Kulturudvalget
KUU alm. del - Bilag 67

Offentligt
Side 1 af 11
O06-601032-{0
Selma Andersen
-Fra: Postkasse til Brugercentret Kulturudvalget
Sendt: 7. november 2006 12:00 KUU alm. del - Bilag 67
Til: Selma Andersen Offentligt

Emne: VS: Til Folketingets Kulturudvalg og samtlige medlemmer...

Fra: Folketingets Oplysning

Sendt: 7. november 2006 11:55

Til: tingdok_intern; Postkasse til Brugercentret

Emne: VS: Til Folketingets Kulturudvalg og samtlige medlemmer...

Fra: NPInews [mailto:npi@npi-news.dk]

Sendt: 7. november 2006 11:34

Sendt til: Folketingets Oplysning

Samtale: Til Folketingets Kulturudvalg og samtlige medlemmer...
Emne: Til Folketingets Kulturudvalg og samtlige medlemmer...

Lokalradioen

Radio

Frederiksherg-Journalen

Postbox 192 - 2000 F. - DK - Denmark

Tif.: +45-3535 5503 - Fax.: +45 -3537 6519 - Mobil-tif.: +45-3118 3732
Giro: 440-8616
Jyllands-afd.: +45-9886 1290
E-mail: post@frederiksberg-journalen
Homepage: www.frederiksberg-journalen.dk

Til Folketingets
Kulturudvalig

samtlige medlemmer...

07-11-2006




Side 2af11

Den 7. november 2006

Vi tillader os venligst at anmode om svar pa denne og andre henvendelsei
i forbindelse med Radio- og TV-Naevnets ulovlige 3 mdr. karantaene, der
korer lige nu - samt navnets fratagelse af vort tilskud pa kr. 143.500 for

2006 -
ligeledes pa et ulovligt grundiag...

NB! Endvidere bygger de ulovlige kendelser pa en gammel ulovlig
paragraf fra et nedlagt Lokalradionavn pa Frederiksberg - sarregler,
der kun gelder for Frederiksberg -
en forskelbehandling, som ogsa er ulovlig....

Med venlig hilsen
Ole Hans Jensen

Ansv. red.
Formand for bestyrelsen.

Lokalradioen

Radio

Frederiksberg-Journalen

Postbox 192 - 2000 F. - DK - Denmark

TIf.: +45-3535 5503 - Fax.: +45 -3537 6519 - Mobil-tif.: +45-3118 3732
Giro: 440-8616
Jyllands-afd.: +45-9886 1290
E-mail: post@frederiksberg-journalen

Homepage: www.frederiksberg-journalen.d

Til Folketingets
Kulturudvalg

07-11-2006




| ' Side 3 af 11

samtlige medlemmer...

Hermed fremsendes som bilag til tidligere tilsendte sag vor klage, samt
Presseudtalelse i samme sag.

Til behandling...

Med venlig hilsen
Ole Hans Jensen
Radio Frederiksherg-Journalen
Den 13.09.2006

Radio

Frederiksberg-Journalen

Postbox 192 - 2000 F. - DK - Denmark

TIf.: +45-3535 5503 - Fax.: +45 -3537 6519 - Mobil-tif.: +45-3118 3732
Giro: 440-8616
Jyllands-afd.: +45-9886 1290
E-mail: post@frederiksberg-journalen
Homepage: www.frederiksberg-journalen.dk

Til Radio- og TV-Navnet
Vognmagergade 10, 1.

1120 Kebenhavn K

TIf.: 3318 6868

Fax: 3318 6869

E-mail: tv@mediesekretariatet.dk

Den 09.09.2006

Vedr. Ulovlig lukning af Radio Frederiksberg-Journalen

Vi vil hermed officielt protestere mod den ulovlige lukning af Radio
Frederiksberg-Journalen i 3 maneder til den 4. december 2006, hvilket strider
mod § 77 i Grundloven - og samtidig protesterer vi mod inddragelsen af vort
lovlige driftstilskud for 2006.

