Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 24. maj 2005 550 - 000002 Trafikudvalget har i brev af 27. april 2005 stillet mig følgende spørgsmål   23 - 26 vedrørende L 81, som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægges   i 5 eksemplarer. Spørgsmål 26: " Ministeren bedes oplyse, efter hvilke retningslinier regeringen forestiller sig, at de kommende kommuner skal kompenseres økonomisk (DUT'es) for de nye opgaver inden for individuel handicapkørsel. Skal det være som den nuværende praksis i de trafikselskaber, som dækker kommunen, efter en gennemsnitsbetragtning over antal kørsler og/eller antal personer med ha n- dicap, eller efter et helt tredje system?" Svar: I forbindelse med omlægningerne af ansvaret for den lokale  - og regionale kollektive trafik i overensstemmelse med den lovgivning, som udmønter kommunalreformen, er der gennemført en opgørelse af kommunernes fremtidige udgiftsbehov for at varetage alle de nye opgaver – n- dividuel handicapkørsel. Udgiftsbehovet er beregnet med en forudsætning om, at det faktiske aktiv  i- tetsniveau skal være upåvirket af strukturreformen. Kommunerne vil sål e- des samlet set blive sikret de samme økonomiske midler til den generelle opgave vedrørende offentlig servicetrafik, som der i dag  bruges på denne opgave. Med venlig hilsen Flemming Hansen