Det Energipolitiske Udvalg 2005-06
EPU Alm.del Bilag 111
Offentligt
Parallelopstilling for EFL §§ 35 og 37
Gældende § 35 i EFL
§ 35.
Transmissionsnet på mellem 100
kV og 200 kV samt udlandsforbindelser
under 100 kV, der er stillet til rådighed
for den systemansvarlige virksomhed,
og ejerandele i
transmissionsvirksomheder, der ejer
sådanne net (transmissionsandele), kan
udelukkende afstås til staten. Ejere, der
ønsker at foretage afståelser omfattet af
denne bestemmelse, giver underretning
herom til transport- og
energiministeren.
Stk. 2.
Der indtræder pligt til at afstå
transmissionsandele til staten, når 50
pct. af ejerandelene i en virksomhed,
der direkte eller indirekte besidder
sådanne transmissionsandele, efter den
21. april 2004 har skiftet ejer, eller når
ejere af ejerandele i en virksomhed, der
direkte eller indirekte ejer
transmissionsandele, enten ved
erhvervelsen eller senere alene eller i
forening med andre ejere opnår
bestemmende indflydelse i den
pågældende virksomhed. Til ejerskifte
efter denne bestemmelse medregnes
ikke ejerskifte til ejerandele i
forbrugerejede selskaber, når
overtagelse af ejerskabet er en
vedtægtsmæssig betingelse for
overtagelse af brugen af selskabets
installation hos den nye forbruger.
Stk. 3.
En virksomhed, der direkte
eller indirekte besidder
transmissionsandele, skal straks give
underretning til transport- og
energiministeren, når 50 pct. af
ejerandelene i virksomheden efter den
21. april 2004 har skiftet ejer, eller hvis
virksomheden bliver bekendt med, at en
af virksomhedens ejere alene eller i
forening med andre ejere opnår
Lovforslaget:
§ 35.
Transmissionsnet på mellem 100
kV og 200 kV samt udlandsforbindelser
under 100 kV, der er stillet til rådighed
for den systemansvarlige virksomhed, og
ejerandele i transmissionsvirksomheder,
der ejer sådanne net
(transmissionsandele), kan udelukkende
afstås til staten. Ejere, der ønsker at
foretage afståelser omfattet af denne
bestemmelse, giver underretning herom
til Energinet.dk.
Stk. 2.
En virksomhed, der ejer
transmissionsandele (ejervirksomheden),
har pligt til at afstå samtlige sine
transmissionsandele til staten ved
ejerskifte i ejervirksomheden. Ved
ejerskifte efter denne bestemmelse
forstås:
1) at 50 pct. af ejerandelene i
ejervirksomheden eller i en
virksomhed, der direkte eller
indirekte besidder ejerandele i
ejervirksomheden, har skiftet ejer,
2) at ejere af ejerandele i
ejervirksomheden eller i en
virksomhed, der direkte eller
indirekte ejer andele i
ejervirksomheden, enten ved
erhvervelsen eller senere alene eller
i forening med andre har opnået
bestemmende indflydelse i
ejervirksomheden eller i en
virksomhed, der direkte eller
indirekte ejer andele i
ejervirksomheden eller
3) at ejere af ejerandele i
ejervirksomheden eller i en
virksomhed, der direkte eller
indirekte ejer andele i
ejervirksomheden, har mistet
bestemmende indflydelse i
ejervirksomheden eller i en
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
bestemmende indflydelse i
virksomheden. En ejer, der alene eller i
forening med andre opnår bestemmende
indflydelse i virksomheden, skal straks
give underretning til transport- og
energiministeren.
Stk. 4.
Selskabsmæssige
omstruktureringer og udnyttelse af
forkøbsrettigheder, køberettigheder og
tegningsrettigheder stiftet før den 21.
april 2004 er ikke omfattet af stk. 1-3.
Stk. 5.
Statens købepligt efter stk. 1 og
2 opfyldes af transport- og
energiministeren inden 3 måneder efter,
at ministeren har modtaget underretning
efter bestemmelserne i stk. 1 og 3.
Såfremt overtagelsen forudsætter
udskillelse af transmissionsnet efter stk.
6, regnes fristen dog først fra det
tidspunkt, hvor udskillelse er sket.
