetter til én årlig opførelse, får uddelt programmer til deres kunder mod dækning af kostprisen.

- Gratis program.

- ”Betal 3-for-2-ordning”.

- Udsendelse af sæsonbrochurer til abonnementer/husstandsomdeling.

- ”Æbleskiveteater”: Køb 4 betal for 3 samt gratis æbleskiver.

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

Alle teatre anvender fribilletter.

 

Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

6 teatre bruger faste procentsatser 

7 teatre bruger ikke faste procentsatser  

 

BILAG T6 – ØVRIGE STATSSTØTTEDE TEATRE

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

20-80

18-72%

75-195

0-125

1-3

               3

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

15-97

33-50%

30-110

0-125

1

4

C.) Grupperabat voksne

 

25-55

25-50%

50-147

Udfyldes ikke

10

2

D.) Grupperabat børn, unge, studerende, herunder ”T30”, Reumertbilletter

 

15-55

33-50%

30-110

Udfyldes ikke

4

4

E.) ”Klippekort”

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

37-97

46-50%

38-110

 

1

2

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

37-97

50%

38-98

 

1

1

 


 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Der ydes rabat, svarende til ungdoms- og pensionistrabat, til arbejdsledige og personer i særlige interessegrupper.

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

-

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

3 teatre anvender fribilletter mv.     

1 teater anvender ikke fribilletter mv. (men teatrets markedsførings/PR-afdeling køber internt billetter, der uddeles gratis til pressen).

 

 

Beregnes rabatstrukturen som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen?

 

1 teater bruger faste procentsatser 

2 teatre bruger ikke faste procentsatser  

 (1 teater undladt at svare)         

 

 

 


Bilag T7 - Teatre der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen:

 

Landsdelsscener

-          Odense Teater

-          Aalborg Teater

-          Aarhus Teater

 

Peter Schaufuss Balletten og Den Jyske Opera

-          Den Jyske Opera

-          Peter Schaufuss Balletten

 

Københavns Teater og Teaterbilletter.dk (Hovedstadsområdet)

-          Københavns Teater (som repræsenterer følgende 6 teatre:)

            Betty Nansen Teatret

            Camp X

            Folketeatret.dk

            Gasværket

            Nørrebro Teater

            Det Ny Teater (kun mht. formidlingsordning)

                             

-          ”Teaterbilletter.dk” (som repræsenterer følgende 28 teatre:)

Anemoneteatret

BÃ¥dteatret

Corona La Balance

Dansescenen

Det Lille Teater

Det lille Turnéteater

FÃ…R 302

Gladsaxe Ny Teater

Grob

Grønnegårdsteatret

Holland House

Hotel Proforma

Husets Teater

Ishøj Teater

Jytte Abildstrøms Teater

Kaleidoskop

Mammutteatret

Meridiano

Mungo Park

Plan-B

PLEX - Københavns Musikteater

Teater Hund

Teater Zeppelin

Teatret ved Sorte Hest

Taastrup Teater

Vestvolden

Zangenbergs Teater

Ã…BEN DANS productions

 

Små storbyteatre

-          Børneteatret Filuren

-          Gruppe 38

-          Jako-Bole Teatret

-          Jomfru Ane Teatret

-          Teater Momentum

-          Teatret Skægspire

-          Teatret Svalegangen

 

Egnsteatre

-          BaggÃ¥rd Teatret

-          Bellevue Teatret

-          Bornholms Egnsteater

-          Cantabile 2

-          Egnsteatret Masken

-          Fredericia Teater

-          Himmerlands Teater

-          Holbæk Teater

-          Limfjordsteatret

-          Nørregade Teatret

-          Randers EgnsTeater

-          Team Teatret

-          Teater Hedeland

-          Teatret Møllen

-          Thy Teater

-          Vendsyssel Teater

 

Øvrige statsstøttede teatre

-          Asterions Hus

-          Entré Scenen

-          Københavns Internationale Teater

-          Teatret MÃ¥negøgl


BILAG M1 – SPECIALENSEMBLER

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

20-50

17-50

100-150

0-250

1

               2

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

20-50

17-50

50-150

 

