Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. . oktober 2005 Vedr. hastighedsnedsættelserne på strækningen København –  Århus. Som bekendt er der fortsat hastighedsnedsættelser på strækningen Købe n- havn – Jeg er den 14. oktober 2005 blevet orienteret om status i forhold til disse hastighedsnedsættelser og i forhold til det analysearbejde, der pågår som følge af forrige uges målevognskørsel på strækningen. Med udgangspunkt i Banedanmarks aftale med Trafikstyrelsen primo uge 41 om at gennemføre analyser af målevognskørslens resultater har Ban   e- danmark aftalt med Trafikstyrelsen, at Banedanmark i slutningen af denne uge vil præsentere en ny stat  us på analysearbejdet. Så længe dette arbej de på går, har Banedanmark  valgt at fastholde hastighedsnedsættelsen på 120 km/t på strækningen. Frem til forelæggelsen af næste status fortsætter Banedanmark an  alysen af de konstaterede fejl, og lørdag den 22. oktober 2005 for etages endnu en målevognskørsel på strækningen for at m åle effe kten af de forebyggende tiltag i sporet og for at vurdere fejludviklingen. Parallelt hermed er Banedanmark ved at tilvejebringe de tekniske forud- sætninger for en mere differentieret fastlæggelse af hastigheden mellem København og Århus i en korter   e overgangsperiode til alle fejl er udbedret. Herved kan hastighedsnedsættelserne begrænses til de direkte fejlbel astede sporafsnit. Endeligt kan jeg oplyse, at Banedanmark har igangsat en uvildig vurdering af Banedanmarks analysearbejde og den i den forbindelse anvendte meto- de. Vurderingen vil blive foretaget af en af Trafikstyrelsen godkendt virk- somhed. Med venlig hilsen Flemming Hansen