|
|
|
Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K |
Dato 11. april 2006 J nr.            432-2  Â
|
|
Trafikudvalget har i brev af 28. marts 2006 stillet mig følgende spørgsmål 334 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
./. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
" Vil ministeren tilsende de bagvedliggende beregninger vedr. Kombilinien, svarende til de beregninger, der er vedlagt og som ifølge det oplyste lå til grund for beregningerne af Resendal- og Ringvejslinien i forbindelse med VVM-rapporten om motorvejen ved Silkeborg?"
Bilagene, som der henvises til i spørgsmålet,
er uddrag af Vejdirektoratets risikoanalyse vedrørende Resendallinien og
Ringvejslinien fra 2002.
Vejdirektoratet har i forbindelse med
VVM-redegørelsen for Kombilinien også gennemført en risikoanalyse for
Kombilinien. Som følge af den udvikling, der er sket omkring anvendelse og
udformning af risikoanalyser, har risikoanalysen for Kombilinien ikke samme
udseende og indhold, som risikoanalysen fra 2002 vedrørende Resendallinien og
Kombilinien.
Da risikoanalysen for Kombilinien indeholder vurderinger af prissætningen på motorvejsprojektets enkelte dele, som vil kunne anvendes til økonomisk skade for staten i en eventuel udbudssituation, finder jeg det ikke hensigtsmæssigt at fremlægge risikoanalysen, så den er offentlig tilgængelig. Analysen vil imidlertid tilgå Trafikudvalgets sekretær, hvor den vil kunne ses af de udvalgsmedlemmer, som måtte have interesse heri.
Med venlig hilsen
Flemming Hansen