Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 30 . november 2005 004 - 000316 Trafikudvalget har i brev af 3. november 2005 stillet mig følgende spørg  s- mål  99 (Alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægge  s i 5 eksemplarer. Spørgsmål   99: "Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 3. november 2005 fra Henrik Nielsen, Kalundborg, vedr. ekstra spor mellem Høje Ta astrup og Vigerslev Station, jf. TRU alm. del – " Svar: Jeg læser henvendelsen således   , at Henrik Nielsen stiller forslag om at på- begynde anlæg af Nybygningsløsningen mellem Vigerslev og K   ø ge med henblik på at undgå behovet for at etablere ekstra spor mellem Høje Ta   a- strup og Vigerslev. Jeg vil kun knytte den generelle kommentar til forslaget, at jeg ikke tror på fordelen i en etapeudbygning af en ny bane København  – . Hvis man etablerer første del af en ny bane  København  –   Køge,  som er den dyre ogvanskelige del , vil der være så    store fordele knyttet til at etablere den sidste del fra Køge til Ringsted , at en etapeudbygning ikke forekommer at væ  re interessant. Henrik Nielsens supplerende forslag om at udbygge banen Køge  –  Næs  t- ved med to supplerende dobbeltspor, et ekstra spor til Odense samt en di- rekte forbindelse mellem Odense og Århus   over en bro via Juelsminde, lig- ger så  langt ud over alle aktuelle overvejelser at jeg vil afstå fra  at forholde mig til dem. Med venlig hilsen Flemming Hansen