Folketinget — Kirkeudvalget
Christiansborg, den 14. februar 2006
Til
udvalgets medlemmer og stedfortrædere.
Temamøde om den kirkelige struktur og møde med Landsforeningen af Menighedsrådsmedlemmer onsdag den 15. marts 2006
Som tidligere aftalt afholdes udvalgets temamøde onsdag den 15. marts 2006. Efter temamødet holdes møde med Landsforeningen af Menighedsrådsmedlemmer. Programmet for dagen ser således ud:
Kl. 14.30-16.30  Temamøde, vær. 1-133
Kl. 17.00- 19.00 Møde med Landsforeningen af Menighedsrådsmedlemmer, Vartov
Kl. 19.30 Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Middag, Vartov.
Efter aftale mellem udvalgets formand og næstformand er temaet for mødet:
Folkekirkens kommende struktur med særlig fokus på ledelse og organisation, herunder hvilke funktioner henholdsvis menighedsråd, præster og provstier skal varetage.
Der henvises især til:
- "Forslag vedr. ændring af den kirkelige struktur" og "Budgetlægning for de kirkelige kasser" udarbejdet af arbejdsgruppen om ændring af den kirkelige struktur (KIU alm. del – bilag 20)
- Pressemeddelelse, debatoplæg samt diverse notater fra arbejdsgruppen om ændring af den kirkelige struktur (KIU alm. del – bilag 25)
- Rapport "kortlægning af nuværende opgavefordeling i folkekirken" (KIU alm. del – bilag 26).
Temamødet afvikles således:
- Kirkeministeren har ordet (taletid højst 10 minutter).
- En ordfører fra hvert parti får ordet til at forelægge partiets politik samt kommentere og stille eventuelle spørgsmål til ministerens indlæg. Ordet gives i samme rækkefølge som i folketingsdebatter (taletid højst 5 minutter).
- Kirkeministeren får ordet i 5 minutter til at svare.
- Udvalgets medlemmer og stedfortrædere kan bede om ordet for korte bemærkninger. Ordet gives i den rækkefølge, man tilmelder sig (taletid højst 2 minutter).
- Afhængig af antallet af korte bemærkninger får ministeren ordet til at svare af en eller flere gange, ligesom ministeren selv kan bede om ordet for en kort bemærkning.
- Formanden afrunder mødet.
Mødet ledes af udvalgsformanden med bistand fra udvalgssekretæren, der har et stopur til rådighed til tidtagning.
Der reserveres pladser ved mødebordet til tilmeldte udvalgsmedlemmer og stedfortrædere, udvalgssekretæren, kirkeministeren, et par embedsmænd og en referent fra Folketingstidende. På de enkelte pladser anbringes bordryttere med navneskilte.
For pressen og offentligheden i øvrigt er der et begrænset antal pladser til rådighed. Der udsendes på forhånd en pressemeddelelse om temamødet.
Referat fra mødet udarbejdes på samme måde som referater fra møderne i Folketingssalen. Referatet omdeles til udvalget og offentliggøres efterfølgende.
På medfølgende blanket bedes I angive, om I deltager i temamødet, om I er jeres partis ordfører, og om I deltager i det efterfølgende møde og middag med Landsforeningen af Menighedsrådsmedlemmer. Blanketten bedes afleveret til Lone Clausen, 3. Udvalgssekretariat senest onsdag den 1. marts 2006.
Med venlig hilsen
Anne Wallberg,
udvalgssekretær.
Kirkeudvalget                                                          3. Udvalgssekretariat
Temamøde om den kirkelige struktur  og møde med Landsforeningen af Menighedsrådsmedlemmer onsdag den 15. marts 2006
Undertegnede ønsker at deltage i temamødet:                               ja                  nej
Ordfører:                                                                                            ja                  nej
Undertegnede deltager i mødet med Landsforeningen af
Menighedsrådsmedlemmer:                                                            ja                  nej
Undertegnede deltager i den efterfølgende middag
med Landsforeningen af Menighedsmedlemmer:   ja                  nej
                                                               _______________________________________
                                                                                                            Navn (blokbogstaver)
Blanketten bedes afleveret til Lone Clausen, 3. Udvalgssekretariat senest onsdag den 1. marts 2006.