Det, der er det grundlæggende problem ved det her lovforslag, som Socialdemokratiets ordfører også tidligere har påpeget, er, at man simpelt hen får ekspertisen, at man får tingene skilt ad også i forhold til grundvandsbeskyttelse, det grundvand, som vi jo alle sammen holder så meget af.
Hr. Christian Wedell-Neergaard siger, at det her er vigtigt, er en samlet indsats osv. Det, der blev sagt fra forligspartiernes side den 24. september 2004, hvor man puttede eller lagde råstofdelen og jordforureningsdelen over
i regionerne, var, at det var på baggrund af kravet om betydelig faglig ekspertise og ensartet praksis. Det var ordene i ministeriets pressemeddelelse den 24. september. Hvorfor skal den faglige ekspertise og den ensartede praksis ikke udbredes til alle de andre områder inden for kommunalreformen, hvor vi har set, at alle, der er spillere inden for det her område, siger, at det, man har gang i her, er en opsplitning, det er en fragmentering? Regeringen er åbenbart indstillet på, at man skal have faglig ensartet praksis. Hvorfor kun på de her områder? Hvorfor ikke på de seks andre?