Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. 9. november 2005 004 - 271 Trafikudvalget har i brev af 6. oktober 2005 stillet mig følgende spørgsmål 7 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. ./.  Svaret vedlægges i   5 eksemplarer. Spørgsmål 7: "Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 28. september 2005 fra Jon Tangaa Jensen, Farum vedrørende forslag til afhjælpning af trafiksitu   a- tionen i indre by, København, jf. alm. del  – bilag 7." Svar: Jeg er enig i, at det er en god idé at kombinere individuel og kollektiv tra- fik, så de 2 transportformers fordele udnyttes bedst muligt.  Der er i hoved- stadsområdet i de senere år igangsat en række initiativer under overskri ften ”Parkér  & Rejs”. Initiativerne  er blevet udviklet i et samarbejde mellem Vejdirektoratet, DSB, Trafikstyrelsen og Hovedstadens Udviklingsråd . Parkér& Rejs retter sig primært mod pendlingsrejser fra omegnen til de indre dele af Købe nhavn. I hovedstadsområdet  er der dagligt ca. 5 .000 bilister, der parkerer v   ed stati- onerne og fortsætter deres rejse med kollektiv trafik. Det er primært pen d- lere, som skal til Københavns centrum. Hertil kommer ca. 2 .000 pendlere, som parkerer ved stationer i Vestsjælland og Storstrøms a   mter på deres re j- se mod København. Parkér& Rejs er ét blandt mangetrafikpolitiske virkemidler der kan med- virke til at skabe bedre rammer for trafikafviklingen i hovedstadsområdet.    Imidlertid kan Parkér & Rejs ikkestå ale ne. Der er også behov for at vi løbende tager en  række andre   initiativer i forhold til at skabe grundlag for god trafikafvikling i hovedstadsområdet. Med venlig hilsen Flemming Hansen