Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. 10. januar 2006 432 - 33 Trafikudvalget har i brev af 13. december 2005 stillet mig følgende spørgsmål 175 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. ./.  Svaret vedlægges   i 5 eksemplarer. Spørgsmål 175: "Hvad er ministerens holdning til en gennemførelse af Rute 21 etape 2 og 3 i umiddelbar tidsmæssig forlængelse af etape 1, når der i følge ministerens svar på TRU alm. del  - spm. 96 vil kunne spares 46 mio. kr. herved, bl.a. ved anvendelse af overskydende jord til opfyld i de senere etaper" Svar: Som oplyst i besvarelsen af Trafikudvalgets spørgsmål 96, har Vejdirekt  o- ratet beregnet, at beslutningen om at anlægge 1. etape af projektet tidsmæ s- sigt adskilt fra 2. og 3. etape har medført udgifter på op til 46 mio.kr. fo  r- delt på 11 mio.kr. til anlæg og oprydning af en midlertidig etapeafslu   tning og op til 35 mio.kr. til dækning af et jordunderskud på 2. og 3. etape.    Som det ligeledes blev oplyst i besvarelsen, undersøger Vejdirekt oratet mulig- hederne for at reducere udgifterne til dækning af jordunderskuddet på 2. og 3. etape. Vejdirektoratet har supplerende oplyst, at det ikke - ud fra en tænkt foru  d- sætning om   en fremrykning af påbegyndelsen af 2. og 3. etape  - vil være muligt at opnå en besparelse ved at  anvende den overskydende jord til 2. og 3. etape. Dette skyldes, at der i forbindelse med anlægget af 1. etape, som er vidt fremskreden med forventet åbning i indeværende år, er foreta- get den nødvendige og forudsatte  disponering af den overskydende jord på anden må de. Med venlig hilsen Flemming Hansen