|
|
|
Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K |
Dato 28. august 2006 J. nr. Â Â Â Â Â Â Â Â Â 004-524 Â Â
|
|
Trafikudvalget har i brev af 25. juli 2006 stillet mig følgende spørgsmål 430 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
./. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
" Hvorfor bliver Metro-Cityringen konstrueret således, at kun ét selskab i praksis vil være i stand til at levere metrotogsæt til brug i Metro-Cityringen?"
Tunnelstrækninger, tunnelstationer og tog på Cityringen er forudsat etableret med de samme hovedkrav som på de eksisterende metrostrækninger. Der er imidlertid ikke forudsat nogen samkørsel eller sporforbindelse mellem Cityringen og de eksisterende Metrostrækninger. Der vil derfor heller ikke være noget krav om interoperabilitet mellem de tog, der leveres til Cityringen og de tog, der er leveret til de eksisterende metrostrækninger. Det vil således være muligt for flere forskellige leverandører at byde på leverancen af togsæt til brug for Cityringen.
Flemming Hansen