Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
9. november 2005
432
-
18
Trafikudvalget har i brev af 13. oktober 2005 stillet mig følgende spørg s-
mål 40 (alm. del) som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlægges i 5 e ksemplarer.
Spørgsmål 40:
Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 12. oktober 2005 fra
Grundejerforeningen Vanløse Ny Villakvarter vedrørende Frederikssun d-
motorvejen, jf. TRU alm. del
Svar:
Jeg har i forbindelse med besvarelsen af Trafikudvalgets spørgsmål indhen-
tet bidrag fra Vejdirektoratet.
Vejdirektoratet oplyser, at det er deres trafikfaglige vurdering af de forskel-
lige William-modeller, at trafikken ikke kan afvikles på en hensigtsmæssig
og trafiksikker måde jf. bl.a. ministerens besvarelse af Trafikudvalgets
spørgsmål 1 og 18, (L11 2004-05 1. samling), Trafikudvalgets spørgsmål
46, 81 og 216 (2004-05 2. samling) samt den tekniske gennemgang for
Trafikudvalget den 6. april.
William-modellen er fremsendt i en række forskellige versio ner, og det
fremgår ikke af grundejerforeningens brev, hvi lken af versionerne, der er
tale om.
Den seneste Model 2F har Vejdirektoratet vurderet jf. notat af 21. septem-
ber 2005, (TRU alm. del bilag 2 til svar på spørgsmål 216, 2004 -05, 2.
samling). Der er ikke gennemført trafikberegninger af dette forslag.
De trafikberegninger, der er lavet for den tidligere version Model 2C, som i
modsætning til Model 2F har en direkte tilslutning fra Jyllingevej til m o-
torvejen, viser, at William-modellen svarende til Model 2C vil medføre
mere trafik på Jyllingevej end Vejdirektoratets forslag. Der henvises i ø v-
rigt til ministerens besvarelse af spørgsmål 28 til L11 (2004 -05 1. samling)
hvoraf det bl.a. fremgår, at der af trafikberegningerne for Model 2C ses en
stigning i trafikken på Jyllingevej mellem Motorring 3 og Tårnvej på ca.
6.200 biler pr. hverdagsdøgn i forhold til lovforslagets pr ojekt.
./.