Efter vor opfattelse kan man slet ikke lovligt lukke en lokalradio pa den
journalistiske linie, eller ud fra "presseetik", som der ikke findes nogen

07-11-2006




Side 4 af 11

veldefineret fortolkning af.

De tilfaelde, der er naevnt i loven, drejer det sig om overtraedelser af
Grundlovens § 77, som siger:

§ 77. Enhver er berettiget til pa tryk, i skrift og tale at offentliggore sine tanker,
dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende
forholdsregler kan ingensinde pany indfgres.

| fglge denne paragraf har vi ret til, uden indblanding, at trykke, skrive og
offentliggere vore tanker - den eneste instans, der ma blande sig, er
domstolene - og da vi ikke har faet nogen dom for noget som helst, ma det
betragtes som statslig/offentlig censur.

Det folger saledes af denne paragraf, at det er en ulovlig handling at fratage os
vor Programtilladelse og at fratage os vort driftstilskud.

Radio - og TV-Naevnet har derfor gjort sig skyldig i en ulovlig handling ved at
lukke Radio Frederiksberg-Journalen i 3 maneder, samt ved at fratage os vort
driftstilskud.

De 3 kendelser, der er kommet fra Pressenasvnet, kan kun betragtes
som tilkendegivelser - og disse er ikke retsgyldige.

Da kendelserne bygger pa, at Pressenaevnet ikke har taget hensyn til "fakta",
som naevnet selv skriver i kendelserne, og da nasvnet ikke kan dgmme i
injuriesager, som man ogsa udtaler, ma man undre sig over, at Radio- og TV-
Naasvnet har benyttet sig af disse kendelser, selvom man haren § 22 i
bekendtgarelse nr. 1439 i Lov om Radio- og Fjernsynsvirksomhed, der lyder
saledes:

§ 22. Safremt Radio- og tv-naevnet stiller krav herom, skal der i forbindelse med
ansggningen om tilskud oplyses om eventuelle verserende eller afsluttede
sager for domstolene eller offentlige myndigheder.

Stk. 2. Hvis sagen vedrorer stationens drift og programvirksomhed, og hvis
sagen drejer sig om overtreedelser af medieansvarsloven, regler om andre
tilskud end tilskud efter radio- og fiernsynsloven og af straffeloven m.v., og hvor
overtraedelsen er af grov eller af ofte gentagen karakter, kan Radio- og tv-
neevnet treeffe beslutning om afslag pé ansagningen om tilskud.

Stk. 3. Radio- og tv-naevnet kan ved vurderingen af de i stk. 2 naevnte forhold
kun laegge vaegt pa overtraedelser, der er begéaet af stationen selv eller af en
ledende medarbejder, herunder ulgnnet arbejdskraft, og hvorover der er afsagt
endelig dom, truffet endelig afgorelse af Pressenaevnet eller truffet endelig
administrativ afggrelse.

07-11-2006




Side 5af11

i Stk. 4. Safremt stationen ikke efterkommer Radio- og tv-neevnets anmodning
| om oplysning om de i stk. 2 naevnte forhold, kan Radio- og tv-naevnet legge
veegt herpa i sin vurdering af ansagningen om tilskud.

Denne § 22 i bekendtggrelsen er klart ulovlig set i relation til Grundlovens § 77,
da den optraeder som en censurforanstaltning overfor stationernes

ledere, ligesom den er et indgreb i den personlige frihed og integritet - og i
gvrigt kan man heller ikke sige, at vore tre Pressenaevnskendelser i 2006 er af
"grov karakter og ofte gentagne”, da de drejer sig om én og samme sag, der hai
udmentet sig i tre afgerelser efter tre klager.

