Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 19 . december 2005 004 - 000343 Trafikudvalget har i brev af 28. november 2005 stillet mig følgende spørgsmål   159 (Alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlæg  ges i 5 eksemplarer. Spørgsmål   159: "Cirka hvor meget dyrere i drift bliver nybygningsløsningen, hvis man ø  n- sker at opretholde minimum den samme drift fra Roskilde og Høje Ta a- strup som i dag, og er det indregnet i den samfundsøkonomiske bere g- ning?" Svar: Strategianalysen viser, at de køreplanseksempler, som indeholder flest m u- lige tog har den bedste økonomi, og at de derfor er det mest sandsynlige bud på togbetjeningens omfang. I disse køreplaner forudsættes der i Nybygningsløsningen fastholdt en to g- betjening i Roskilde og Høje Taastrup, som nogenlunde svarer til den fo r- udsatte uden Nybygningsløsningen dvs. i Basisalternativet. Det forudsatte antal standsninger i Roskilde og Høje Taastrup fordelt på tidsintervaller af dagen er vist i nedenstående tabel. Forudsat togbetjening København Nybygningsalternativ. Stop pr timer og retning Myldretimer Dagtimer aftentimer Roskilde: Basis 10 9 6 Nybygning 11 10 5 Høje Taastrup: Basis 9 9 6 Nybygning 9 8 3
Side 2 af 2 Som det fremgår forudsættes to tog i aftentimerne at køre igennem Høje Taastrup uden stop. Det præcise antal stop må bero på en efterfølgende o p- timering. Med venlig hilsen Flemming Hansen