Hej udvalg, jeg er en ung mand på 27 år som har nogle forskellige meninger og ideer. Jeg håber I vil se nærmere på mit dokument og eventuelt arbejde videre med mine ideer eller kontakte mig.

 

På forhånd tak fra Sol.

 

Sol Ulrik Kuhlmann

Hjortholmsvej 3

2800 Lyngby

Tlf: 29 86 80 67

Mail: [email protected]

 

 

Reklamer.

 

At benytte reklamer til at viderekommunikere vigtig viden. Bruge reklamerne til at informere vores samfund om emner der har stor betydning for samfundet som helhed. Såsom at oplyse om telefonnumre eller centre hvor man kan henvende sig, og at man laver tv-reklamer for at række hånden ud til mennesker og prøve at hjælpe dem, samtidig med at benytte disse som præventiv behandling af forskellig karakter. På samme måde som man i dag bruger reklamerne, men derimod også at udbygge reklamernes indhold og brug. Hellere sætte disse hjul i sving og forsøge at hjælpe mennesker der har brug for hjælp/ikke selv kan løse deres problemer.

Dette tema mener jeg kunne omfatte et væld af institutioner, funktioner og temaer i samfundet: jobcentre, psykatriske afdelinger, psykologhjælp, væresteder, miljømæssige temaer, dyrevelfærd, etik generelt og andre ting i samme kategori, som det ville gavne befolkningen at blive oplyst om.

Eksempelvis at benytte reklamerne til information af forskellig art med nytte at alle mennesker bliver klogere på forskellige områder – oplysning til gavn. At reklamerne er landets/verdens/samfundets talerør til befolkningen – for at passe bedre på hinanden og vores verden.

Naturligvis skal reklamerne – som nu – indeholde reklamation af varer, men der er intet i vejen for også at bruge reklamerne som ovenfor nævnt.

Eksempelvis ville du kunne række ud til et meget stort problem. Nemlig drenge der ikke aner at de kan behandle deres problemer. En psykologsamtale(r) eller anden behandling kan sætte et stopper for drenge der ikke ”passer ind” mange steder. Det kunne du eksempelvis bruge en præventiv reklame på.