Ministeren kan udpege en statslig
virksomhed til at opfylde købepligten
efter stk. 1 og 2.
Stk. 6.
Inden statens overtagelse af
transmissionsandele efter stk. 1 og 2
skal virksomheder, der både ejer
transmissionsnet omfattet af stk. 1 og
andre net, udskille de af stk. 1
omfattede transmissionsnet i et
selvstændigt aktieselskab. Udskillelsen
skal ske snarest muligt og senest 12
måneder efter modtagelsen af
underretning om, at statens købepligt er
indtrådt.
Stk. 7.
I mangel af enighed fastsættes
pris- og betalingsvilkår for overtagelse
af ejerskab til transmissionsnet efter stk.
1 og 2 af Taksationskommissionen efter
reglerne i kapitel 4 i lov om
fremgangsmåden ved ekspropriation
vedrørende fast ejendom.
Stk. 8.
Transport- og energiministeren
kan hos virksomheder, sælgere af
ejerandele og ejere omfattet af stk. 1-3
forlange alle oplysninger, som
ministeren anser for nødvendige for
udøvelse af tilsyn med, at de nævnte
bestemmelser er overholdt.
virksomhed, der direkte eller
indirekte ejer andele i
ejervirksomheden.
Stk. 3.
Til ejerskifte efter stk. 2
medregnes ikke ejerskifte til ejerandele i
forbrugerejede selskaber, når overtagelse
af ejerskabet er en vedtægtsmæssig
betingelse for overtagelse af brugen af
selskabets installation hos den nye
forbruger.
Stk. 4.
Såfremt en enkelt ejer har
bestemmende indflydelse (den
kontrollerende ejer) i en virksomhed
(den kontrollerede virksomhed), der
direkte eller indirekte besidder
transmissionsandele, finder stk. 2 ikke
anvendelse på transaktioner, der
udelukkende indirekte vedrører de
øvrige ejerandele i den kontrollerede
virksomhed.
Stk. 5.
Selskabsmæssige
omstruktureringer er ikke omfattet af stk.
1-2, når de ejere, der direkte eller
indirekte har ejerandele i de
virksomheder, der berøres af en
selskabsmæssig omstrukturering, ikke
opnår andet vederlag i forbindelse
hermed end direkte eller indirekte
ejerandele i samme forhold i den
virksomhed eller de virksomheder, der
består efter den selskabsmæssige
omstrukturering. Dette gælder dog ikke
for selskabsmæssige omstruktureringer,
som indebærer, at en ejervirksomhed
efter den selskabsmæssige
omstrukturering i stedet bliver indirekte
ejer af de pågældende
transmissionsandele. Såfremt der efter
gennemførelsen af en selskabsmæssig
omstrukturering som nævnt i 1. pkt. sker
afståelse af direkte eller indirekte
ejerandele i virksomheder, der består
efter den selskabsmæssige
omstrukturering, og som direkte eller
indirekte besidder transmissionsandele,
udgør det ejerskifte af
transmissionsandele efter bestemmelsen
i stk. 2, såfremt afståelse af en
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
Stk. 9.
Transmissionsvirksomheder,
som driver transmissionsnet omfattet af
stk. 1, skal med virkning fra den 1.
januar 2005 drives i aktieselskabsform.
tilsvarende andel af den pågældende
ejers ejerandele inden gennemførelsen af
den selskabsmæssige omstrukturering
ville have medført, at der var indtrådt
ejerskifte efter stk. 2.
Stk. 6.
Udnyttelse af
forkøbsrettigheder, køberettigheder og
tegningsrettigheder stiftet før den 21.
april 2004 er ikke omfattet af stk. 1 og 2.
Stk. 7.
En virksomhed, der direkte eller
indirekte besidder transmissionsandele,
skal straks give underretning til
transport- og energiministeren, når 50
pct. af ejerandelene i virksomheden har
skiftet ejer, eller hvis virksomheden
bliver bekendt med, at en af
virksomhedens ejere alene eller i
forening med andre ejere opnår eller
mister bestemmende indflydelse i
virksomheden. En ejer, der alene eller i
forening med andre opnår eller mister
bestemmende indflydelse i
virksomheden, skal straks give
underretning til transport- og
energiministeren. Dette gælder dog ikke,
såfremt transaktionen i medfør af stk. 3-
6, er undtaget fra stk. 1-2.