1

2

C.) Grupperabat voksne

 

11-18

10-15

64-150

Udfyldes ikke

3-10

2

D.) Grupperabat børn, unge, studerende

 

8-100

15-66

42-60

Udfyldes ikke

1-3

2

E.) ”Klippekort”

 

75-175

470[2]

22-53

375-450

1170[3]

Udfyldes ikke

3

2

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

20-50

17-50

50-150

 

1

                3

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Medlemmer af foreningen AUT har gratis adgang til et ensembles koncerter.

- I et enkelt tilfælde i 2007 gives gratis adgang hos et ensemble til en koncert under forvisning af fungerende mobiltelefon (som skulle være tændt under koncerten som en slags ”pædagogisk” påmindelse om at tændt mobiltelefon er til gene for andre).

 

 

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Gratis både sæson- og koncertprogram til alle publikummer samt andre interesserede hos et ensemble.

 

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

 4 anvender fribilletter mv.     

 

 

Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen

 

 3 bruger ikke faste procentsatser  

                                               

 


BILAG M2 – BASISENSEMBLER

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

25-75

20-50

50-230

0-100

3

               5

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

20-110

40-100

30-230

 

1

5

C.) Grupperabat voksne[4]

 

 

 

125-135

Udfyldes ikke

 

1

D.) Grupperabat børn, unge, studerende [5]

 

20

20-40

30-135

Udfyldes ikke

 

2

E.) ”Klippekort”

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

92

40

230

 

 

1

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

25-51

25-41

100-125

Se note [6]

0-15

3

 


 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- For kr. 300 kan købes sæsonkort – hos et ensemble.

- Medlemmer af diverse andre interessegrupper i området får et nedslag på 25 kr. på hver enkelt billet, de køber – hos et ensemble.

- Rabat ved køb af billet til alle sæsonens koncerter – hos et ensemble.

 

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Gratis programmer – hos nogle.

 

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

5 anvender fribilletter mv.     

 

 

Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen

 

 2 bruger faste procentsatser 

 2 bruger ikke faste procentsatser  

 (Et ensemble har undladt at svare)   

 

Institutionernes bemærkninger:

- Ensemblets venner får altid billetter til halv pris, uanset normalpris – hos et ensemble.

 

Institutionernes øvrige bemærkninger:

- Bestyrelses- og byrådsmedlemmer får gratis partout-kort – hos nogle.

- Et ensemble står ikke selv som arrangør af ret mange koncerter om året. Som oftest er koncerterne solgt til spillesteder, jazzklubber osv., og det er så dem som arrangerer, som afgør evt. rabatter.

 

 


BILAG M3 – REGIONALE SPILLESTEDER

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

10-125

20-50

50-500

100-290

1

               3

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.[7]

 

10-100

5-100

20-500

0-100

1

6

C.) Grupperabat voksne

 

10-150

10-30

50-500

Udfyldes ikke

10-30

4

D.) Grupperabat børn, unge, studerende

 

17-22

 

143-198

Udfyldes ikke

10

3

E.) ”Klippekort”

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

 

 

 

 

 

 

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor). [8]

 

20-50

5-20

20-245

 

1-20

8

 


 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Musikmagasinets medlemsklub ”Klub Gaffa” får rabat til udvalgte koncerter. Hos et spillested er der ”Klub Gaffa”-arrangementer ca. 1 gang om måneden, hos et andet spillested finder arrangementerne sted ved mere sjældne lejligheder.

- Et spillested har som eneste ordning et personligt ”Discovery Card” som giver adgang til 6 koncerter for kr. 150. Spillestedet udvælger de aktuelle koncerter hvor der er adgang for kortkøbere – og der sælges kun 200 stk. af kortene. De udvalgte koncerter er fortrinsvis dem der henvender sig til et mindre publikum. Der er ingen begrænsninger i forhold til hvem der kan købe kortet.

