Trafikgruppen Letbaner.DK Buddingevej 72 F st. th. 2800 Kgs. Lyngby Dato J.nr. 12 . oktober 2005 100 - 55 Kære Morten Engelbrecht, Lasse Kärkkäinen og Helge Bay I har i mail af 18. august 2005 sendt jeres analyse af København Komm u- nes rapport ”Planredegørelse for den kollektive trafik i K  ø jeg svarede på i brev af 6. september 2005. Efterfølgende har I, i mail af 22. september 2005, sendt jeres uddybende kommentarer til mit brev til Folketingets Trafikudvalg med kopi til mig. I fremfører, at Planredegørelsen, ifølge jeres vurdering, indeholder en ræ k- ke forkerte og vildledende oplysninger om letbaner. Som det fremgår af mit brev af 6. september 2005 er Planredegørelsen u  d- arbejdet af en række uafhængige konsulentfirmaer på baggr und af den me- get store eksisterende viden, vi har i dag om kollektive trafikløsninger. Jeg har således ingen grund til at betvivle, at Planredegørelsen giver en nuanc  e- ret faglig vurdering af forskellige muligheder for etablering af en højklasset kollektiv trafiklø sning i København. På baggrund af den faglige vurdering, hvor fordele og ulemper ved forske l- lige kollektive trafikløsninger er opgjort, har såvel flertallet i Borgerrepr  æ- sentationen i Københavns Kommune som regeringen truffet det polit iske valg, at arbejde videre med muligheden for at etablere Metroens 4. etape for derved at sikre at København får et stort løft i den kollektive trafik. Et sådant valg baserer sig naturligvis ikke blot på antallet af kilometer infr  a- struktur, man kan etablere for en given sum penge.  Det baserer sig også på politiske    –  vurderinger af, hvad det er for et trafiksystem, vi gerne vil ha- ve, og hvordan den by, vi skal bevæge os rundt i til hverdag skal være. Med venlig hilsen Flemming Hansen