Samtidig star der intet om, at man iht. bekendtgerelsens § 22 kan inddrage
sendetilladelsen - men at man derimod kan "give afslag pa ansggningen om
tilskud" - og da det denne gang ikke drejer sig om en sag om tilskud, sa kan
man slet ikke bruge § 22 i bekendtggrelse nr. 1439 i Lov om Radio- og
Fjernsynsvirksomhed, idet der ikke findes klare regler for, hvordan man lukker
en lokalradio eller inddrager sendetilladelsen, og hvis man ger dette, sa er det
censur og et brud pa Grundlovens § 77.

Pressenaevnets kendelser bygger endvidere pa det faktum, at to forfattere, Erik
Haaest og Dines Bogea, er blevet kaldt bevislige Iognere i forbindelse med deres
udtalelser og skriverier i bager og andre steder, bl.a. pa Internettet.

Dette er der beleeg for, idet vi med de tilsendte erkleeringer - der kan laeses pa
linken:

http://www.npi-news.dk/Dobbeltmordet%20-%20Erklaeringer.htm - og med to
fotos af aegteparret Vilhelm Jacobsen og Inger Margrethe Scheel Jacobsen,
optaget i 1965, som er medsendt som vedhaeftet fil til denne klage, beviser, at
aegteparret ikke blev draebt i 1948, hvilket vi har haevdet i forbindelse med, at vi
har udtalt, at forfatterne er "fulde af lagn".

Pa grund af alle disse beviser pa, at Radio- og TV-Navnet har lukket Radio
Frederiksberg-Journalen ulovligt, kreever vi, at Radio- og TV-Neevnet omgaende
andrer sin klart ulovlige beslutning om at fratage os vor Programtilladelse i 3
maneder og udbetaler vort driftstilskud for 2006.

Og da Radio Frederiksberg-Journalen heller ikke har overtradt
programtilladelsens vilkar om "God Presseetik" - da man ikke kan regne tre
Pressenaevnskendelser, hvor man ikke tager hensyn til "sagens fakta", hvilket i
sig selv ma anses for at veere en overtraedelse af "god presseetik" - er
afggrelsen ulovlig.

| det hele taget kan man ikke stille regler op for sakaldt "god presseetik” uden af
bryde Grundlovens § 77 - og derfor kan man slet ikke bruge disse latterlige
kendelser til at lukke Radio Frederiksberg-Journalen med.

De ulovlige afgerelser vil nu blive indbragt for EU's Menneskerettighedsdomstol

07-11-2006




Side 6 af 11

i Strasbourg, hvor Danmark, ved Pressens minister, Statsminister Anders Fogh
Rasmussen, Kulturminister Brian Mikkelsen og Radio- og TV-naevnet vil blive
de indstaevnede - med krav om erstatning for uberettiget lukning, fratagelse af
driftstilskud for 2006 og for forskelsbehandling, da ingen andre lokalradioer i
landet har faet udstukket en passus om, at man skal overholde

"sober forretningskik og god presseetik"...

Endvidere mener vi, at § 22 i bekendtgarelse nr. 1439 i Lov om Radio- og
Fiernsynsvirksomhed strider mod "menneskerettighederne”, da man ikke kan
straffes to gange for samme "forseelse" i samme land.

Samtidig ma det tilfgjes at: "at fgre tilsyn med "Programvirksomheden" kun kan
opfattes som censur overfor og indgreb i den journalistiske linie, da vi har ret til
at fremkomme med de omhandlede udtalelser om de to forfattere iht.
Grundlovens § 77.

Neevnet, der star for den ulovlige lukning og fratagelsen af driftstilskud samt
brud pa Grundloven, bestar af:

Adm. direktar Christian Scherfig, formand

Professor, dr.jur. Jan Schans Christensen, naestformand

Lektor, ph.d. Henrik Sendergaard

Adm. direktar, cand.phil. Anette Wad

Vice Adm. direktar, cand.merc. Jens Willumsen

Professor, dr.paed. Birgitte Tufte

Operachef Kasper Bech Holten

- og hver enkelt medlem vil blive holdt retsligt ansvarlig for ulovlighederne, som
vi betinger os at fare for domstolen, safremt det skulle blive aktuelt.

