"Der ønskes i fortsættelse af besvarelsen af udvalgets alm. del spørgsmål 54 givet en oversigt kommune for kommune over:
a. den maksimalt tilladte skattestigning
angivet i procent og i beløb for hver kommune
b. den som minimum krævede servicebesparelse angivet i procent af skattegrundlaget
og i beløb for hver kommune
c. den som minimum krævede skattenedsættelse angivet i procent og i beløb for hver kommune
d. den maksimalt mulige serviceforøgelse angivet i procent af skattegrundlaget og i beløb for hver kommune
De under a) – d) angivne størrelser bedes lagt sammen for hver region og på landsplan."
De kommuner, der har tab på reformen på over 0,2 procent af beskatningsgrundlaget, har i 2007 mulighed for at sætte skatten op svarende til tabet fratrukket 0,2 procent af beskatningsgrundlaget – dog højst svarende til 0,8 procent af beskatningsgrundlaget. Skatteforhøjelsen fordeles forholdsmæssigt på indkomstskat og grundskyld i forhold til kommunens beregnede skatteudskrivning på disse to skattearter. Tab på op til 0,2 procent af beskatningsgrundlaget skal kommunen klare gennem en tilpasning af udgiftsniveauet.
I vedlagte tabel â€Bilag B: Kommuner med tab†er vist de mulige tilpasninger af grundskyldspromille, udskrivningsprocent og serviceniveau for kommuner med tab i 2007, svarende til punkt a og b i spørgsmÃ¥let. Â
De enkelte søjler i tabellen viser følgende:
De kommuner, der har gevinster på over 0,2 procent af beskatningsgrundlaget, skal i 2007 nedsætte skatten svarende til gevinsten fratrukket 0,2 procent af beskatningsgrundlaget – dog højst svarende til 0,8 procent af beskatningsgrundlaget. Skattenedsættelsen fordeles forholdsmæssigt på indkomstskat og grundskyld i forhold til kommunens beregnede skatteudskrivning på disse to skattearter. Gevinster på op til 0,2 procent af beskatningsgrundlaget kan omsættes til serviceforbedringer.
I vedlagte tabel â€Bilag A: Kommuner med gevinst†er vist tilpasningerne af grundskyldspromille, udskrivningsprocent og serviceniveau for kommuner med gevinst i 2007, svarende til punkt c og d i spørgsmÃ¥let. Tabellen er i øvrigt opbygget pÃ¥ samme mÃ¥de som den ovennævnte tabel for kommuner med tab.