Trafikudvalget 2005-06
TRU Alm.del Bilag 239
Offentligt
243429_0001.png
-----Oprindelig meddelelse-----Fra: [email protected] [mailto:[email protected]]Sendt: 1. februar 2006 20:36Til:Emne: S- togs transport i KøbenhavnKære Trafik udvalgJeg har nu vinteren igennem brugt Stogene fra Enghave eller Dybbølsbro station tilNordhavn Station som transport til og fra arbejde. Forår, efterår og sommer cyklerjeg. Jeg må næsten hver eftermiddag finde mig i forsinkelser fra 15 minutter tilflere timer. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at togene ikke kan køre tiltiden, 2 gange indenfor de sidste 3 uger er togene blevet standset på ubestemt tidpå Østerport station. Det betyder at jeg har måte gå de 5 km fra Østerport tilEnghave Station, hvis jeg ikke har villet betale for en taxa på tværs af Københavni myldretiden. Dagligt er meldingen fra DSB at der er kø på sporet ind modhovedbanen. Hvordan kan der være det kommer det bag på dem, at der kommer etbestemt antal tog?I går alle til folketingsvalg på at man vil hjælpe børnefamilierne, det har jegsvært ved at se I gør, når man dagligt tvinges til at bruge betydeligt længere tidpå transport end beregnet. Jeg tør selt ikke tænke på de menneseker som ikke kangøre som jeg og gå hvis skidtet ikke virker. Idag har jeg haft normal arbejdestidpå 8 timer, brugt 2 timer på at transporter mig 9 km til og fra arbejde. Det hargivet 30 minutter tilovers med min datter på 1½ år. Det er bare ikke holdbart.Forsinkelserne med DSB bliver bare ved og de sælger gladeligt billetter selvom deved at toget ikke kører længere end til næste station, det er simpelthenkræmmermentalitet af værste skuffe og uansvarligt. Vi har overvejet at købe bil nr.2 for at løse problemerne, men som borger i den meste bilfjendske by i landet erdet ikke just attraktivt.Hverken vuggestue eller arbejdsgiver godtager undskyldninger om at byensinfrastruktur igen ikke virkede, så man kom desværre for sent og kunne ikke levereet tilstrækkligt antal timer på jobbet.Jeg håber at I som udvalg vil gøre noget ved ovenstående problemstilling istedetfor at bygge store prestigeprojekter, så som Femern forbindelse og moterveje iudkanstområderne.Med venlig hilsenJacob Rafn