NB! Vi gor stadig geeldende, at naeevnsmedlemmet Anette Wad, direktar i
Aschehougs Forlag, er inhabil, pa grund af at hendes ansatte, Preben Juul
Madsen, har forfattet 8 klager, som alle er afvist af Pressenaevnet, og at denne
medarbejder har provokeret nu afdgde kunstanmelder Alex Steen fra Ekstra
Bladet til at udforme en klage, som ogsa blev afvist.

Samme Preben Juul Madsen (PJM) fortseetter sit korstog med at forfglge vor
lokalradio og undertegnede, samt redaktgr og red. sekr. pa Radio
Frederiksberg-Journalen, idet han nu har truet med at stasevne os begge -
truslens tekst kan laeses her:

En staevning pa vej til Ole Hans Jensen og Britt Bartenbach

Forfatter: pjm
Dato: 07-09-06 00:58

Jeg har lagt falgende svar pa Journalistens debatforum:

07-11-2006




Side 7 af 11

Ole Hans Jensen skriver bl.a.:

Isaer fordi en af Radio- og TV-Nasvnets medlemmer, Dir. Annette Wads ansatte i
Ashchenhaugs Forlag, forfatteren Preben Juul Madsen, alene har staet bag 9 af
klagerne - og denne person vil utvivisomt blive ved med at indsende klager for at fa
Radio Frederiksberg-Journalen til at fremsta som en "uhyggelig" og "uetisk" lokalradio,
der sviner folk til.

I dette tilfaelde altsa ved at informere den "uskyldige" offentlighed om, at to forfattere
forteeller lagn i en kendt mordsag fra Frederiksberg, nemlig "Dobbeltmordet pa Peter
Bangs Vej".

Ole Hans Jensen har ikke opklaret dobbeltmordet pa Peter Bangs Vej. Det er kun noget,
han selv pastar. Ingen har til dato set noget, der bare ligner beviser.

Derfor er det naivt ud over alle greenser at tro, han kan ggre krav pa en kaampedusar.
Man tager sig til hovedet.

De klager jeg har sendt til Presseneevnet handler ALLE om Ole Hans Jensens
ondskabsfulde lagne og injurier vedr. min person. Jeg er lige blevet gjort bekendt med,
at der er lagt nye injurier pa mandens hjemmeside, hvorfor jeg nu har besluttet at
steevne Ole Hans Jensen og Britt Bartenbach. Det kan ikke veere rigtigt, at de ar efter ar
straffrit kan fylde hele verden med lggn om andre, i deres radio, pa deres hjemmeside,
pa andres hjemmesider og ved henvendelser til deres indbildte fienders arbejdspladser.
NU ma det stoppe.

Med venlig hilsen
Preben Juul Madsen

Denne tekst er groft injurierende mod vore personer - og vi mener
stadig, at dir. Annette Wad fra Aschehougs Forlag selv bor traekke sig
som inhabil i forbindelse med behandlingen af vor sag...

lkke mindst fordi klagerne drejer sig om forlagsbranchen og om en bog:
"Den Sidste Aktion", som undertegnede og Britt Bartenbach snart
udgiver om "Dobbeltmordet pa Peter Bangs Vej".

Dette egentlig ikke fordi vi betragter os som konkurrenter til
Aschehougs Forlag, men det er trods alt samme "branche", og for at der
ikke skal opsta tvivl om Annette Wads integritet i relation til dette, mener
vi, at hun ogsa af hensyn til sit eget renommé bar traekke sig.

Endvidere er det ekstra belastende for Radio- og TV-n&vnet, at en ansat
i na@vnet har dreftet vore interne forhold og maske har givet "gode rad"

til Forfatteren, om hvordan han skulle klage overf os til Pressenavnet -

en samtale pr. telefon, som vi stadig ikke har modtaget parts aktindsigt i
- en alvorlig udeholdelse af fakta i sagen - som vi iflg. loven har ret til at

modtage...

