Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 25. april 2005 SJ 400-2 Trafikudvalget har i brev af 12. april 2005 stillet mig følgende spørgsmål 98 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 98: "Anser ministeren ligesom Vejdirektoratet det som værende af stor betyd- ning, at tilslutningsanlægget, kan betegnes som motorvej, selvom hastighe- den alligevel, både i lovforslaget og i Model2d er af størrelsesordenen 60 - 80 km/t?” Svar: Vejdirektoratet har anført, at det af hensyn til trafiksikkerheden er vigtigt, at trafikanterne ikke oplever hyppige eller bratte skift i en vejs standard. Det er derfor et bærende princip, at der skal være kontinuitet i motorvejs- standarden i alle retninger i et fordelingsanlæg. Vejdirektoratet påpeger desuden, at en nedklassificering til en vej af en l a- vere klasse end motorvej i såvel forbindelsesanlægget som i den vestgåe  n- de retning ikke løser det grundlæggende problem med William Pedersens model 2d , som er, at der i vestgående retning ikke er den fornødne plads mellem Motorring 3 og Ring 3 til de i modellen forudsatte indfletninger og under- og overføring af forbindelsesramperne i vestgående retning ved Jy l- lingevej. Med venlig hilsen Flemming Hansen