Folketingets Udvalg for Fødevarer,

Landbrug og Fiskeri
 
 

København, den 8. marts 2006

Sag 4818

 

 

 

 

 

 

Folketingets Udvalg for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri har ved skrivelse af 22. februar 2006 udbedt sig min besvarelse af spørgsmål 8 vedrørende L 150 om forslag til ændring af innovationsloven.

 

 

 

Spørgsmål 8: 

”Vil ministeren ændre lovforslagets bestemmelse om at reducere i den periode, hvori der kan opnås tilskud til testmarkedsføring af de nye produkter, således at der fortsat kan opnås tilskud til testmarkedsføring i 9 måneder?”

 

Svar:        

Der er ikke med det foreliggende lovforslag tale om at reducere i den periode, hvori der kan opnås tilskud til testmarkedsføring af de nye produkter.

 

I lovforslagets bemærkninger er det tilkendegivet, at tilskuddet til testmarkedsføring alene vil kunne ydes i en afgrænset periode til små og mellemstore virksomheder.

 

Under den nuværende administration af ordningen har det været praksis, at tilskud til testmarkedsføring kan ydes i en periode på op til 9 måneder.

 

Med lovforslagets bemærkninger er der lagt op til, at man under den fremtidige administration af ordningen vil lade perioden for tilskud til testmarkedsføring blive vurderet fra sag til sag, og der vil ved fastlæggelsen af de kommende administrative retningslinier ske en vis opstramning af praksis uden dog at afskære mulighederne for at kunne støtte testmarkedsføring i op til 9 måneder.

 

 

 

 

Hans Chr. Schmidt

 

 

                                                                                                      / Søren Sørensen