Ligesom radio- og TV-navnet har givet en aktindsigt i sagen og vore

07-11-2006




Side 8 af 11

personlige forhold pa radioen, til "annonyme" Internetrotter der har
forvansket oplysningerne og sat det pa internetdebatforummet:
www.dkdebat.dk.

Dette er ekstra groft, da der findes paragraffer i loven, som giver os ret
til at have en annonymitet af "forretningsmassige grunde, etc." -
ligesom vi ikke er blevet orientert om, hvilke personer som har sggt om
aktindsigt - sa vi havde kunnet advare Radio- og TV-Navnet om dette
forhold.

Det er ekstra skaerpende, da en sadan ulovlig aktindsigt fer er givet af
Radio- og TV-navnet - som ser ud til med glaede at efterkomme
aktindsigten - hvilket ikke kan vare radio- og TV-navnets rolle...

Med venlig hilsen

Ole Hans Jensen
Ansv. red.
Formand for bestyrelsen.

NB! Afslutningsvis ma det anferes, at Grundloven er
hgjeste lov - og andre love og bekendtgarelser skal iflg.
loven vige for denne lov...

Radio- og TV-skandaler:

Forst Al-Jazeera, sa Al-arabiya - og nu Radio
Frederiksberg-Journalen og Frederiksberg-
Natradio...

Danmark er ikke bedre end diktaturstater og pseudo-demokratier, ndr det geelder
retssikkerhed og censur, ogsd set i lyvet af "Muhammed-tegningernes' lovprisning
af ytringsfriheden

Af Ole Hans Jensen

og Britt Bartenbach
Redaktorer

Radio Frederiksberg-Journalen

Danmark praler alle verdens medier med sin ytringsfrihed, og h&vder at man ikke har
censur i pressen - selvom man lige har givet lokalradioen "Radio Frederiksberg-

07-11-2006




Side9af11

Journalen" en ulovlig karantene ved at inddrage sendetilladelsen i 3 méneder.

Dette er et klart brud pd Danmarks Grundlov § 77, og en sddan handling placerer
Danmark pé linie med Irak, hvor regeringen netop midlertidigt har lukket den store tv-
station Al-arabiya, der netop har faet en méneds karantene.

Den arabiske tv-station Al-Jazeera har l&enge haft forbud mod at sende i Irak og har faet sit kontor
lukket - og tv-stationerne har faet censureret journalistikken - uden tvivl for ikke at risikere, at
deres journalistik steder de amerikansk ledede koalitionsstyrker i landet.

Radio- og TV-Navnet

har havnet sig

Udover Radio Frederiksberg-Journalen er de diktatoriske censurmetoder her til lands
ogsa géet ud over lokalradioen Frederiksberg Natradio, der ledes af den ene af denne
artikels forfattere, Britt Bartenbach.

Her har Radio- og tv-nevnet uden beviser af nogen art bekyldt radioen for ikke at
udeve selvstendig programvirksomhed, og n@rmest at vaere et "vedhang" af Radio
Frederiksberg-Journalen, alene fordi man benytter Radio Frederiksberg-Journalens
studiefaciliteter - og n&vnet ser stort pa, at Britt Bartenbach, bade p4 sin bopzl i
Nordjylland og i studiet pd Frederiksberg, dagligt producerer udsendelser, som sendes
om natten i Frederiksberg Natradio.

Radio- og tv-nevnet er ude pa tynd is, for det er helt lovligt at lave samproducering og
at 1ane eller kebe udsendelser, som har veret sendt pa andre lokalradioer.

Der findes ingen

klageinstanser

Men Radio- og tv-nevnet kan man ikke klage over, for der findes ingen ankeinstans fo1
dette nevn - og der er heller ingen klageinstans for Pressen®vnet, der sammen med
Radio- og tv-navnet fuldstendig sidder "censurmessigt" pa den danske presse.

