Ministeren
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Tlf. 3392 5000
Fax 3392 5547
www.uvm.dk
27. februar 2006
Folketingets Uddannelsesudvalg
Christiansborg
I forbindelse med behandlingen af (L 114) Forslag til Lov om uddannel-
sen til professionsbachelor som pædagog har Folketingets Uddannelses-
udvalg i brev af 21. februar 2006 stillet mig følgende spørgsmål:
Spørgsmål 31:
Hvad er den faglige og pædagogiske begrundelse for at lægge værksteds-
fag, som f.eks. kunne være billedkunst, sammen med naturfag til linjefa-
get værksted, natur og teknik, jf. lovforslagets § 6, stk. 1, nr. 4, litra c, og
hvordan vil de nærmere regler om fagets og de faglige elementers mål,
organisering, omfang og centrale kundskabs- og færdighedsområder blive
udmøntet, jf. lovforslagets § 6, stk. 2?
Svar:
Linjefagene er sammensat af naturligt forbundne fagområder.
Når lovforslaget er vedtaget, vil uddannelsens interessenter blive indbudt
til at deltage i dialog inden den nærmere udformning af fagets og de fag-
lige elementers mål, organisering, omfang og centrale kundskabs- og
færdighedsområder.
Dette svar fremsendes i 5 eksemplarer.
Med venlig hilsen
Bertel Haarder