- Firmaordning. Hos et spillested sendes der f.eks. ud til ca. 50 virksomheder i DK (med mere end 100 ansatte), der så internt kan tilbyde deres medarbejdere rabatbilletter.

- Et spillested benytter rabatordninger ved de koncerter, som ikke sælger som forventet, ellers ikke.

- Rabat til personaleforeninger.

- Flere spillesteder har rabatordninger forbundet med medlemskab af forskellige foreninger/klubber (eks. NaturgasPlus, Brimer, MusikViften, Ariva4U).

- Internationale studerende har fri entré til et udvalgt arrangement pr. måned.

- Medlemmer af publikumsklubber, folk med tilknytning til det lokale amatørmusikmiljø og konservatoriestuderende får op til 50% rabat.

- Samarbejds-/markedsføringsaftale med LOGBUY, LO+ og personaleZONEN. Medlemmerne får rabat mod forevisning af medlemskort.

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Såfremt billetsalget svigter ved et ”større” arrangement – sælger vi fra tid til anden billetter med køb 2 for 1 – men alene i ”nødsituationer” – hos et spillested.

- I månederne februar-maj og september-november får køberne af koncertbilletter til standardpris, tilbudt at tilkøbe en billet á 5 kr. til vækstkoncert sidste søndag i pågældende måned – hos et spillested.

- Program uddeles gratis til alle – hos nogle spillesteder.

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

 11 anvender fribilletter mv.     

 1 anvender ikke fribilletter mv.

 

 


Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen

 

 7 bruger faste procentsatser 

 3 bruger ikke faste procentsatser  

 (2 spillesteder har undladt at svare)  

 

Institutionernes bemærkninger:

- Med undtagelse af vækstkoncertrabat gives spillestedets rabat på baggrund af procentsatser: 20% studierabat, 20% novarabat (støtteforening), 25% jazzklubrabat, 10-30% grupperabat.

 

 


BILAG M4 – LANDSDELSORKESTRE

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

20-115

9-55

50-475

 

3-6[9]

               5

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

40-237

22-71

40-475

 

1

5

C.) Grupperabat voksne

 

20-118

15-40

135-475

Udfyldes ikke

10-25

5

D.) Grupperabat børn, unge, studerende

 

36-90

25-50

105-185

Udfyldes ikke

10-25

2

E.) ”Klippekort”

 

25-95

22-45

115-210

Udfyldes ikke

4-10

2

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

40-50

22

145-175

 

1

1

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

25-76

18-36

117-211

 

5-24

2

 


 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Abonnementer kan tilkøbe billet til ny-musik festival for 75 kr. mod almindelig løssalgspris på 95-185 kr. – hos et orkester.

- 5 forskellige koncerter efter eget valg (efter egentlig abonnementstegning) – hos et orkester.

- Partoutkort (der gives rabat når man samlet køber billet til alle 24 symfonikoncerter i sæsonen) – hos et orkester.

- ”Alsionpakke” – pakke indeholdende billet til samtlige koncerter i sæsonen 07/08 i Sønderborg. 11 koncerter for 1100 i prisgruppe A. 11 koncerter for 950 i prisgruppe B.

 

Institutionerne nævner desuden følgende tilkøbsydelser:

- Gratis programmer – hos nogle orkestre.

- Ved køb af ”Alsionpakke” eller køb af billet til min. 8 koncerter i sæsonen gives 1 fribillet til solorecital med pianisten Grigorji Solokov i Koncertsalen Alsion 9.9.07.

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

 5 anvender fribilletter mv.     

 

Institutionernes bemærkninger:

- Lille antal fribilletter til bestyrelse, BR medlemmer og lign.

- Fribilletter ved særlige lejligheder forekommer.

 

Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen

 

 4 bruger faste procentsatser 

 1 bruger ikke faste procentsatser  

                                               

Institutionernes bemærkninger:

- 20% abonnementer, 50% børn og unge, 25% voksengruppe.