Radio- og tv-nevnet bruger alle tricks til at holde Radio Frederiksberg-Journalen ude
af ®teren og benytter ethvert paskud til at undlade at udbetale de to radioers
lovmassige driftstilskud - og i forbindelse med den ulovlige og grundlovsstridige
lukning af Radio Frederiksberg-Journalen i 3 maneder bygger man afgerelsen pa 3
ulovlige Pressen@vnskendelser, der bygger pa sager, som Pressen@vnet selv har
skrevet ikke bygger pé sagens fakta, da man ikke har taget stilling til disse fakta.

Kan bevise loagnen med fotos

og erklaringer

Det drejer sig om, at vi har beskyldt forfatterne Erik Haaest og Dines Bogg for at vaere
fulde af logn i "Dobbeltmord-sagen péa Peter Bangs Vej" fra 1948 - bevislige logne,
som vi kan dokumentere i form af erklaringer og med fotos.

Radio- og tv-n®vnet &der Pressen®vnets kendelse rat - for Pressenevnet burde ikke

have taget stilling til sagerne og burde i stedet have sendt parterne videre til
domstolene - men selvom sagen var kommet for retten, sa er det ikke lovligt for Radio-

07-11-2006




Side 10 af 11 |

og tv-navnet at lukke en lokalradio, uden at det vil vare ren censur.

Ytringsfriheden er

"hellig" siger Statsministern

Samtidig er det beskeemmende, at man i kelvandet pa "Muhammed-sagen", hvor man
lovpriste den ukrankelige danske ytringsfrihed, og hvor Anders Fogh

Rasmussen kaldte ytringsfriheden "hellig" - lader kulturminister Brian Mikkelsens eget
nzvn lukke en journalistisk lokalradio med ulovlige midler.

Det gor man bl.a. ved at bryde Grundlovens § 77 - s det kommer helt op pa siden af
lukningerne af Al-Jazeera og Al-arabiya - for ikke at tale om de russiske medier, som
er blevet lukket i de seneste &r under det ny russiske demokrati.

En sddan lukning af en lokalradio i Danmark, ville uden tvivl veere godt stof i de
arabiske lande, der stadig har et horn i siden pd Danmark efter "Muhammed-
tegningerne" - der vel nok er det dummeste, der nogensinde har veret bragt i en dansk
avis eller i et medie som helhed - og en handling, der ikke havde noget med
ytringsfrihed at gare, men kun var chikane mod en religios gruppe.

Censureret pa

grund af afslerende bog

Det samme er sket overfor Radio Frederiksberg-Journalen - som bliver generet og
censureret, kort tid for vi udkommer med en afslering af "Dobbeltmordet pa Peter
Bangs Vej" i bogen "Den Sidste Aktion" - der udkommer til Jul.

Og man har god grund til at veere bange for den kommende bog - for de ting der
afslores i bogen, bliver den sterste "Politiskandale” i Danmarkshistorien, med
Frederiksberg Politi i hgjsadet, hvor der har varet udsendt falske fotos, brugt falske
personer og falske erkleringer - samt en falsk grav og ligbraending - for blot at nevne
noget af det, vi afslgrer om Danmarks-historiens mystiske "dobbeltmord-sag".

Pressenzvnskendelser

kan kun veere vejledende

Og pa grund af denne sag censurerer Radio- og tv-nevnet os med
Pressen®vnskendelser - som kun kan vere vejledende og ikke pa nogen méade
kan sammenlignes med en dom, som endda heller ikke kan bruges til at lukke en
lokalradio med, hvis det kommer til stykket...

Sagerne gar nu til _

EU's Menneskerettighedsdomstolen

Sagerne gar nu videre til EU's Menneskerettighedsdomstol, hvor Danmark vil tabe med
et brag - hvis man dog ikke ogsa snyder der...

SLUT

07-11-2006




Side 11 af 11

E] Add FUN to your email - CLICK HERE!

07-11-2006