Stk. 8.
Transport- og energiministeren
træffer afgørelse om pligt til afståelse
efter stk. 1 og 2. Statens købepligt efter
stk. 1 og 2 opfyldes af Energinet.dk uden
ugrundet ophold efter, at transport- og
energiministeren har truffet afgørelse om
afståelsespligt, eller Energinet.dk har
modtaget underretning om, at der ønskes
afståelse. Såfremt overtagelsen
forudsætter udskillelse af
transmissionsnet efter stk. 9, vil
købepligten dog først kunne opfyldes
uden ugrundet ophold fra det tidspunkt,
hvor udskillelse er sket.
Stk. 9.
Inden statens overtagelse af
transmissionsandele efter stk. 1 og 2 skal
virksomheder, der både ejer
transmissionsnet omfattet af stk. 1 og
andre net, udskille de af stk. 1 omfattede
transmissionsnet i et selvstændigt
aktieselskab. Udskillelsen skal ske
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
snarest muligt og senest 12 måneder
efter, Energinet.dk har modtaget
underretning efter stk. 1, eller transport-
og energiministeren har truffet afgørelse
om pligt til afståelse efter stk. 2.
Stk. 10.
I mangel af enighed fastsættes
pris- og betalingsvilkår for overtagelse
af ejerskab til transmissionsnet efter stk.
1 og 2 af Taksationskommissionen efter
reglerne i kapitel 4 i lov om
fremgangsmåden ved ekspropriation
vedrørende fast ejendom. Søgsmål til
prøvelse af kendelser om pris- og
betalingsvilkår truffet af
Taksationskommissionen skal være
anlagt inden 6 måneder efter, at
kendelsen er meddelt den pågældende.
Stk. 11.
Transport- og energiministeren
kan hos virksomheder, sælgere af
ejerandele og ejere omfattet af stk. 1, 2
og 7 forlange alle oplysninger, som
ministeren anser for nødvendige for
udøvelse af tilsyn med, at de nævnte
bestemmelser er overholdt.
Stk. 12.
Transmissionsvirksomheder,
som driver transmissionsnet omfattet af
stk. 1, skal drives i aktieselskabsform.
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
Gældende § 37 i EFL
§ 37.
Kommuner og amtskommuner
registrerer modtagne uddelinger fra og
vederlag ved afståelse af ejerandele i
virksomheder, der er eller i perioden
efter den 20. februar 2003 har været
omfattet af § 2, stk. 1, eller
virksomheder, der direkte eller indirekte
ejer eller i perioden efter den 20.
februar 2003 har ejet andele i sådanne
virksomheder.
Stk. 2.
Selskabsmæssige
omstruktureringer i form af fusioner,
spaltninger eller tilførsler af aktiver
omfattet af fusionsskattelovens regler
eller i form af aktieombytninger
omfattet af
aktieavancebeskatningslovens § 13
anses ikke for afståelse af ejerandele i
henhold til stk. 1, i det omfang
kommunens eller amtskommunens
vederlag består i ejerandele i en eller
flere virksomheder omfattet af stk. 1.
Stk. 3.
Registreringen skal omfatte den
dato, hvor uddelingen eller vederlaget
er til rådighed for kommunen eller
amtskommunen (rådighedsdatoen),
samt beløbets størrelse.
Stk. 4.
Kommuner og amtskommuner
indberetter senest den 1. februar hvert
år til Energitilsynet de registreringer,
som kommunen eller amtskommunen
har foretaget efter stk. 1 og 3 i det
foregående kalenderår.
Stk. 5.
Indberetningen skal angive det
samlede beløb, der er blevet til rådighed
i det foregående kalenderår
(rådighedsbeløbet), og skal ledsages af
dokumentation for størrelsen af de
registrerede uddelinger og vederlag og
for de registrerede rådighedsdatoer.
Endvidere skal indberetningen angive
en beregnet forrentning af
rådighedsbeløbet fra de enkelte
rådighedsdatoer og frem til den 1.
Lovforslaget:
§ 37.
