Besvarelse  af  spørgsmål  nr.  4  (L  111),  som  Folketi   n- gets Sundhedsudvalg har stillet til indenrigs- og sund- hedsministeren den 23. januar 2006 Spørgsmål 4: ”Hvordan  vil  ministeren  sikre,  at  sundhedsvæsenets  ansættelsesmyndi  g- heder  til  enhver  tid  har  let  adgang  til  opdateret  information  om  samtlige autorisationsforhold og ændringer  i disse?” Svar: Sundhedsstyrelsen  har  lavet  en  hjemmeside,  autorisation.sst.dk,  hvor  sy- gehusejerne kan få sundhedspersoners autorisationer bekræftet. Hjemme- siden indeholder oplysninger om, hvilke autorisationer en given sundheds- person har opnået, samt hvornår disse er opnået. Opslag i systemet sker via  cpr-nummer.  Hjemmesiden  opdateres  én  gang  ugentlig  og  indeholder derfor  helt  opdaterede  oplysninger  om  sundhedspersoners  autorisations- forhold. Sundhedspersoner,  som  får  frataget  deres  autorisation  bliver  fjernet  fra systemet, således at Sundhedsstyrelsen ikke længere bekræfter deres a u- torisation. Adgang  til  systemet  styres  gennem  et  brugeradministrationssystem,  hvor Sundhedsstyrelsen  giver  amtslige  administratorer  rettigheder  til  at  tildele brugere adgangsrettigheder. Herudover  er  der mulighed for  på www.sundhed.dk  ,  samt  via  Sundheds- styrelsens  hjemmeside  www.sst.dk  at  orientere sig  om,  hvorvidt  nærmere angivne sundhedspersoner aktuelt er i ”skærpet tilsyn” eller har et ”påbud” fra  Sundhedsstyrelsen.  Virksomhedsindskrænkninger  (og  autorisationsfr a- tagelser)  vil  endvidere  kunne  findes  på  disse  hjemmesider  i  6  måneder efter afgørelsen. Indenrigs- og Sundhedsministeriet Dato: 14. februar 2006 Kontor: Internationalt J.nr.: 2004-1531-36 Sagsbeh.: BRA Fil-navn: Dokument 4