Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
9.november 2005
004
-
000272
Trafikudvalget har i brev af 7. oktober 2005 stillet mig følgende spørgsmål
15 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
./. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 1 5:
"Ministeren bedes redegøre for, hvor mange klager DSB har fået i 2004 og
2005, og hvad passagererne klager over, når de reklamerer overfor DSB. "
Svar:
Spørgsmålet har været forelagt DSB, der kan oplyse følgende for så v
idt
angår antallet af klager samt fordeling af disse:
DSB S-tog
Antal modtagne klager i DSB S-tog Kundeservice i 2004 og 2005.
2004 (jan-dec)
2005 (jan-sep)
Telefonisk
1870
1908
Breve
860
929
E-mail
2481
2902
Via Ud & Se
113
96
Via direktionen
70
87
Procentuel fordeling af skriftlige klager til DSB S-tog kundeservice i peri-
oden januar 2004
.
Der skal gøres opmærksom på, at den procentuelle fordeling er baseret på
skriftlige klager, da telefoniske henvendelser ikke registreres systematisk
med hensyn til deres indhold.