Folketinget — Socialudvalget
Christiansborg, den 29. januar 2007
Til
udvalgets medlemmer og stedfortrædere.
Praktisk information om studierejsen til USA og Canada 4. marts – 11. marts 2007
Udvalget har som bekendt besluttet at foretage en studierejse til USA/Canada den 4. – 11. marts 2007. Ambassaden arbejder for tiden med programmet. Et egentlig programudkast vil blive omdelt i udvalget, når det er modtaget.
Herudover kan følgende oplyses på nuværende tidspunkt:
Visum og pas
Deltagerne i rejsen skal søge om visum til USA, idet indrejse sker som led i en delegationsrejse. Dette gælder alle på turen, uanset om deltagerne har tjenestepas eller almindeligt pas. Vedlagte blanketter bedes derfor udfyldt af deltagerne i turen, jf. deltagerlisten nedenfor, og returneret til 3. udvalgssekretariat så hurtigt som muligt og senest fredag den 2. februar 2007 sammen med det pas, som ønskes benyttet på rejsen. Vedlæg ikke pasfoto, da disse indhentes i Brugercentret på et senere tidspunkt.
Udfyld kun punkterne markerede med * i †Nonimmigrant Visa Application†og â€Supplemental Nonimmigrant Visa Applicationâ€. SÃ¥fremt der ikke er plads nok i rubrikkerne tilføjes oplysningerne pÃ¥ bagsiden (eller pÃ¥ et stykke blankt papir) med henvisning til rubriknummeret. Ansøgningerne underskrives ikke i første omgang, da en række oplysningerne først skal tilføjes af udvalgssekretariatet. De endelige ansøgninger forventes klar til underskrift onsdag den 7. februar 2007. Eventuelle spørgsmÃ¥l rettes til udvalgssekretariatet, Lone Klinke pÃ¥ telefon 5542.
Der gøres opmærksom på, at alle pas skal være maskinlæsbare, dvs. at de har en "stregkode" forneden på datasiden (alle undtagelser til denne regel blev ophævet den 26. juni 2005). Hvis passet er udstedt den 26. oktober 2005 eller derefter gælder desuden, at der på passets dataside skal være enten en integreret chip eller et indprintet digitalt foto.
Bemærk endelig, at passet skal have en gyldighed på mindst 6 måneder efter indrejsen. Dvs. at passets udløbsdato skal ligge senere end den 11. august 2007.
Deltagere, der allerede har gyldigt visum
Hvis man allerede har et gyldigt visum (gyldig til og med 11. marts 2007) bedes det angivet på vedlagte blanket, idet man i det tilfælde ikke skal ansøge om nyt visum. I så fald skal man blot returnere blanketten og kontrollere, at ens pas har den ovenfor nævnte gyldighed. Der skal på vedlagte blanket tillige angives pasnr. og det præcise navn, der står i passet (evt. kan vedlægges kopi af passet). Navnet i passet skal bl.a. bruges i forbindelse med udstedelse af flybilletter. Det bemærkes, at det er meget vigtigt, at flybilletterne udstedes i præcis det navn, som er angivet i passet, idet man ellers risikerer at få nægtet indrejse til USA.
Deltagerliste:
Nedennævnte er tilmeldt studierejsen:
Medlemmer
Gudrun Laub (V)
Hans Andersen (V)
Charlotte Antonsen (V)
Hüseyin Arac (S)
Lise Von Seelen (S)
René Skau Björnsson (S)
Vibeke Grave (S)
Tina Petersen (DF)
Martin Lidegaard (RV)
Bente Dahl (RV)
Jakob Heltoft (udvalgssekretær)
Ketty Gammelgaard (udvalgssekretær)
Lone Klinke (udvalgsassistent)
Eventuelle ændringer heri bedes snarest meddelt til Lone Klinke, 3. udvalgssekretariat, lok.: 5542, mail. [email protected].
Med venlig hilsen
Lone Klinke,
udvalgsassistent.
UDFYLDES KUN AF DELTAGERE, DER HAR GYLDIGT VISUM TIL INDREJSE I USA I FORBINDELSE MED STUDIEREJSEN DEN 4. – 11. MARTS 2007.
Undertegnede har gyldigt visum til indrejse i USA (visum gældende til og med 11. marts 2007)
___________________________
Navn (det præcise navn, der står i passet)
__________________________
Pasnr.
NB: Kopi af passet kan evt. vedlægges.
Â
Returneres til 3. udvalgssekretariat, Lone Klinke, senest fredag den 2. februar 2007.
UDFYLDES AF DELTAGERE, DER IKKE HAR GYLDIGT VISUM TIL USA.
Bedes sendt til 3. udvalgssekretariat, Lone Klinke, senest fredag den 2. februar 2007 vedlagt
1) de 2 udfyldte visumblanketter (hvis man ikke allerede har gyldigt visum) samt
2) gyldigt pas.