Kommuner og amtskommuner
registrerer modtagne uddelinger fra og
vederlag ved afståelse af ejerandele i
virksomheder, der er eller i perioden
efter den 20. februar 2003 har været
omfattet af § 2, stk. 1, eller
virksomheder, der direkte eller indirekte
ejer eller i perioden efter den 20. februar
2003 har ejet andele i sådanne
virksomheder.
Stk. 2.
Selskabsmæssige
omstruktureringer i form af fusioner,
spaltninger eller tilførsler af aktiver
omfattet af fusionsskattelovens regler
eller i form af aktieombytninger omfattet
af aktieavancebeskatningslovens § 13
anses ikke for afståelse af ejerandele i
henhold til stk. 1, i det omfang
kommunens eller amtskommunens
vederlag består i ejerandele i en eller
flere virksomheder omfattet af stk. 1.
Stk. 3.
Registreringen skal omfatte den
dato, hvor uddelingen eller vederlaget er
til rådighed for kommunen eller
amtskommunen (rådighedsdatoen), samt
beløbets størrelse.
Stk. 4.
Ved afståelse af ejerandele
omfattet af stk. 1 til en fond eller anden
selvejende institution anses
afståelsestidspunktet for rådighedsdato
efter stk. 3, og der skal efter stk. 1
registreres et vederlag, som mindst
svarer til markedsværdien af de
pågældende ejerandele.
Stk. 5.
Kommuner og amtskommuner
indberetter senest den 1. februar hvert år
til Energitilsynet de registreringer, som
kommunen eller amtskommunen har
foretaget efter stk. 1, 3 og 4 i det
foregående kalenderår, eller afgiver
erklæring om, at der ikke er foretaget
sådanne registreringer.
Stk. 6.
Indberetningen skal angive det
samlede beløb, der er blevet til rådighed
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
november i indberetningsåret, hvor der,
jf. stk. 9, sker reduktion i kommunens
eller amtskommunens statstilskud efter
lov om kommunal udligning og
generelle tilskud til kommuner og
amtskommuner. Rentesatsen fastsættes
til Nationalbankens diskonto den 1.
januar i indberetningsåret. Finder
tilsynet, at den ledsagende
dokumentation er utilstrækkelig, kan
tilsynet forlange yderligere
dokumentation.
Stk. 6.
Ved indberetningen efter stk. 5
kan kommunale ejere af aktieselskaber,
der var børsnoterede den 20. februar
2003, i det samlede rådighedsbeløb
inkl. beregnet forrentning fradrage et
beløb svarende til det gennemsnitlige
modtagne udbytte fra selskaber omfattet
af stk. 1 i årene 1998-2002. Fradraget
kan dog ikke overstige det samlede
modtagne udbytte i det kalenderår, som
indberetningen vedrører.
Stk. 7.
Energitilsynet kan fastsætte
regler om indberetningens form samt
om den dokumentation, som skal
ledsage indberetningen.
Stk. 8.
Energitilsynet træffer afgørelse
om, hvorvidt det indberettede
rådighedsbeløb, rådighedsdatoer, den
beregnede forrentning og eventuelle
fradrag efter stk. 6 kan godkendes. Kan
Energitilsynet ikke godkende disse,
fastsætter tilsynet rådighedsbeløb,
rådighedsdatoer, beregnet forrentning
og størrelsen af eventuelle fradrag.
Stk. 9.
Energitilsynet giver senest den
1. maj hvert år Indenrigs- og
Sundhedsministeriet meddelelse om de
efter stk. 8 godkendte rådighedsbeløb
inkl. beregnet forrentning og med
eventuelle fradrag. Indenrigs- og
Sundhedsministeriet reducerer herefter
kommunens eller amtskommunens
statstilskud efter bestemmelserne i § 10,
stk. 6-9, og § 17, stk. 6-9, i lov om
kommunal udligning og generelle
tilskud til kommuner og
i det foregående kalenderår
(rådighedsbeløbet), og skal ledsages af
dokumentation for størrelsen af de
registrerede uddelinger og vederlag og
for de registrerede rådighedsdatoer.