 

Institutionernes øvrige bemærkninger:

- Skole- og gymnasieklasser kan i studiesammenhæng købe gruppebilletter til 25 kr. pr. stk. – hos et orkester.

 

BILAG M5 – MUSIKINSTITUTIONER, ØVRIGE

 

Rabattype

1.) Rabat-interval i kr.

 

2.) Rabat-interval i % af løssalgspris

3.)Løssalgspris(er) i kr.

4.) Evt. abon-nementsgebyr/

medlemsgebyr

5.) Minimum antal billetter der udløser rabat

6.) Antal institutioner

der benytter denne rabattype

A.) Voksenabonnement / klubmedlemskab og lign.

 

 

 

 

 

 

 

B.) Børne-, ungdoms- og studenterrabat / klub-medlemskab unge og lign.

 

200-500

0-85

180-650

 

1

1

C.) Grupperabat voksne

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

D.) Grupperabat børn, unge, studerende

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

E.) ”Klippekort”

 

 

 

 

Udfyldes ikke

 

 

F.) Senior- og Pensionistrabat

 

 

 

 

 

 

 

G.) ”Øvrige rabatordninger”

(specificeret nedenfor).

 

 

0-20

 

 

 

1

 


 

Institutionerne nævner desuden følgende ”øvrige rabatordninger” (jf. rabattype G.):

- Rabat gives som modydelse til samarbejdspartnere/sponsorer, f.eks. Øresundsbroens kunder.

 

Institutionernes anvendelse af fribilletter til premierer, forpremierer, presse og sponsorer m.v.

 

 1 anvender fribilletter mv.     

 

 

Institutioner hvis rabatstruktur er beregnet som fast(e) procentsats(er) af løssalgsprisen

 

1 bruger ikke faste procentsatser      

 

 


Bilag M6 - Fortegnelse over adspurgte institutioner på musikområdet

 

Specialensembler

Ars Nova

Athelas Sinfonietta

Concerto Copenhagen

Ã…rhus Sinfonietta

New Jungle Orchestra

 

Basisensembler

Storstrøms Kammerensemble

Basisensemblet Det Jyske Ensemble

Basisensemblet Ensemble MidtVest

Basisensemblet Esbjerg Ensemble

Basisensemblet Klüvers Big Band

Basisensemblet Randers Kammerorkester

 

Regionale spillesteder

Stengade 30

VEGA

Loppen

Copenhagen Jazzhouse

Gimle

Stars

Skråen

Studenterhuset, Aalborg

Fermaten

Musikcaféen

Train

VoxHall

TOBAKKEN

Rytmeposten

Musikhuzet

Paletten

Global Copenhagen

Sønderborghus

Toldkammeret

Godset

 

Landsdelsorkestre

Sjællands Symfoniorkester

Sønderjyllands Symfoniorkester

Aalborg Symfoniorkester

Ã…rhus Symfoniorkester

Odense Symfoniorkester

 

Øvrige

Copenhagen Jazz Festival

 



[1] Den høje rabatprocent skyldes at der er i disse tilfælde er tale om salg til institutioner (skoler/børnehaver m.v.).

[2] og 3 Rabatten/løssalgsprisen dækker alle koncerter i sæson 07/08 for ét ensemble.

 

[4] og 5 Et ensemble har ikke faste grupperabatter, men giver grupperabat til både børn og voksne efter aftale.

 

[6] Et ensemble giver rabat til medlemmer af andre musikforeninger. Disse foreninger kan have forskellige medlemsgebyrer.

[7] For ét spillested gælder rabatten for studerende der er medlemmer af den arrangerende forening.

[8] Et regionalt spillested har forskellige løssalgspriser og dermed forskellige rabatintervaller fra arrangement til arrangement.

[9] For ét orkester bestemmes rabatsatsen efter hvor mange koncerter man køber billetter til: 0-3 koncerter pr. sæson: 0% rabat; 4-7 koncerter pr. sæson: 20% rabat; 8-11 koncerter pr. sæson: 30% rabat; over 12 koncerter pr. sæson: 40% rabat.