Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
23
. februar 2006
004
-
000381
Trafikudvalget har i brev af 18. januar 2006 stillet mig følgende spørgsmål
247
(Alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlæ gges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 247:
"Ministeren bedes m.h.t. Strategianalyse København -Ringsted:
-Tilsende udvalget Trafikstyrelsens vurdering af DSBs kommentarer vedr.
behovet for godstrafikken og kapacitet hertil.
-Tilsende udvalget et kort over den forkortede rejsetid for de enkelte scena-
rier.
-Oplyse, idet analysen er baseret på "mere trafik" og "samme trafik", om
KØR indtænkt som en forudsætning for analysen.
-Oplyse, hvad betydningen af udsættelse af KØR, jf. FL2006, er for de fire
løsningsforslag.
-Oplyse, hvorfor der anvendes forskellige korrektionsfaktorer ved sandsyn-
lig anlægspris.
-Oplyse, hvad/hvilke erfaringer indsvingsperioden, der er anvendt i den
samfundsøkonomiske analyse baserer sig på. "
Svar:
Jeg hæfter mig i forhold til besvarelsen af spørgsmål 247
enkelt spørgsmål dækker over flere af hinanden uafhængige
underspørg s-
mål . Af hensyn til overskueligheden vil jeg besvare dem et af gangen:
Delspørgsmål 1:
- Tilsende udvalget Trafikstyrelsens vurdering af DSBs kommentarer
vedr. behovet for godstrafikken og kapacitet hertil.
Svar:
DSB peger i sine kommentarer på mulighederne i at udvide passagertrafik-
ken, og så udbygge kapaciteten til godstrafikken den dag , den nuværende
kapacitet til godstog skulle vise sig at blive mangelfuld. Det sker på ba g-