Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 16 . december 2005 004 - 000334 Trafikudvalget har i brev af 24 . november 2005 stillet mig følgende spørgsmål   144 (Alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlæg  ges i 5 eksemplarer. Spørgsmål   144: "Vil Ministeren foranledige en analyse, der kan belyse årsagerne til, at A r- riva tilsyneladende tiltrækker relativt flere kunder end DSB, og at Arriva samtidig har en højere andel af tog, der kører til tiden i forhold til   DSB? For at få et ordentligt sammenligningsgrundlag b edes analysen primært koncentrere sig om de strækninger, som Arr  iva har overtaget fra DSB." Svar: Selv om jeg bestemt synes at Arriva nu – - gør det rigtig godt, så  har jeg svær  t ved at se formålet med den  ønskede analyse . De enkelte banestrækninger er   således  meget forskellige både med hensyn til passagerunderlag og togtrafikkens omfang. Det er klart, at strækninger med en beskeden togtrafik, som dem Arriva betjener, altid vil kunne udvise en markant bedre regularitet end de mere trafikerede strækninger  , som DSB typisk betjener. Før  Arriva overtog togtrafikken i Midt- og Vestjyl- land var regulariteten også i top på   dissestrækninger Hertil kommer at Arriva har indsat nogle nye tog –   som der er lykkedes Arriva at få leveret og indsat til  tiden . Den bedre regularitet og de nye tog,må    selvsagt forventes at give en større passagertilvækst end det   i øjeblikket  vil være   muligt for DSB. Med venlig hilsen Flemming Hansen