Folketingets Uddannelsesudvalg

 

 

Svar på spørgsmål 113 (Alm. del):

I brev af 16. februar 2006 har udvalget stillet mig følgende spørgsmål:

 

Spørgsmål 113:

”Skal listen over færdigheder i udkastet til ændring af folkeskolelovens formålsparagraf, jf. alm. del - bilag 165, forstås som en prioriteret liste, eller er elementerne ligestillede?”

 

Svar:

Jeg skal henvise til det nu fremsatte lovforslag nr. L 170 og til det høringsnotat herom, som jeg har sendt til udvalget den 3. marts 2006.

 

Det fremgår heraf, at der ikke i forslaget er indeholdt en prioritering af følgende fem delformål: Forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, gør dem fortrolige med dansk kultur og historie, giver dem forståelse for andre lande og kulturer, bidrager til deres forståelse for menneskets samspil med naturen og fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling.

 

Denne besvarelse fremsendes i 5 eksemplarer

 

 

Med venlig hilsen

 

 

 

Bertel Haarder