Endvidere skal indberetningen angive en
beregnet forrentning af rådighedsbeløbet
fra de enkelte rådighedsdatoer og frem
til den 1. november i indberetningsåret,
hvor der, jf. stk. 10, sker reduktion i
kommunens eller amtskommunens
statstilskud efter lov om kommunal
udligning og generelle tilskud til
kommuner og amtskommuner.
Rentesatsen fastsættes til
Nationalbankens diskonto den 1. januar i
indberetningsåret. Finder tilsynet, at den
ledsagende dokumentation er
utilstrækkelig, kan tilsynet forlange
yderligere dokumentation.
Stk. 7.
Ved indberetningen efter stk. 5,
kan kommunale ejere af aktieselskaber,
der var børsnoterede den 20. februar
2003, i det samlede rådighedsbeløb, inkl.
beregnet forrentning fradrage et beløb
svarende til det gennemsnitlige
modtagne udbytte fra selskaber omfattet
af stk. 1 i årene 1998-2002. Fradraget
kan dog ikke overstige det samlede
modtagne udbytte i det kalenderår, som
indberetningen vedrører.
Stk. 8.
Ved indberetningen efter stk. 5
af vederlag ved afståelse af ejerandele i
virksomheder omfattet af stk. 1, kan
kommuner og amtskommuner fratrække
beløb, som i medfør af § 37 a, stk. 1 eller
6, allerede har ført til reduktion af
kommunens eller amtskommunens
statstilskud i henhold til stk. 10.
Stk. 9.
Energitilsynet træffer afgørelse
om, hvorvidt det indberettede
rådighedsbeløb, rådighedsdatoer, den
beregnede forrentning og eventuelle
fradrag efter stk. 7 og 8 kan godkendes.
Kan Energitilsynet ikke godkende disse,
fastsætter tilsynet rådighedsbeløb,
rådighedsdatoer, beregnet forrentning og
størrelsen af eventuelle fradrag.
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
amtskommuner. Hvis beløbet efter 2.
pkt. overstiger det modregnede beløb i
det første modregningsår, beregner
Indenrigs- og Sundhedsministeriet en
forrentning af restbeløbet fra den 1.
november i indberetningsåret til den 1.
juli i året efter indberetningsåret.
Rentesatsen fastsættes til
Nationalbankens diskonto den 1. januar
i indberetningsåret.
Stk. 10.
Kommuner og
amtskommuner må ikke uden tilladelse
fra transport- og energiministeren
bevare ejerandele i virksomheder
omfattet af stk. 1, såfremt der i de
pågældende virksomheder eller i
virksomheder, som de direkte eller
indirekte ejer andele i, påbegyndes
væsentlige nye aktiviteter. Transport-
og energiministeren kan stille vilkår for
meddelelse af tilladelse. Dersom
tilladelse ikke opnås, skal kommunen
eller amtskommunen snarest afhænde
samtlige ejerandele i de pågældende
virksomheder.
Stk. 11.
Bestemmelsen i stk. 10 finder
ikke anvendelse, i det omfang
virksomheder omfattet af stk. 1
påbegynder nye aktiviteter omfattet af
denne lov, lov om varmeforsyning eller
lov om naturgasforsyning.
Stk. 10.
Energitilsynet giver senest den
1. maj hvert år Indenrigs- og
Sundhedsministeriet meddelelse om de
efter stk. 9 godkendte rådighedsbeløb
inkl. beregnet forrentning og med
eventuelle fradrag. Indenrigs- og
Sundhedsministeriet reducerer herefter
kommunens eller amtskommunens
statstilskud efter bestemmelserne i § 10,
stk. 6-9, og § 17, stk. 6-9, i lov om
kommunal udligning og generelle tilskud
til kommuner og amtskommuner. Hvis
beløbet efter 2. pkt. overstiger det
modregnede beløb i det første
modregningsår, beregner Indenrigs- og
Sundhedsministeriet en forrentning af
restbeløbet fra den 1. november i
indberetningsåret til den 1. juli i året
efter indberetningsåret. Rentesatsen
fastsættes til Nationalbankens diskonto
den 1. januar i indberetningsåret.
§ 37 a.
