Vedr. sammenfletninger

 

Har man nogen overvejelser om, at indføre "lynlås" princip ved sammenfletninger? Princippet bruges i tyskland ved bl.a. vejarbejde, hvor f.eks. en 2 sporet vej snævrer ind til 1 vognbane. Lynlås princippet betyder, at man først må flette ind, når man når det sted, hvor vejskilte er sat op, og at man fletter ind hver anden bil fra hver sin vognbane. Når man pt. kører på motorring 3 ved København, og der lejlighedsvis er spærring af en vognbane, begynder folk at flette ind flere hundrede meter før skiltning og sammefletning. Det giver en masse uro i den vognbane, hvor trafikken er, og en tom vognbane flere hundrede meter før sammenfletningen. Jeg har oplevet, at trafikken glider meget nemmere, når man først fletter ind, der hvor vognbanen er spærret.

 

 

 

M.v.h.

Bent Jørgensen
Heimdalsvej 2
4200 Slagelse
EMail: [email protected]