|
|
†Vil ministeren med henvisning til ministerens brev af 30. juni 2006 vedrørende prostitution pÃ¥ Rezidor SAS hoteller oplyse, om »kommunikerede politik« og »utkommuniserede pollicy«, og at i »Emergency Management Binder som alle hotellers ledelse har og er forpliktet til Ã¥ fölge« betyder, at alle ansatte pÃ¥ hotellerne har fÃ¥et skriftlige retningslinjer om, hvordan de skal forholde sig til prostitution pÃ¥ hotellerne?â€
Som det fremgik af mit brev af den 30. juni 2006 har Rezidor SAS Hospitality AB en klar politik for at forhindre prostitution på selskabets hoteller, hvilket fremgår af selskabets kommunikerede politik samt af Emergency Management Binder, som alle hotellers ledelse har og er forpligtet til at følge.
Endvidere tilkendegav bestyrelsesformanden i Rezidor SAS Hospitality AB, at der i selskabet er stor opmærksomhed om dette spørgsmål, og at han vil følge op på sagen fremover.
Fra centralt hold er der således udstukket klare retningslinjer, mens det er op til de enkelte hotellers ledelse at sikre, at hotellets medarbejdere lever op til selskabets politik på området – herunder om hotellernes ansatte skal have skriftlige retningslinjer herom. Denne arbejdsdeling mellem de forskellige ledelsesniveauer må anses som helt sædvanlig, bl.a. henset at Rezidor SAS Hospitality AB driver omkring 250 hoteller og har ca. 5.000 ansatte.