Kommuner og amtskommuner
må ikke uden tilladelse fra transport- og
energiministeren bevare ejerandele i
virksomheder omfattet af § 37, stk. 1,
såfremt der i de pågældende
virksomheder eller i virksomheder, som
de direkte eller indirekte ejer andele i,
påbegyndes væsentlige nye aktiviteter.
Transport- og energiministeren kan stille
vilkår for meddelelse af tilladelse,
herunder om afståelse af ejerandele eller
aktiviteter i en eller flere af de
pågældende virksomheder eller om, at
midler anvendt til sådanne nye
aktiviteter skal betragtes som uddelinger
efter § 37, stk. 1. Dersom tilladelse ikke
opnås, skal kommunen eller
amtskommunen snarest afhænde
samtlige ejerandele i de pågældende
virksomheder.
Stk. 2.
Bestemmelsen i stk. 1 finder
ikke anvendelse i det omfang, der
påbegyndes nye aktiviteter omfattet af
denne lov, lov om varmeforsyning eller
lov om naturgasforsyning eller nye
aktiviteter forbundet med
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
vandforsyningsanlæg i medfør af lov om
vandforsyning eller aktiviteter forbundet
med spildevandsanlæg eller
affaldshåndtering i medfør af lov om
miljøbeskyttelse.
Stk. 3.
I virksomheder omfattet af stk.
1 må der ikke anvendes midler, som
stammer fra aktiviteter omfattet af denne
lov, lov om varmeforsyning eller lov om
naturgasforsyning, til aktiviteter
forbundet med vandforsyningsanlæg i
medfør af lov om vandforsyning eller til
aktiviteter forbundet med
spildevandsanlæg eller affaldshåndtering
i medfør af lov om miljøbeskyttelse.
Stk. 4.
Aktiviteter forbundet med
vandforsyningsanlæg i medfør af lov om
vandforsyning eller aktiviteter forbundet
med spildevandsanlæg eller
affaldshåndtering i medfør af lov om
miljøbeskyttelse, som udøves i
virksomheder omfattet af stk. 1, skal
være selskabsmæssigt adskilt fra
aktiviteter omfattet af denne lov, lov om
varmeforsyning eller lov om
naturgasforsyning. Virksomheder, der
producerer elektricitet ved afbrænding af
affald, kan dog udøve aktiviteter
forbundet med affaldshåndtering
omfattet af lov om miljøbeskyttelse uden
selskabsmæssig adskillelse.
Stk. 5.
Bestemmelsen i stk. 4 er ikke til
hinder for, at servicefunktioner for
aktiviteter omfattet af stk. 2 varetages i
et selvstændigt selskab.
Stk. 6.
Kommuner og amtskommuner
godtgør senest den 1. februar hvert år
over for Energitilsynet ved erklæring
afgivet i overensstemmelse med reglerne
fastsat i medfør af § 37 b, at der ikke i
det foregående kalenderår er anvendt
midler i strid med stk. 3. Finder
Energitilsynet, at en kommune eller
amtskommune må anses for at have
anvendt midler i strid med stk. 3,
betragtes de pågældende midler som
uddelinger efter § 37, stk. 1.
Energitilsynet fastsætter
EPU, Alm.del - 2005-06 - Bilag 111: Matriale vedrørende udkast til lovforslag vedrørende bla. forsyningslovene
rådighedsdatoen, beløbets størrelse samt
en beregnet forrentning i henhold til §
37, stk. 6. Kan en kommune eller
amtskommune ikke afgive erklæring i
overensstemmelse med reglerne fastsat i
medfør af § 37 b, giver Energitilsynet
transport- og energiministeren
meddelelse herom. Transport- og
energiministeren træffer herefter
afgørelse om hel eller delvis afståelse af
aktiviteter eller ejerandele i
virksomheder omfattet stk. 1.
Stk.7.
Transport- og energiministeren
kan bestemme eller fastsætte regler om,
at andre aktiviteter skal være omfattet af
stk. 2-6.
§ 37 b.
Transport- og energiministeren
fastsætter regler om indberetning efter §
37, stk. 5, samt om dokumentation og
regnskabsføring for forhold omfattet af §
37, stk. 5, og § 37 a, stk. 3–6, herunder
om, at der skal indhentes erklæringer fra
kommunens revisor eller statsautoriseret
revisor.