Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
19
. december 2005
004
-
000343
Trafikudvalget har i brev af 28. november 2005 stillet mig følgende
spørgsmål 159 (Alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlæg ges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 159:
"Cirka hvor meget dyrere i drift bliver nybygningsløsningen, hvis man ø n-
sker at opretholde minimum den samme drift fra Roskilde og Høje Ta a-
strup som i dag, og er det indregnet i den samfundsøkonomiske bere g-
ning?"
Svar:
Strategianalysen viser, at de køreplanseksempler, som indeholder flest m u-
lige tog har den bedste økonomi, og at de derfor er det mest sandsynlige
bud på togbetjeningens omfang.
I disse køreplaner forudsættes der i Nybygningsløsningen fastholdt en to
g-
betjening i Roskilde og Høje Taastrup, som nogenlunde svarer til den fo r-
udsatte uden Nybygningsløsningen dvs. i Basisalternativet.
Det forudsatte antal standsninger i Roskilde og Høje Taastrup fordelt på
tidsintervaller af dagen er vist i nedenstående tabel.
Forudsat togbetjening København
Nybygningsalternativ.
Stop pr timer og
retning
Myldretimer
Dagtimer
aftentimer
Roskilde:
Basis
10
9
6
Nybygning
11
10
5
Høje Taastrup:
Basis
9
9
6
Nybygning
9
8
3