|
|
|
Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K |
Dato            9. novemb er 2006 J. nr.          004-u18-16(1)  Â
|
|
Trafikudvalget har i brev af 27. september 2006 stillet mig følgende spørgsmål 493.497 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 494:
Når betalingen fra DSB S-tog reduceres med 95,8 mio. kr. i 2007, jf. forslaget til finanslov – hvem får da disse penge efter den ændrede indtægtsdelingsmodel (net cash flow)?
Svar:
Indtægtsdelingsmodellen bygger på princippet om at passagerindtægterne fordeles blandt de involverede trafikselskaber efter en nærmere beskrevet fordelingsnøgle. Den faktiske fordeling mellem trafikselskaberne sker bl.a. ud fra det realiserede passagertal og omfanget af solo- og kombirejser. Den nye indtægtsdelingsmodel betyder reducerede indtægter til DSB S-tog og forventede merindtægter til Metroen, jf. spørgsmål 493.
Flemming Hansen